کره جنوبی گوگل را 32 میلیون دلار به دلیل حذف رقیب محلی جریمه کرد

سئول- کره جنوبی Alphabet را جریمه کرد شرکت

GOOG -0.78٪

در آخرین چالش نظارتی برای کنترل غول فناوری ایالات متحده بر اکوسیستم برنامه های تلفن همراه، معادل حدود 32 میلیون دلار گوگل برای سوء استفاده از تسلط بر بازار جهانی برای خنثی کردن رقیب محلی خود.

کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی روز سه شنبه گفت که تاکتیک های گوگل برای جلوگیری از رشد بازار اپلیکیشن های رقیب One Store Co. رگولاتور گفت که شرکت های بازی مجبور شدند برنامه های خود را به طور انحصاری در فروشگاه Google Play در ازای تبلیغات مطلوب در این پلت فرم و پشتیبانی از عرضه محصولات خود در خارج از کشور منتشر کنند.

به گفته رگولاتوری، گوگل پلی دروازه بان مسلطی بود که قدرت قابل توجهی بر توسعه دهندگان اپلیکیشن داشت. قرار گرفتن در صفحه اصلی فروشگاه برنامه Google Play برای موفقیت و گسترش جهانی برنامه های بازی موبایل کره جنوبی بسیار مهم تلقی می شد و آنها را در برابر حرکات گوگل آسیب پذیر می کرد.

FTC کره جنوبی گفت که گوگل پیشنهادات مشروط به سازندگان برنامه های بازی ارائه کرد که عملاً One Store را که در ژوئن 2016 راه اندازی شد، حذف کرد. در دو سال بعد، سهم گوگل از بازار برنامه های موبایل کره جنوبی از 80٪ به 90٪ عمدتاً افزایش یافت. با هزینه یک فروشگاه FTC گفت که فقدان پیشنهادهای جدید بازی های بزرگ به این معنی است که فروش One Store در سال های 2017 و 2018 رشد منفی داشته است.

به گفته رگولاتور، اقدامات گوگل تا آوریل 2018 ادامه یافت، زمانی که FTC کره جنوبی تحقیقات را آغاز کرد.

سخنگوی این شرکت گفت که گوگل معتقد است “هیچ تخلفی از قانون صورت نگرفته است.” او گفت: «گوگل سرمایه گذاری قابل توجهی در موفقیت توسعه دهندگان انجام می دهد، و ما با احترام با نتیجه گیری KFTC مخالفیم.

به گفته این سخنگوی، غول فناوری ایالات متحده قصد دارد تصمیم کتبی نهایی FTC کره جنوبی را پس از به اشتراک گذاشتن برای ارزیابی روند بعدی خود به دقت بررسی کند.

حکم کره جنوبی آخرین مورد از یک رشته اقدامات نظارتی در سراسر جهان است که تسلط گوگل و اپل را مورد بررسی قرار می دهد. شرکت

در مورد اکوسیستم برنامه های تلفن همراه و نقض بالقوه آنها از مقررات ضد تراست.

در ایالات متحده، وزارت دادگستری تحقیقات خود را در مورد اینکه آیا اپل دارای قدرت انحصاری است، از جمله سیاست های این شرکت در مورد نرم افزارهای شخص ثالث تلفن همراه بر روی دستگاه های خود و اینکه آیا سیستم عامل موبایل اپل، iOS، به شیوه ای ضدرقابتی عمل می کند، تشدید می کند.

در سرتاسر اروپا، اپل در پاسخ به قانون جدید اتحادیه اروپا با هدف ایجاد رقابت بیشتر برای بخش فناوری، آماده می‌شود تا برنامه‌ها را بر روی آیفون‌ها و آی‌پدها خارج از اپ استور بارگیری کند. رگولاتور رقابت آلمان در اوایل سال جاری اعلام کرد که گوگل باید کنترل بیشتری را بر روی میزان ترکیب داده های آنها از سرویس های مختلف به کاربران خود ارائه دهد.

One Store یک بازار محلی اپلیکیشن موبایل است که توسط سه شرکت مخابراتی کره جنوبی – SK Telecom ایجاد شده است شرکت

، KT شرکت

و LG Uplus شرکت

– و شرکت اینترنتی Naver شرکت

به عنوان بخشی از حکم خود، رگولاتور ضد انحصار کره جنوبی سوابق ارتباط داخلی کارکنان گوگل را فاش کرد که ظاهراً نشان می دهد شرکت آمریکایی One Store را تهدیدی برای تجارت خود در کره جنوبی می داند. چندین یادداشت، سند و ایمیل نشان داد که گوگل با وجود آگاهی از اینکه اقداماتش می‌تواند قوانین ضد انحصار محلی را نقض کند، راهبردی را برای خنثی کردن One Store ادامه داده است.

سازندگان اپلیکیشن هایی که تحت تاثیر این اقدام گوگل قرار گرفتند شامل شرکت های بزرگ بازی کره جنوبی از جمله نتماربل بودند شرکت

، NCsoft شرکت

و نکسون شرکت

طبق گزارش FTC کره جنوبی، و همچنین توسعه دهندگان کوچکتر برنامه های تلفن همراه از کره جنوبی و چین. رگولاتور گفت که عناوین بازی های بزرگی مانند Netmarble’s Lineage 2، NCsoft’s Lineage M و Nexon’s MapleStory M بیشتر درآمدهای Google Play را تشکیل می دهند.

علاوه بر جریمه، FTC کره جنوبی به Google LLC، Google Korea و Google Asia Pacific دستور داد تا اقدامات خود را اصلاح کنند و یک سیستم نظارت داخلی ایجاد کنند تا اطمینان حاصل شود که اقدامات مشابه تکرار نمی شود و نتایج را به رگولاتور گزارش دهد.

گوگل قبلاً در مورد اقدامات خود در کره جنوبی با نظارت قانونی روبرو شده است. گوگل با طرح شکایتی به دنبال لغو جریمه 177 میلیون دلاری FTC کره جنوبی در سال 2021 به دلیل ممانعت از توسعه نسخه های رقیب سیستم عامل اندروید توسط سایر شرکت ها است. در همان سال، کره جنوبی اولین قانون جهان را تصویب کرد که به موجب آن گوگل و اپل مجبور شدند فروشگاه های اپلیکیشن خود را به روی سیستم های پرداخت جایگزین باز کنند.

سال گذشته، کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی کره جنوبی، گوگل و متا مادر فیسبوک را به دلیل نقض حریم خصوصی دیجیتال از جمله جمع آوری و استفاده از اطلاعات شخصی بدون رضایت کاربران، مجموعا بیش از 70 میلیون دلار جریمه کرد. ماه گذشته، دو شرکت آمریکایی به این حکم اعتراض کردند.

به Jiyoung Sohn در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8