کامپوزیت دندان،برای شما مناسب است یا خیر؟

در صورتی که مشکل دندانهای شما با استفاده از عمل ونیر قابل درمان باشد، دندانپزشک توضیحات لازم را در جلسه مشاوره به شما خواهد داد. متوسط طول عمر کامپوزیت های دندانی بین 7 تا 10 سال است که با مراقبت های لازم می توان این طول عمر را بسط کامپوزیت دندان عکس داد.

به منظور دستیابی به نتایج زیبا و طبیعی از عمل ونیر دندان، لازم است که دندانپزشک حتماً تجربه و مهارت فنی لازم برای انجام این کار را داشته باشد. از آنجا که فرایند ونیر دندان شامل تکنیکها و فنون سطح بالا و ظریفی میباشد، بهتر است برای آنکه نتایج طبیعی و زیبایی به دست آورید حتماً به دندانپزشکی مراجعه کنید که دانش و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد.

از کامپوزیت ونیر میتوان به عنوان یک عمل دندانپزشکی زیبایی برای اصلاح دندانهای شکسته و فاصلهدار و نیز پوشاندن لکههایی که بر روی سطح دندان یا پُرکردگی آن ایجاد شده است، استفاده کرد. گاهی اوقات از ونیر به عنوان جایگزینی برای پُر کردن دندان و یا به منظور محافظت از قسمتی از ریشه دندان که به خاطر تحلیل رفتن لثه نمایان شده است، استفاده میشود. برای این منظور دندانپزشک یک معاینه کامل بر روی دندانهای شما انجام میدهد، از دهان شما عکسبرداری میکند و وضعیت دندانها و لثهها را به طور دقیق بررسی حلال کامپوزیت دندان مینماید. به طور کلی عمل ونیر با قراردادن ماده کامپوزیت با رنگ مناسب بر روی سطح دندان شروع میشود.

اما به طور کلی دندانپزشک با استفاده از یک ماده چسبنده مواد کامپوزیتی را به دندان شما متصل می کند. در این موارد باید با دندانپزشک خود مشورت کنید تا او مشخص کند که از چه عملی باید برای اصلاح ناهنجاریهای فک یا سایر عارضههای پیچیدهتر در فک و دندان شما استفاده شود.