ژنرال Zers در حال خرید گوشی های تاشو. آنها ممکن است بر روی چیزی.

وقتی سامی پالازولو بیرون می رود، مردم دائماً از او می خواهند که تلفن او را ببینند. جوان 18 ساله اغلب مجبور می شود، آن را باز می کند و تحویل می دهد.

در اواخر سال 2022، خانم پالازولو و برخی از همکلاسی‌هایش در دانشگاه ایلینویز Urbana-Champaign از اعتیاد خود به گوشی‌های هوشمند ناله می‌کردند. “ما در مورد چگونگی صحبت می کردیم [felt] مانند برده‌های تلفن‌هایمان، مانند روبات‌هایی که به پیمایش و پیمایش ادامه می‌دهند، حتی زمانی که در مهمانی‌ها بیرون هستیم.» این گروه برنامه ای برای انجام کاری در مورد آن طراحی کردند. روز بعد، آنها به خرید تلفنی در والمارت رفتند.

خانم Palazzolo در نهایت یک AT&T T 40 دلاری به دست آورد -2.46٪

سینگولار فلکس.

اکنون این دانشجوی سال اول تبلیغات، تلفن‌های تاشو را در TikTok بشارت می‌دهد، با پست‌هایی درباره آوردن تلفن «گنگ» خود به رویدادهای اجتماعی به جای آیفون. نوکیا اخیراً 90 2780 دلار خود را به صورت رایگان به همراه 44 دلار دیگر برای هدیه دادن به دوستان و دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی برای او ارسال کرده است.

در حالی که برخی از Gen Zers ممکن است گوشی‌های هوشمندی مانند Samsung Galaxy Z Flip 4 با قیمت 1000 دلار بخرند، اما صحبت‌های آنلاین بر روی مدل‌های «احمق» با قابلیت‌های کمی متمرکز است. این دستگاه‌ها به‌عنوان تلفن‌های دوم مقرون به صرفه در حال رنسانس هستند – به شما این امکان را می‌دهند که از اعلان‌های ثابت و جذابیت اسکرول بی‌نهایت جدا شوید، بدون اینکه توانایی ارسال پیامک و برقراری تماس در مواقع اضطراری را از دست بدهید.

بدون ایمیل کاری، بدون به روز رسانی اینستاگرام، هیچ چیزی از فیس بوک.

جوانان تنها طرفداران نیستند. به گفته لارس سیلبرباوئر، مدیر ارشد بازاریابی HMD Global، سازنده فنلاندی گوشی های نوکیا، نوکیا هر ماه ده ها هزار گوشی تاشو خود را در ایالات متحده می فروشد. او گفت که فروش در سراسر جمعیت در حال رشد است. “این یک روند کوچک نیست.”

مدل‌های مدرن مدل‌هایی را که ممکن است به یاد داشته باشید بهبود می‌بخشند. اکثر آنها دارای ویژگی‌هایی مانند بلوتوث، 4G و دوربین‌های امروزی هستند، حتی اگر طراحی (و باتری‌های قوی) قدیمی‌ها را حفظ کنند. برخی از آنها مرورگر اینترنت دارند اما از سیستم عاملی استفاده می کنند که از برنامه هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک پشتیبانی نمی کند. حالا چه چیزی را می خواهید پیمایش کنید؟

تلفن های تاشو مدرن دارای ویژگی هایی مانند بلوتوث، 4G و دوربین های امروزی هستند.

اسامه قطانانی، یک استراتژیست محتوا 23 ساله در شهر نیویورک، هم یک آیفون و هم یک تلفن معمولی تاشو حمل می کند و تخمین می زند که میزان استفاده او 50-50 تقسیم شده است. او تلفن “گنگ” خود را صرفاً به عنوان وسیله ای برای رسیدن به نزدیک ترین تماس هایش به او می بیند. او گفت: «به غیر از این، هیچ ایمیل کاری، هیچ به‌روزرسانی اینستاگرام، هیچ چیزی از فیس‌بوک وجود ندارد.،

هیچ چیز از TikTok. هیچ چیز از هیچ کس به جز افرادی که برای شما مهم هستند.”

می‌توانید یک تلفن معمولی و یک طرح پیش‌پرداخت با قیمت کمتر از 100 دلار در اکثر فروشگاه‌های بزرگ بخرید. آقای قطانانی که قبلاً یک حساب AT&T برای آیفون خود داشت، از یک فروشگاه AT&T بازدید کرد تا یک تلفن هوشمند Alcatel Smartflip 60 دلاری و خط جدید آن را به برنامه فعلی خود اضافه کند. او ماهانه 30 دلار برای تماس ها و پیامک های نامحدود، به اضافه 1 دلار به ازای هزینه تلفن می پردازد.

برای برخی، این روند موجه است. ملیسا رنج، 49 ساله، دانشیار زبان انگلیسی در دانشگاه لارنس در اپلتون، ویس، هرگز به گوشی هوشمند روی نیاورد. او گفت که گاهی اوقات محدودیت های تلفن تاشو او همه چیز را سخت می کند. او گفت: “اگر گم شوم، باید از عقلم استفاده کنم یا از کسی راهنمایی بخواهم.” اما در بیشتر موارد، پروفسور رنج به سادگی آن اهمیت می دهد. او گفت: “من یک کار واقعاً شلوغ دارم و به مسیرهای زیادی کشیده می شوم”، و اضافه کرد که نمی خواهد توجه خود را به تلفن معطوف کند. پروفسور رنج نیز مانند خانم پالازولو، نظرات دائمی را در تلفن تاشو خود دریافت می کند. او گفت که مردم تقریباً غمگین به نظر می رسند، وقتی به او می گویند: “کاش می توانستم از شر گوشی هوشمندم خلاص شوم.”

تلفن‌هایی که می‌توان آن را برگرداند

سه مدل با ویژگی‌های ضروری که طرفداران می‌خواهند و مهم‌تر از آن هیچ چیز نیست

نیازهای ناچیز

TCL Classic (75 دلار) از زنگ ها و سوت ها دوری می کند. تمرکز روی تماس و پیامک مطمئن و عمر باتری است، با باتری که با یک بار شارژ می تواند تا 16 روز دوام بیاورد. دارای 4G، بلوتوث و وای فای است. مورد دوم بیشتر به مشتریان ایمیل و یک مرورگر وب اولیه محدود می شود، اما تلفن می تواند به عنوان یک هات اسپات برای حداکثر 10 مورد استفاده شود. دیگر دستگاه ها یک دوربین 2 مگاپیکسلی بدون فلاش وجود دارد – به وضوح دوربین امنیتی فکر کنید. و از آنجایی که وزن گوشی فقط کمتر از 5 اونس است، ممکن است فراموش کنید که تا زمانی که زنگ بخورد در جیب شما باشد.

نوستالژی نوکیا

نوکیا 2780 (90 دلار) با برخی ارتقاءهای عمده در عملکرد، ظاهر و احساس گوشی های نوکیا را در گذشته حفظ کرده است. از طریق همان شبکه داده LTE که گوشی‌های هوشمند از آن استفاده می‌کنند، تماس برقرار می‌کند و پشتیبانی از Wi-Fi به شما امکان می‌دهد برخی از برنامه‌ها را دانلود کنید و حتی YouTube را تماشا کنید. یکی از بزرگترین نقاط فروش دوربین 5 مگاپیکسلی (تقریباً به قدرتمندی دوربین جلو در iPhone 6s) با فلاش است. یک برنامه رادیویی FM نیز وجود دارد، اما برای گوش دادن باید به دنبال مجموعه ای از هدفون های سیمی (که به عنوان آنتن عمل می کنند) بگردید.

اصولا ضد گلوله

برای کسانی که می‌خواهند در فضای بیرونی عالی ارتباط خود را قطع کنند، Kyocera DuraXV Extreme+ (250 دلار) ضد گرد و غبار، آب و ضربه است. به طور خلاصه، عملاً تخریب ناپذیر است. این تلفن که برای زنده ماندن در محل‌های ساخت‌وساز و محیط‌های کاری شدید ساخته شده است، می‌تواند هر گونه ماجراجویی اسکی، دست و پا زدن، ماهیگیری، شکار یا پیاده‌گردی را با سرسختی اداره کند. شما نمی توانید از آن برای ارسال تصاویر تعطیلات خود در برنامه اینستاگرام استفاده کنید، اما یک دوربین 5 مگاپیکسلی همچنان به شما امکان می دهد عکس ماهی یا عکسی از قله بگیرید.

وال استریت ژورنال توسط خرده فروشانی که در مقاله هایش به عنوان مراکز فروش محصولات ذکر شده اند جبران نمی شود. خرده‌فروشان فهرست شده اغلب تنها فروشگاه‌های خرده‌فروشی نیستند.

افکار خود را به اشتراک بگذارید

به نظر شما آیا گوشی تاشو جایگزین خوبی برای گوشی هوشمند است؟ چرا و چرا نه؟ به گفتگوی زیر بپیوندید.

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8