چگونه برخی بنیانگذاران استارت آپ های سیاه در یک سال همه گیر رونق می گیرند

دنیای سرمایه های خطرناک به طرز مشهوری جزیره ای است. برای استارت آپ های فناوری که امیدوارند میلیون ها دلار از سرمایه گذاران خصوصی جلب کنند ، داشتن ارتباطات مناسب اغلب برای تشکیل جلسه مهم است – و ترغیب سرمایه گذاران برای استفاده از ایده ای اثبات نشده. نتیجه: دریافت بودجه بذر همیشه برای افراد خارجی از سیلیکون ولی ، از جمله استارت آپ های خارج از شهر نیویورک و منطقه خلیج ، و بنیان گذاران اقلیت اقلیت ، دشوارتر بوده است. این اعداد به ویژه برای بنیانگذاران Black بسیار واضح است: بین سال های 2013 و 2017 ، 77٪ از بنیان گذاران استارت آپ فعال ایالات متحده که سرمایه خطر پذیر دریافت کرده اند ، سفیدپوست بودند. فقط 1٪ سیاه پوست بود.

اما اتفاق غیر منتظره ای در این سال پر هرج و مرج در حال رخ دادن است: به دلیل همگرایی عوامل ، برخی از بنیانگذاران Black استارت آپ های فناوری متوجه شده اند که جذب سرمایه گذاری آسان تر است.

برای مبتدیان ، دسترسی به قفل همه گیر باعث سهولت دسترسی سرمایه گذاران شده است. اکنون بسیاری از طریق زوم و رسانه های اجتماعی در دسترس هستند. این نه تنها موانع فیزیکی بلکه موانع روانشناختی تأمین بودجه شرکت های خارج از مراکز استارتاپی مانند شهر نیویورک و منطقه خلیج را نیز از بین برده است.

بنیانگذاران سیاهپوست همچنین می گویند که کشته شدن جورج فلوید ، اعتراضات بعدی و جنبش گسترده فرهنگی که در پی آن ایجاد شده است ، باعث شده است که صنعت VC با سابقه تأمین بودجه بنیانگذاران اقلیت حساب کند. بسیاری از شرکت ها و سرمایه گذاران – از جمله SoftBank ، Google ، PayPal و Andreessen Horowitz – وجوه متمرکز بر تنوع را اعلام کرده و شروع به کاهش چک از آنها کرده اند.

کورتنی کالدول ، یکی از بنیانگذاران شرکتی که بعضاً با نام “Hairbnb” شناخته می شود ، می گوید: “ما هرگز فکر نمی کردیم که سال 2020 نقطه عطفی برای ShearShare باشد” ، که از روش بازار برای تطبیق آرایشگران با صاحبان سالن استفاده می کند.