دنیای سرمایه های خطرناک به طرز مشهوری جزیره ای است. برای استارت آپ های فناوری که امیدوارند میلیون ها دلار از سرمایه گذاران خصوصی جلب کنند ، داشتن ارتباطات مناسب اغلب برای تشکیل جلسه مهم است – و ترغیب سرمایه گذاران برای استفاده از ایده ای اثبات نشده. نتیجه: دریافت بودجه بذر همیشه برای افراد خارجی از سیلیکون ولی ، از جمله استارت آپ های خارج از شهر نیویورک و منطقه خلیج ، و بنیان گذاران اقلیت اقلیت ، دشوارتر بوده است. این اعداد به ویژه برای بنیانگذاران Black بسیار واضح است: بین سال های 2013 و 2017 ، 77٪ از بنیان گذاران استارت آپ فعال ایالات متحده که سرمایه خطر پذیر دریافت کرده اند ، سفیدپوست بودند. فقط 1٪ سیاه پوست بود.
اما اتفاق غیر منتظره ای در این سال پر هرج و مرج در حال رخ دادن است: به دلیل همگرایی عوامل ، برخی از بنیانگذاران Black استارت آپ های فناوری متوجه شده اند که جذب سرمایه گذاری آسان تر است.
برای مبتدیان ، دسترسی به قفل همه گیر باعث سهولت دسترسی سرمایه گذاران شده است. اکنون بسیاری از طریق زوم و رسانه های اجتماعی در دسترس هستند. این نه تنها موانع فیزیکی بلکه موانع روانشناختی تأمین بودجه شرکت های خارج از مراکز استارتاپی مانند شهر نیویورک و منطقه خلیج را نیز از بین برده است.
بنیانگذاران سیاهپوست همچنین می گویند که کشته شدن جورج فلوید ، اعتراضات بعدی و جنبش گسترده فرهنگی که در پی آن ایجاد شده است ، باعث شده است که صنعت VC با سابقه تأمین بودجه بنیانگذاران اقلیت حساب کند. بسیاری از شرکت ها و سرمایه گذاران – از جمله SoftBank ، Google ، PayPal و Andreessen Horowitz – وجوه متمرکز بر تنوع را اعلام کرده و شروع به کاهش چک از آنها کرده اند.
کورتنی کالدول ، یکی از بنیانگذاران شرکتی که بعضاً با نام “Hairbnb” شناخته می شود ، می گوید: “ما هرگز فکر نمی کردیم که سال 2020 نقطه عطفی برای ShearShare باشد” ، که از روش بازار برای تطبیق آرایشگران با صاحبان سالن استفاده می کند.