پیشنهاد الیزابت هلمز موسس Theranos برای بیرون ماندن از زندان رد شد

قاضی فدرال که بر محاکمه کلاهبرداری جنایی الیزابت هولمز، بنیانگذار شرکت ترانوس، نظارت داشت، درخواست او را برای بیرون ماندن از زندان در حالی که او حکم مجرمیت خود را درخواست تجدید نظر می کند، رد کرد.

ادوارد داویلا، قاضی منطقه ای ایالات متحده، اواخر روز دوشنبه در پرونده ای از دادگاه گفت که او درخواست خانم هولمز را رد کرده است، زیرا فکر نمی کند استدلال های او برای لغو محکومیت یا محاکمه جدید آنقدر مسائل مهمی را مطرح می کند که مستلزم نتیجه ای متفاوت باشد.

خانم هولمز در ژانویه 2022 به دلیل سه فقره کلاهبرداری و یک فقره توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری علیه سرمایه گذاران ترانوس مجرم شناخته شد. قاضی داویلا او را در نوامبر به بیش از 11 سال زندان محکوم کرد و به او دستور داد تا در 27 آوریل به زندان تسلیم شود. دادگاه توصیه کرد که او دوران خود را در یک اردوگاه زندان فدرال در برایان، تگزاس بگذراند، که امکان ملاقات با خانواده را فراهم می کند، که به گفته وی “توانبخشی را افزایش می دهد.”

خانم هولمز، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرمسار استارت آپ آزمایش خون، او به حکم مجرمیت اعتراض کرده و از او خواسته است تا زمانی که پرونده او در این روند طی می شود، از زندان خارج شود. او اکنون می‌تواند درخواست خود را مستقیماً به دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم ایالات متحده ببرد، دادگاهی که قبلاً درخواست رامش «سانی» بالوانی برای بیرون ماندن از زندان را رد کرده است، در حالی که او از محکومیت خود به دلیل کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران و بیماران Theranos درخواست تجدید نظر کرده است.

عکس: پیتر داسیلوا/Shutterstock

تصمیم قاضی داویلا پس از بحث و جدل در جلسه استماع ماه گذشته از سوی دولت و وکیل خانم هولمز در مورد اینکه آیا او باید در انتظار تجدید نظر از زندان بماند یا خیر، صادر می شود. بیشتر گفتگوها بر این موضوع متمرکز بود که آیا او در معرض خطر پرواز است یا خیر. پرونده های دادگاه نشان می دهد هولمز قبلاً یک بلیط هواپیما یک طرفه به مکزیک داشت که قرار بود چند هفته پس از صدور رأی هیئت منصفه پرواز کند.

قاضی داویلا گفت که او فکر نمی‌کند خانم هولمز، که اخیراً فرزند دومش را به دنیا آورده، قصد فرار از کشور را داشته باشد، اما این هنوز برای اجازه دادن به او کافی نیست.

خانم هولمز در پرونده درخواست تجدیدنظر در مورد حکم مجرمیت، چندین مورد از احکام قاضی داویلا را در مورد دقیق و قابل اعتماد بودن فناوری ترانوس، از جمله موارد دیگر، به چالش کشید.

قاضی داویلا در تصمیم روز دوشنبه خود گفت که حتی اگر حوزه نهم در مورد موضوع احکام از او حمایت کند، باز هم احتمالاً دلیلی برای لغو محکومیت یا محاکمه جدید نخواهد بود زیرا این فقط یک جنبه را شامل می شود. مورد قاضی داویلا قبلاً درخواست های خانم هلمز برای محاکمه جدید را رد کرده بود.

صرفاً این واقعیت که یک خطای ادعا شده بر دقت یا قابلیت اطمینان فناوری ترانوس تأثیر گذاشته است، احتمالاً از این نتیجه که رأی هیئت منصفه تأثیری اساسی داشته است، پشتیبانی نمی کند، به ویژه در مواردی که دولت شواهدی مبنی بر اظهارات نادرست دیگر ارائه کرده است که به دقت و قابلیت اطمینان ترانوس مرتبط نیستند.» او نوشت.

خانم هولمز همچنین احکام دیگری را به چالش کشید که قاضی داویلا گفت که احتمالاً دلیلی برای محاکمه جدید نیست. وکیل خانم هلمز به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

قاضی داویلا نیز اخیراً درخواست آقای بالوانی برای بیرون ماندن از زندان در انتظار تجدیدنظر را رد کرد. آقای بالوانی، رئیس و افسر عملیات ترانوس که بر آزمایشگاه نظارت داشت، به تقلب با سیم و توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری سیمی علیه بیماران و سرمایه گذاران ترانوس محکوم شد و به نزدیک به 13 سال زندان محکوم شد.

او همچنین به حکم مجرمیت اعتراض کرد و از قاضی داویلا خواست که اجازه دهد در طول این روند از زندان خارج شود. پس از تصمیم قاضی، آقای بالوانی مستقیماً از دادگاه تجدیدنظر خواست که خارج نشود. آن درخواست نیز رد شد. قاضی داویلا اکنون به آقای بالوانی گفته است که تا 20 آوریل به زندان معرفی شود، پس از آن که در ابتدا به او گفته بود که این کار را تا 15 مارس انجام دهد.

یکی از وکلای آقای بالوانی، جف کوپراسمیت، گفت که آنها مشتاقانه منتظر بررسی موضوعات در دادگاه تجدید نظر توسط حوزه نهم هستند.

خانم هلمز نزدیک به 15 سال مدیریت Theranos را بر عهده داشت و تلاش کرد صنعت آزمایش خون را متحول کند. او به دنبال توسعه فناوری بود که به جای سوزن‌ها و ویال‌های بزرگ خونی که امروزه استفاده می‌شود، تنها با یک نیش انگشت و چند قطره خون، طیف وسیعی از بیماری‌ها را آزمایش کند.

شهادت الیزابت هلمز: پشیمانی، مکاشفه ها و انحرافات

کار کردن فناوری دشوار بود. Theranos موفق شد از دستگاه آزمایش خون با انگشت خود برای 12 نوع آزمایش استفاده کند، اما بر اساس شواهد و شهادت در طول آزمایش چند ماهه خانم هولمز، نتایج غیر قابل اعتماد بودند. این شرکت در نهایت بیشتر آزمایش‌های خون خود را مخفیانه بر روی دستگاه‌های تجاری شرکت‌های دیگر انجام داد، برخی از آنها را تغییر داده بود تا بتواند از مقادیر کمی خون استفاده کند.

خانم هولمز همچنین گزارش‌هایی را که به برخی از سرمایه‌گذاران و شرکا ارائه شده بود، با اضافه کردن آرم‌های فایزر جعل کرد شرکت

دادستان ها گفتند و شرکت های دارویی دیگر بدون مجوز از شرکت ها. دولت نشان داد که چگونه برخی از متن‌ها حذف شده و به اسناد اضافه شده است، که باعث شد برخی سرمایه‌گذاران فکر کنند که آنها گزارش‌های تأیید اعتبار شرکت‌های دارویی هستند.

خانم هولمز در جلسه محاکمه خود شهادت داد که مرتکب اشتباهات بی گناهی شده و فکر می کند که فناوری آزمایش خون Theranos نشانه هایی از موفقیت را نشان می دهد.

آقای بالوانی، دوست پسر آن زمان او، در سال 2009، شش سال پس از تأسیس شرکت، به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره آن، به ترانوس پیوست. او سال بعد رئیس جمهور و مدیر عملیات شد. دادستان ها و شاهدان گفتند که آقای بالوانی گاهی کارمندانی را که نگرانی هایی را در مورد عملکرد فناوری ترانوس ایجاد می کردند، اخراج می کرد.

او همچنین با اعطای وام 12 میلیون دلاری در آوریل 2010 به تامین مالی شرکت کمک کرد و 4.6 میلیون دلار سهام خرید. وکلای او گفتند که سرمایه‌گذاری‌های او در این استارت‌آپ دلیلی بر حسن نیت او بود، زیرا او میلیون‌ها دلار را روی خط سرمایه گذاشت.

دادستان ها گفتند که او مسئول مدل های مالی است که به سرمایه گذاران داده می شد و درآمدهای اغراق آمیز را به همراه داشت و او همچنین مشارکت Theranos با Walgreens Boots Alliance را مدیریت کرد. شرکت،

که از تست های انگشت این استارت آپ در برخی از داروخانه های خود استفاده کرد. آقای بالوانی در دادگاه خود شهادت نداد.

به Meghan Bobrowsky در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8