پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

حلقه پیستون یا این که حلقه موتور هم جزو قطعات موتوری هستند. استدلال همین فعالیت نیز این میباشد که حین گرم شدن پیستون به رخ استوانه دربیاید. از آنجایی که این قطعه اهمیت روغن در ارتباط است، روغن موتور و روغن نامرغوب نیز سبب فساد زودهنگام آن خواهد شد. نشت زیاد بنزین از سر پیستون و استعمال از رینگ نامرغوب از عواملی هستند که منجر خراب شدن این قطعه در وقتی کوتاه خواهند شد. روش به کارگیری شما از خودرو، طریق به کار گیری و حتی نحوه رانندگی شما از عواملی هستند که در عمر و ماندگاری قطعات آن تأثیر دارند. کارکرد بالای موتور از عواملی است که سبب فرسوده شدن این قطعه خواهد شد. پیستون های بیضی صورت که به جهت خودداری از چسپیدن پیستون به سیلندر(گریپاژ)ساخته می شود مهم ابعاد خاصی طرح می گردد.به طوری که در دیده می شود قطر پیستون که در محور تکیه گاه گژن پین قرار دارد به اندازه۰۰۶/۰ اینچ یا این که ۱۵/۰ میلیمتر از قطر دیگر کوچکتر میباشد و قطر پیستون در بر روی محور ۴۵ درجه ای نسبت به محور ۰۰۳٫۰ اینچ یا این که ۰۷۵/۰ میلیمتر کوچکتر از بزرگترین قطر پیستون است. همین تصور که پیستون به دلیل مقاومت گرمایی بالا ذوب نمیشود دیدگاهی اشتباه و رایج است. همچنین همین فنر است که بغل رینگیها را به سمت بالا و تحت و خارج حرکت میدهد. چند شیار در نصیب سر پیستون قرار داراست که محل کارگزاشتن حلقه های آن است و فضای بالای پیستون را نسبت به گوشه و کنار ی کارتر آب بندی می کند. حلقه روغني كه در نصیب ذیل پیستون قرار مي گیرد,وظیفه عده آوري روغن هاي اضافي از روي تراز پیستون یاماها 100 بوش را دارد. پس از معرفی حلقه پیستون نوبت به تحلیل وظایف همین قطعه در خودرو میرسد. در این طریق برهه زمانی بدنه پیستون را به جای آنکه به صورت دایره بسازند. از معایب پیستون های آلومینیمی، انبساط بدنه ی آن هست که طراحان بدون چاره می شوند برای جلوگیری از گریپاژ، پیستون را حساس لقی مضاعف بسازند، مگر آن که دارای طرح هایی همین انبساط را کاهش دهند. خودروهایی که دارای زمانبندی (تایمینگ) سوپاپ متغیر هستند، برای پرهیز از عکس العمل سوپاپ حیاتی تاج پیستون شیارهایی روی آن ساخت میکنند. روغنی که بر روی سینی کارتر میریزد ناشی از همین اقدام است. یکی از از این تجهیزات با ، پیستون ماشین است که می تواند براساس مکانیزم طراحی شده انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل نموده و در نهایت این حرکت ، به چرخ ها و به رخ حرکت چرخشی منتقل می شود .