پخش کننده عمومی کانادا به NPR می پیوندد تا توییتر را به دلیل هیاهوی برچسب کنار بگذارد

اتاوا- پخش‌کننده اصلی عمومی کانادا روز دوشنبه گفت که فعالیت خود را در توییتر متوقف می‌کند و به آخرین رسانه‌ای تبدیل می‌شود که به دلیل خط‌مشی پلتفرم رسانه‌های اجتماعی در مورد برچسب‌گذاری حساب‌ها، از ارسال پست خودداری می‌کند.

شرکت پخش کانادایی گفت که این تصمیم یک روز پس از آن گرفته شده است که توییتر حساب CBC@ خود را به عنوان “رسانه با بودجه دولت” نامگذاری کرد. توییتر چنین رسانه‌هایی را به عنوان رسانه‌هایی تعریف می‌کند که برای انجام عملیات بیشتر به بودجه دولتی متکی هستند «و ممکن است درجات مختلفی از دخالت دولت در محتوای سرمقاله داشته باشند».

هفته گذشته، رادیو عمومی ملی اعلام کرد که از استفاده از توییتر به دلیل دریافت برچسب مشابه خودداری خواهد کرد. در پاسخ، ایلان ماسک، مالک توییتر در توییتی نوشت: «بازپرداخت @NPR». CBC اکنون به صفوف آنها پیوسته است و در بیانیه ای گفته است که این برچسب “نادرست و فریبنده” است.

سی‌بی‌سی می‌گوید: «توئیتر می‌تواند ابزار قدرتمندی برای خبرنگاران ما برای برقراری ارتباط با کانادایی‌ها باشد، اما دقت و حرفه‌ای بودن کاری که آنها انجام می‌دهند را تضعیف می‌کند تا اجازه می‌دهد استقلال ما به‌طور نادرست به این شکل توصیف شود».

این پخش‌کننده که برنامه‌ها و اخبار را از طریق تلویزیون و رادیو به هر دو زبان رسمی کشور، انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌کند، اعلام کرد که فعالیت خود را در حساب شرکتی خود و تمام حساب‌های مربوط به اخبار متوقف می‌کند. سخنگوی این پخش کننده گفت که نامه ای به توییتر ارسال کرده و از آن خواسته است که این نامگذاری را دوباره بررسی کند.

توییتر به درخواست ایمیلی برای نظر دادن با یک ایموجی پوپ پاسخ داد.

دستورالعمل‌های توییتر می‌گویند که این شرکت این نام را برای منابع خبری تحت کنترل دولت اضافه می‌کند. توییتر از زمانی که آقای ماسک سال گذشته این پلتفرم را به دست گرفت، سیستم برچسب‌گذاری خود را برای حساب‌های تایید شده ارتقا داده است. این شرکت گفته است که می خواهد زمینه های بیشتری را در مورد پروفایل های خاص به افراد ارائه دهد.

جدیدترین داده های مالی CBC نشان می دهد که بودجه دولت به مبلغ 1.24 میلیارد دلار کانادا یا معادل 930 میلیون دلار، حدود دو سوم هزینه های آن را برای سال مالی 2021-22 پوشش داده است. در مقایسه، NPR در وب سایت خود می گوید که کمتر از 1٪ از بودجه آن از کمک های مالی فدرال، از جمله از طرف شرکت پخش عمومی تحت حمایت دولت تأمین می شود. می‌گوید بیشتر درآمد NPR از حمایت‌های مالی شرکت‌ها همراه با عوارض و هزینه‌های پرداختی توسط ایستگاه‌های عضو آن به دست می‌آید.

شرکت پخش بریتانیایی حدود 70 درصد از بودجه خود را از هزینه مجوز دریافت می کند که برای تماشای برنامه های بی بی سی در تلویزیون یا آنلاین از خانواده ها دریافت می شود. توییتر بی‌بی‌سی را «رسانه‌ای با بودجه عمومی» نامیده است.

هفته گذشته، پیر پویلیور، رهبر حزب محافظه کار کانادا،

توییتر پرسید سی‌بی‌سی را به عنوان «رسانه‌ای با بودجه دولت» برچسب‌گذاری کرد و گفت: «ما باید از کانادایی‌ها در برابر اطلاعات نادرست و دستکاری رسانه‌های دولتی محافظت کنیم.» آقای پولیور قول داده است که در صورت کسب قدرت، تمام بودجه پخش عمومی را قطع خواهد کرد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز دوشنبه گفت که CBC یک موسسه مهم کانادایی است که اخبار و برنامه های خود را به مناطق دورافتاده و روستایی کشور ارائه می دهد. او از آقای پولیور به دلیل درخواست کمک از شرکت های دیجیتال آمریکایی برای حمله به این رسانه انتقاد کرد.

به Paul Vieira در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8