پاسخ دیجیتال چین به Covid-19 دچار اشکال می شود – سالمندان آن را درک نمی کنند

چین در حال انجام اقدامات جدید برای کمک به سالمندان است ، زیرا همه گیری Covid-19 شکاف دیجیتال را برای جمعیت در حال پیر شدن تشدید می کند.

هفته گذشته شورای دولتی ، کابینه چین ، سندی را منتشر کرد که در آن از مشاغل و مقامات محلی خواسته شده است برای کمک به سالمندان گام بردارند ، از جمله پذیرش پول نقد و اجازه دادن به گزینه های کاغذی برای کدهای بهداشتی دیجیتال که برای دسترسی به بیشتر مکان های عمومی – از بیمارستان ها تا مراکز خرید به ساختمانهای اداری – در طی همه گیری.

چین ، که کشورهای دیگر را در استفاده از پرداخت دیجیتال جست و خیز کرده است ، در حال حاضر برای کسانی که از فناوری راحت نیستند ، یک محل مشکل است. اما همه گیری این مشکل را تقویت کرده است.

حوادث اخیر خشم مردم در رسانه های اجتماعی چین را به دلیل برخورد نامناسب با سالمندان برانگیخته است. در ماه آگوست ، تلویزیون دولتی CCTV و سایر رسانه های چینی گزارش دادند که یک پیرمرد در ساعات شلوغی در هاربین ، در استان هیلونگ جیانگ شمالی ، مجبور به اتوبوس شد ، زیرا کد سلامت خود را اسکن نکرده است.

هفته گذشته ، رسانه های چینی گزارش دادند که یک فرد مسن در ییچانگ ، در استان هوبئی مرکزی ، برای پرداخت هزینه بیمه پزشکی باران را تحمل کرده است اما به دلیل عدم اجازه پول نقد رد شد.