محموله‌های رایانه‌های شخصی با 29 درصد کاهش، به رهبری کاهش در دستگاه‌های اپل

با تقاضای ضعیف تر، عرضه رایانه های شخصی با اپل کاهش یافت شرکت

AAPL -1.95٪

به گفته شرکت تحقیقات بازار International Data Corp، زیرا این صنعت با مازاد موجودی ناشی از بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می کند.

IDC اعلام کرد، محموله‌های جهانی رایانه‌های شخصی در سه ماهه اول به 56.9 میلیون دستگاه کاهش یافت که 29 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و کمتر از 59.2 میلیون دستگاه در سه ماهه اول سال 2019، قبل از این همه‌گیری باعث افزایش تقاضا شود.

اپل که IDC می گوید سهم 7.2 درصدی از بازار جهانی رایانه های شخصی را در اختیار دارد، شاهد کاهش 40.5 درصدی محموله ها بود که منجر به کاهش در بین پنج شرکت رایانه های شخصی تجزیه و تحلیل شده در گزارش IDC شد. محموله های Lenovo Group Ltd. 30.3% کاهش یافت شرکت

HPQ 1.43٪

محموله ها 24.2 درصد کاهش یافت و Dell Technologies شرکت

DELL 2.56٪

بر اساس این گزارش، 31 درصد کمتر از یک سال قبل از آن به فروش رسیده است.

به گفته جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات IDC، موجودی ها در چند ماه گذشته کاهش یافته است، اما همچنان بالا هستند.

او گفت: «حتی با وجود تخفیف‌های سنگین، سازندگان کانال‌ها و رایانه‌های شخصی می‌توانند انتظار داشته باشند که موجودی بالا تا اواسط سال و احتمالاً در سه ماهه سوم ادامه یابد.»

این داده ها بر سهام اپل تأثیر گذاشت و در معاملات اوایل دوشنبه نزدیک به 3 درصد کاهش یافت.

لین هوانگ، معاون تحقیقات IDC، گفت که این صنعت ممکن است در سال آینده تسهیل شود زیرا مشتریان به دنبال ارتقای کامپیوترهای قدیمی هستند. او هشدار داد که رکود اقتصادی می تواند بر این بهبود تاثیر بگذارد.

آقای هوانگ گفت: “اگر اقتصاد تا آن زمان روند صعودی داشته باشد، ما انتظار داریم که بازار قابل توجهی صعودی باشد زیرا مصرف کنندگان به دنبال تجدید نظر هستند، مدارس به دنبال جایگزینی کروم بوک های فرسوده هستند و کسب و کارها به سمت ویندوز 11 حرکت می کنند.” “اگر رکود در بازارهای کلیدی تا سال آینده ادامه یابد، بهبود می تواند کند شود.”

IDC همچنین خاطرنشان کرد که کاهش سرعت به صنعت فضای بازنگری در زنجیره تامین خود را می دهد و بسیاری از تولیدکنندگان در حال بررسی گزینه های تولید در خارج از چین هستند.

به Will Feuer در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8