مجرمان سابق سلامت نتیجه کلاهبرداری مجرم شناخته شدند

شیکاگو- یک هیئت منصفه فدرال، سه تن از مدیران سابق استارت‌آپ Outcome Health را به اتهامات متعددی مبنی بر اجرای یک طرح میلیارد دلاری که مشتریانی از جمله شرکت‌های دارویی بزرگ مانند Novo Nordisk A/S و همچنین سرمایه‌گذارانی از جمله Goldman Sachs را کلاه‌برداری کرده بودند، محکوم کرد. شرکت

این حکم به معنای سقوط یک تیم اجرایی به رهبری ریشی شاه است که پیش از افشای تقلب در مقاله وال استریت ژورنال در سال 2017، نزدیک به جی بی پریتزکر فرماندار ایلینویز و ستاره نوظهور محافل دموکرات بود. رام امانوئل، شهردار وقت شیکاگو اعلام کرد. در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت “همانطور که نتیجه پیش می رود، شیکاگو نیز ادامه می یابد.”

آقای شاه، مدیر اجرایی سابق و یکی از بنیانگذاران Outcome، به همراه رئیس جمهور سابق شرادا آگاروال و مدیر ارشد مالی سابق براد پردی در طول دادگاه هفته ها شهادت ندادند.

سخنگوی آقای شاه گفت: “حکم امروز به شدت آقای شاه را ناراحت می کند و او همه راه ها را برای براندازی این نتیجه از بین خواهد برد.” نماینده خانم آگاروال گفت که دفاعیات او در حال بررسی حکم است. وکیل آقای پوردی گفت که او از رای هیئت منصفه ناامید است.

تیم دفاعی آنها استدلال کرد که یک مدیر اجرایی سابق که به تقلب اعتراف کرد و شاهد ستاره دولت در دادگاه بود، مسئول رفتار مجرمانه در شرکت بود. دو کارمند دیگر که به آن مدیر اجرایی گزارش داده بودند، آشیک دسایی، هر کدام به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از طریق سیم اعتراف کردند.

آقای دسایی در ازای شهادت بر علیه روسای سابق خود، با دولت برای کاهش مجازات به توافق رسید.

آقای شاه در 19 مورد از 22 فقره کلاهبرداری از طریق سیم، پست و بانک محکوم شد، در حالی که خانم آگاروال در 15 مورد از 17 مورد و آقای پوردی در 13 مورد از 15 مورد محکوم شدند. متهمان در نتیجه محکومیت ممکن است با سالها زندان روبرو شوند. به احتمال زیاد به حکم دادگاه اعتراض خواهند کرد.

سازمان بورس و اوراق بهادار به طور جداگانه سه نفر از مدیران سابق و آقای دسایی را به کلاهبرداری متهم کرده و در آن پرونده که در حال رسیدگی است، رای رضایت بخشی علیه آقای دسایی اخذ کرده است. خود Outcome اعتراف کرد که مدیران و کارمندان سابقش از مشتریان کلاهبرداری کردند و موافقت کردند که 70 میلیون دلار به عنوان بخشی از قرارداد سال 2019 برای رفع اتهامات کلاهبرداری فدرال به آنها بپردازند.

Outcome که در سال 2021 با رقیب PatientPoint ادغام شد، کسب‌وکاری را راه‌اندازی کرد که صفحه‌های ویدئویی را در مطب پزشکان نصب می‌کرد و از شرکت‌های داروسازی برای اجرای تبلیغات دارویی روی دستگاه‌هایی که بیماران در اتاق انتظار را هدف قرار می‌دادند، هزینه می‌گرفت.

چنین تبلیغاتی کسب و کار جدیدی نبود، اما رشد سریع Outcome باعث شد که سرمایه‌گذاری تقریباً 500 میلیون دلاری در ماه مه 2017 به ارزش 5.5 میلیارد دلار از سوی سرمایه‌گذارانی از جمله گلدمن، آلفابت مادر گوگل جذب شود. شرکت،

Pritzker Group Venture Capital و شرکت سرمایه گذاری Laurene Powell Jobs. برخلاف اکثر سرمایه‌گذاری‌های استارت‌آپ، مبلغ زیادی به عنوان سود سهام برای آقای شاه و خانم آگاروال در نظر گرفته شد: ۲۲۵ میلیون دلار.

پس از افشای تقلب توسط ژورنال، سرمایه‌گذاران از شرکت شکایت کردند و زمانی که آقای شاه و خانم آگاروال موافقت کردند که نقش‌های اجرایی خود را ترک کنند و 159 میلیون دلار از پولی را که از سرمایه‌گذاری دریافت کرده بودند، پس بدهند، پرونده به پایان رسید.

شرادا آگاروال، رئیس سابق سلامت نتیجه در ژانویه به دادگاه در شیکاگو می رسد.


عکس:

آنتونیو پرز / زوما پرس

این شرکت همچنین نزدیک به 500 میلیون دلار وام دریافت کرده بود که 38 میلیون دلار آن به آقای شاه و خانم آگاروال تعلق گرفت.

دولت مدعی شده بود که آقایان شاه و پردی و خانم آگاروال در یک سرمایه گذاری مجرمانه مشترک شرکت کردند تا از مشتریان شرکت داروسازی به دلیل اجرای تبلیغات بر روی صفحاتی که Outcome در مطب های پزشکی نصب کرده بود و برای مخفی نگه داشتن اطلاعات از مشتریان، حسابرسان، وام دهندگان و سرمایه گذاران، از مشتریان شرکت داروسازی اتهام بگیرند. تا جایی که آنها فضای تبلیغاتی وعده داده شده را ارائه نکردند. همچنین ادعا کرد که این شرکت گزارش های شخص ثالث را دستکاری کرده تا اثربخشی تبلیغات خود را افزایش دهد.

پس از پیگرد عمومی گسترده الیزابت هولمز، بنیانگذار ترانوس شرکت، محاکمه Outcome Health نمونه دیگری از اقدامات دولت بود که دادستان ها در این محاکمه آن را فرهنگ دنیای فناوری «تقلبی تا تو بسازی» نامیدند.

دادستان ویلیام جانستون در جریان سخنرانی پایانی دولت گفت: “این شرکتی بود که بر اساس دروغ ساخته شده بود.” دولت این پرونده را به هیئت منصفه داد که تقلب در Outcome قبل از ورود آقای دسایی به شرکت بوده است.

وکلای مدافع گفتند که قبل از ورود آقای دسایی به شرکت، Outcome رشد صادقانه و ثابتی را تجربه کرده بود و دولت نتوانست ثابت کند که مدیران به آقای دسایی نحوه ارتکاب کلاهبرداری در شرکت را آموزش داده‌اند.

در مصاحبه‌های ویدئویی که به صورت آنلاین منتشر شده‌اند، آقای شاه و خانم آگاروال توضیح داده‌اند که چگونه کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اند و در مورد پرداخت‌های اولیه از تبلیغ‌کنندگان مذاکره می‌کنند تا پول نقد لازم برای نصب صفحه‌هایی که تبلیغات در آن اجرا می‌شوند، تولید کنند.

در مصاحبه ای در سال 2016، آقای شاه این استراتژی را اینگونه توصیف کرد که “از آینده آنچه را که برای سوخت رسانی به آینده در حال نیاز داریم، که مفهومی است که ما بازیافت کرده ایم، از آینده به ارمغان می آورد.”

خطر این استراتژی، که آقای شاه در هر دو مصاحبه در سال 2012 و 2016 توضیح داد، این بود که نتیجه باید با دقت نظامی اجرا شود. او در سال 2016 گفت: «باید یک ایده را هم به پزشکان و هم به تبلیغ‌کنندگان بفروشید، و سپس نمی‌توانید آن را به اشتباه بیندازید، زیرا می‌دانید که این یک تقلب است، درست است؟ اگر چیزی را بفروشید که وجود ندارد.»

به Rolfe Winkler در [email protected]، جان کیلمن در [email protected] و پاتریک توماس در [email protected] بنویسید.

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8