دیگر نباید شانه کرد: چرا کاشت موی مردانه شکوفا شده است

جیمی کانرز Hairline در اواسط 20 سالگی شروع به خیانت به او کرد. اگرچه ویرایشگر ویدیوی بروکلین، که اکنون 36 سال دارد، با ایده پیوند مو لاس زده بود، ریزش فولیکول او هرگز آنقدر بد به نظر نمی رسید که چنین اقداماتی را تضمین کند. و علاوه بر این، او چگونه می‌توانست به اندازه کافی مرخصی بگیرد تا از چشمان کنجکاو همکاران خود دور شود؟

همه چیز در طول همه گیری تغییر کرد. در اوایل سال 2021، عکسی از آقای کانرز باعث شد او متوجه شود که وضعیت پوست سرش وخیم است. و بدون معاشرت با کتاب و WFH به طور کامل، او می‌توانست به طور مخفیانه روی مبل خود بدون اتلاف روزهای بیماری بهبود یابد. او مشاوره ای را با دکتر بنجامین پل، جراح موی منهتن رزرو کرد، که استخراج واحد فولیکولی (FUE) را توصیه کرد، روشی که شامل برداشتن تک تک فولیکول ها از پشت سر و کاشت مجدد آنها در قسمت جلویی یا تاج سر است. بین چهار تا هشت ساعت طول می کشد و 11000 تا 15000 دلار هزینه دارد. آقای کانرز که چندین هفته پس از مشاوره اولیه موهای جدید خود را دریافت کرد، گفت: “من فکر کردم که این کار را به درستی انجام خواهم داد.”

او در میان موجی از مردانی است که از تعطیلی دوران کووید برای به دست آوردن شگ های تازه سرمایه گذاری کردند. کاشت مو – شاید معادل مردانه لیفت صورت همه گیر زنان – از جهش رشد سالمی برخوردار است. پس از بازگشت به دفتر، ممکن است متوجه شوید که همکارتان شانه غیرقابل قبول خود را با یک یال جایگزین کرده است که باعث حسادت جیسون موموآ می شود.

جیمی کانرز، یک ویرایشگر ویدئویی 36 ساله در بروکلین، در مارس 2021 پیوند مو دریافت کرد. این جدول 9 ماه اول پیشرفت پس از کاشت را نشان می دهد.


عکس:

جیمی کانرز

دکتر گری لینکوف، جراح پلاستیک نیویورک، گفت: «ما در دو سال گذشته شاهد افزایش زیادی در مردانی بوده‌ایم که به دنبال پیوند هستند. او افزود و بسیاری از مردان به مناطق توریستی پزشکی مانند ترکیه، پرتغال و پاناما می‌روند تا کارهای جدیدتر را انجام دهند. بر اساس تحقیقات بازار Fortune Business Insights، پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی کاشت مو تا سال 2026 به 43.13 میلیارد دلار برسد که در مقایسه با 5.94 میلیارد در سال 2018 افزایشی هفت برابری داشته است.

نازک شدن قفل ها برای سال ها اضطراب مردانه را برانگیخته است. مصریان باستان تاج های پراکنده را با خمیری که از خرما، سم الاغ و پنجه سگ ساخته شده بود، در تلاشی (به طرز شگفت انگیزی محکوم به فنا) برای تقویت رشد نقاشی می کردند. در دهه 1990، داروهایی مانند فیناستراید و روگین شروع به ایجاد امید کردند. اخیراً، استارت‌آپ‌های مد روز مانند Hims و Nutrafol قرص‌ها و اسپری‌هایی را با قدرت افزایش فولیکول‌ها عرضه کرده‌اند.

ممکن است متوجه شوید که همکارتان شانه خود را با یال جیسون موموآیش جایگزین کرده است.

اگرچه پیوندها از دهه 50 به صورت تجاری انجام شده است، اما عموماً توسط اکثر مردان بیش از حد افراطی تلقی می شد. عوامل مختلفی این تصور را تغییر می دهند. این بیماری همه گیر با خطوط موی ناخوشایند بود: طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، کووید – و استرس مرتبط با بیماری همه گیر – باعث ریزش مو در برخی افراد شده است. و هر گونه لاغری با روال جدید زوم بزرگ‌تر می‌شد: دکتر پل جارود فرانک، متخصص پوست زیبایی نیویورک، گفت: نادیده گرفتن آن شقیقه‌های برهنه زمانی که تمام روز به خود خیره می‌شوید، سخت‌تر است.

دکتر فرانک گفت، ننگ مرتبط با پیوند – و سایر روش های زیبایی برای مردان – نیز در حال کاهش است. در سال 2020، بازیگر شاین جکسون سفر پیوند خود را در اینستاگرام مستند کرد. مارک جیکوبز طراح نیز در سال های اخیر در مورد کاهگل احیا شده خود صحبت کرده است. اما همه از باز شدن راضی نیستند. برخی از گیرندگان پیوند فقط به صورت ناشناس با ما صحبت می کنند. و دکتر فرانک به A-listers اشاره کرد که ظاهراً اخیراً از ریکاوری معجزه آسایی مو لذت برده اند اما هیچ توضیحی ارائه نکرده اند. با این حال، او گفت، مردان معمولی از «نتایج این افراد مشهور» الهام می‌گیرند.

مارک جیکوبز طراح – که در اینجا در سال 2017 عکس گرفته شده است – در سال 2010 پیوند مو دریافت کرد. او این درد را “طاقت‌آور” توصیف کرد.


عکس:

گتی ایماژ

این به بهبود پیوندها کمک می کند – حتی اگر روشی که بیشترین درخواست را دارد، FUE، جدید نباشد. در دهه 30 اختراع شد و در اوایل دهه 2000 احیا شد. بر خلاف جایگزین اصلی – بریدن یک نوار از پشت سر و کاشت مجدد آن در مناطق طاس – FUE هیچ اثری بر جای نمی گذارد. دکتر پل و دیگران می گویند که با استفاده از قلم های استخراج کننده جدید که به جراحان دقت بیشتری می کند، طبیعی ترین نتایج را به دست می آورد.

با این حال، موهای کاشته شده ممکن است تا یک سال طول بکشد تا کاملا ببندند و ضخیم شوند. بدتر: این یک تعمیر یکباره نیست. جو باکان، 31 ساله، فروشنده ای در ماهوا، نیوجرسی، در سال 2015 یک FUE در قسمت جلوی پوست سر خود دریافت کرد. او از آن زمان برای سه بار دیگر بازگشته است – به پشت سر و تاج خود – و تخمین می زند که در مجموع حدود 50000 دلار خرج کرده است. در همین حال، آقای کانرز به مصرف روگین و فیناستراید ادامه می دهد. دکتر پل، با تاکید بر اینکه این روش از نازک شدن مو در آینده جلوگیری نمی کند، گفت: “یک سوء تفاهم عمیق وجود دارد که پیوند تنها قهرمان در جلوگیری از ریزش مو است.”

بازیگر شاین جکسون – که در اینجا در سال 2021 عکس گرفته شده است – در اینستاگرام به بحث در مورد پنج کاشت موی خود پرداخت.


عکس:

گتی ایماژ

آیا فرآیند کندن فولیکول‌ها و کاشت مجدد آن در گنبد شما، گویی که محل احیای جنگل‌های آمازون است، به همان اندازه که به نظر می‌رسد عذاب‌آور است؟ آقای کانرز که بعد از 30 تزریق بیش از حد برای بی حس کردن پوست سر خود قبل از جراحی هوشیار مانده بود، گفت: “مثل جهنم درد دارد.” با این حال، آقای باکان اصرار داشت که او «اصلاً دردناک نبود».

با این حال هر دو از نتایج خود راضی بودند. آقای کانرز گفت پیوند او به او “اعتماد به نفس واقعی” داده است. و هر دو مصمم بودند که همه این کارها را دوباره انجام خواهند داد. اگر آنها می خواهند یال های جدید با شکوه خود را حفظ کنند، این شانس وجود دارد که مجبور شوند.

توهمات فولیکولی

آیا نمی‌خواهید جراحی کنید، اما برای تراشیدن گنبد یا خمیدگی خود بر روی تیوپ آماده نیستید؟ تاکامیچی سائیکی و رابرت مک میلن، گوروس‌های سبک نیویورکی این برش‌ها و استایل‌ها را پیشنهاد می‌کنند.


تصویر:

جاناتان آلاردایس

محو آن

آقای مک میلن گفت: اگر موهای شما شروع به شبیه شدن به شما کرده است، “احتمالاً کوتاهتر دوست شما خواهد بود.” یک رنگ محو در طرفین و یک برش محکم در بالا را امتحان کنید.


تصویر:

جاناتان آلاردایس

تلمبه بزن

طاس تاج سر اما جلو ضخیم تر است؟ آقای تاکامیچی گفت: “من موها را در پهلو محکم نگه می دارم و پومپادور انجام می دهم.” به عقب شانه بزنید تا لکه های خالی را بپوشانید، سپس با اسپری ست کنید.


تصویر:

جاناتان آلاردایس

Muss It

آقای تاکامیچی گفت: برای یک کار پشمالو، “من همه چیز را در کناره ها و پشت قسمت بالا می گذارم، حتی اگر نازک شود، اما من آن را خرد می کنم و بافت می دهم تا کمی پانک به نظر برسد.”


تصویر:

جاناتان آلاردایس

مالک آن بود

آقای مک میلن گفت: برای منحرف شدن از لاغری، ریش بگذارید. سپس، یک برش آسان بگیرید و سعی نکنید چیزی را پنهان کنید. او گفت که مالک ضرر خود باشید و حس خود را حفظ کنید.

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8