توییتر حساب NPR را پس از واکنش به «رسانه‌ای با بودجه دولت» تغییر می‌دهد

شرکت توییتر دیگر رادیو عمومی ملی را به عنوان “رسانه وابسته به دولت ایالات متحده” توصیف نمی کند، بلکه آن را به عنوان “رسانه با بودجه دولت” در برچسبی نزدیک بالای نمایه پخش کننده برچسب گذاری می کند.

این شرکت رسانه اجتماعی پس از واکنش شدید NPR که هفته گذشته این نامگذاری را نگران کننده و غیرقابل قبول خواند، این تغییر را ایجاد کرد. NPR 8.8 میلیون دنبال کننده در توییتر دارد.

NPR از 4 آوریل، زمانی که کارمندان متوجه شدند که توییتر به آن لقب “رسانه وابسته به دولت” داده است، هیچ توییتی ارسال نکرده است. توییتر این برچسب را بیشتر به شرکت های رسانه ای تحت تأثیر دولت های مستبد مانند شبکه RT روسیه و خبرگزاری شین هوا چین داده است.

برچسب “رسانه های وابسته به دولت ایالات متحده” با واکنش NPR مواجه شد.


عکس:

جیم لو اسکالزو/Shutterstock

NPR و توییتر بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. جان لنسینگ، رئیس و مدیر اجرایی NPR، هفته گذشته در بیانیه ای گفت که این پخش کننده، روزنامه نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت را ارائه می دهد. او گفت: «این غیرقابل قبول است که توییتر به ما اینگونه برچسب بزند.

NPR در وب سایت خود اعلام کرد که کمتر از 1٪ از بودجه آن از کمک های مالی فدرال، از جمله از طرف شرکت پخش عمومی تحت حمایت دولت تامین می شود. گفته می‌شود که بیشتر درآمد NPR از مشارکت‌های شرکتی و عوارض و هزینه‌های پرداخت شده توسط ایستگاه‌های عضو آن به دست می‌آید.

دستورالعمل‌های توییتر می‌گوید که به سازمان‌های خبری تحت کنترل دولت لقب «رسانه‌های وابسته به دولت» می‌دهد.

دفتر مرکزی رادیو عمومی ملی در واشنگتن دی سی


عکس:

درو انگرر/گتی ایماژ

NPR هفته گذشته در خبری اعلام کرد که یکی از خبرنگاران آن با ایلان ماسک، مالک توییتر ایمیل زده است. وقتی خبرنگار به او گفت که بودجه دولتی حدود 1 درصد از بودجه NPR را تشکیل می دهد، آقای ماسک نوشت: “خب، پس باید آن را درست کنیم.”

بی بی سی در بریتانیا نیز دارای برچسب “رسانه های تامین مالی دولت” است. این پخش کننده روز دوشنبه گفت که به این برچسب اعتراض دارد زیرا یک سازمان خبری مستقل است. بی بی سی که در لندن مستقر است، از طریق هزینه مجوز تلویزیونی که مردم در بریتانیا باید برای تماشای تلویزیون زنده بپردازند، بودجه دریافت می کند.

آقای ماسک، میلیاردری که در ماه اکتبر توییتر را خرید، از آن زمان از این پلت فرم رسانه های اجتماعی برای هدف قرار دادن برخی سازمان های خبری استفاده کرده است. او نیویورک تایمز را گرفت‘s

علامت تأیید تأیید در اوایل این ماه. او همچنین شروع به محدود کردن نحوه ادغام Substack با این پلتفرم کرد، پس از اینکه شرکت خبرنامه دیجیتال اعلام کرد در حال آماده سازی یک رقیب در رسانه های اجتماعی است.

تصویر: پرستون جسی

او مدتی است که دیدگاه بدبینانه ای نسبت به خبرگزاری ها دارد و می گوید که آنها با دریافت «حداکثر کلیک» هدایت می شوند. او همچنین گفته است که به طور فزاینده ای شرکت های خبری را به عنوان رقبای توییتر در تجارت اطلاعات می بیند. توییتر برای ارسال اطلاعات در زمان واقعی به کاربران متکی است. بسیاری از بزرگترین کاربران آن روزنامه نگاران هستند.

به Alyssa Lukpat در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8