تسلا رئیس سابق فناوری جی بی استرابل را به هیئت مدیره معرفی کرد

تسلا شرکت

TSLA -0.25٪

می‌خواهد مدیر سابق فناوری خود را به عرصه بازگرداند.

جی بی استرابل که در سال 2019 تسلا را ترک کرد و اکنون یک شرکت تولید کننده مواد باتری را اداره می کند، به عنوان نامزد هیئت مدیره این خودروساز معرفی شده است.

آقای استرابل در سال 2004 به تسلا پیوست، زمانی که این شرکت یک استارت آپ کمتر شناخته شده بود، و به طور گسترده ای به خاطر نقش مهمی در ابتکاراتی که زمینه را برای تبدیل نهایی تسلا به با ارزش ترین خودروساز جهان ایجاد کرد، اعتبار دارد. او به توسعه بسته باتری مورد استفاده در اولین وسیله نقلیه تسلا، ماشین اسپورت رودستر کمک کرد و بعداً روی پروژه‌هایی مانند راه‌اندازی شبکه ایستگاه‌های شارژ شرکت و افزایش تولید سدان مدل 3 کار کرد.

سرمایه گذاری جدید آقای استرابل، Redwood Materials Inc.، باتری ها و همچنین مواد ضایعاتی تولید شده توسط سازندگان سلول باتری را بازیافت می کند. همچنین در حال کار بر روی تولید مواد مورد نیاز برای ساخت باتری هایی است که وسایل نقلیه الکتریکی را تامین می کند. این شرکت که در سال 2017 و زمانی که آقای استرابل هنوز در تسلا بود، تأسیس شد، با سازنده خودروهای برقی قراردادی برای خرید مواد اولیه دارد.

JB Straubel به توسعه بسته باتری مورد استفاده در رودستر، اولین وسیله نقلیه تسلا کمک کرد.


عکس:

آرون ام اسپریچر/اخبار بلومبرگ

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، با آقای استراوبل 47 ساله دوستانه باقی مانده است و در برخی مواقع در مورد کمک های او به شرکت توییت می کند.

بازگشت مورد انتظار آقای استرابل به تسلا در حالی صورت می گیرد که دولت بایدن در تلاش است تا پذیرش خودروهای الکتریکی را تقویت کند و رشد زنجیره تامین باتری داخلی را تحریک کند. تسلا سلول های باتری خود را هم از ایالات متحده و هم از خارج تامین می کند.

آقای استرابل جانشین هیرومیچی میزونو، مدیر ارشد سرمایه گذاری سابق صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی دولتی ژاپن می شود و تسلا را با هشت مدیر ترک می کند.

تصویر: ژوزفین چو

رئیس رابین دنهولم و آقای ماسک هر دو برای انتخاب مجدد به عنوان هیئت مدیره در نشست سالانه شرکت در ماه مه هستند. همچنین برای در نظر گرفتن سهامداران، یک اقدام غیرالزام آور درمورد پرداخت است که فلسفه غرامت اجرایی شرکت را تشریح می کند.

یک پیشنهاد سهامدار از تسلا می‌خواهد تا گزارشی در مورد آنچه به عنوان ریسک شخص کلیدی شناخته می‌شود، تهیه و نگهداری کند، با اشاره به شهرت آقای ماسک و عدم شفافیت در مورد برنامه‌ریزی جانشینی. تسلا از زمانی که آقای ماسک شرکت رسانه اجتماعی توییتر را در سال گذشته خرید و پروژه زمان‌بر دیگری را به پروژه‌ای که قبلاً پر شده بود، با فشار بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران بر سر برنامه‌ریزی جانشینی مواجه شد.

این شرکت که از سرمایه‌گذاران می‌خواهد علیه پیشنهاد ریسک شخص کلیدی رای دهند، بخشی به بیانیه پروکسی خود درباره برنامه‌ریزی جانشین پروری اضافه کرد و گفت که این موضوع مورد بحث منظم است.

در همین حال، تسلا، رئیس چینی خود، تام ژو، را به معاون ارشد رئیس جمهور که بر تجارت خودرو این شرکت نظارت می کرد، ارتقا داد.

این خودروساز همچنین روابط تجاری خود را با توییتر فاش کرد و گفت که با آن قراردادهای تجاری و پشتیبانی دارد.

آقای ماسک که از لحاظ تاریخی در مقابل سهام تسلا برای هزینه‌های شخصی و سرمایه‌گذاری‌های تجاری وام گرفته است، اکنون نسبت به سال 2022 سهم بیشتری از سهام خود را به عنوان وثیقه در اختیار دارد. در معامله ای به ارزش 44 میلیارد دلار.

پرونده های نظارتی نشان می دهد که حدود 58 درصد از سهام تسلای آقای ماسک به عنوان وثیقه برای وام های شخصی در نظر گرفته شده است که این رقم در سال گذشته تقریباً 52 درصد بود. این ارقام منعکس کننده سهام اضافی نیست که آقای ماسک حق استفاده از آن را دارد.

هیئت مدیره تسلا قوانین مربوط به استقراض آقای ماسک را تشدید کرده است. اکنون، او همچنین ممکن است بیش از 3.5 میلیارد دلار در برابر سهام تسلا خود وام نگیرد.

به ربکا الیوت در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8