تجهیزات راهسازی و کاربرد آنها به همراه توضیحات

تجهیزات راهسازی و کاربرد آنها

دولت هند قرار است میلیاردها دلار برای ارتقای زیرساخت‌های خود هزینه کند که بخش عظیمی از آن را ساخت و ساز جاده در طول و عرض کشور تشکیل می‌دهد. پیشنهادات آگهی مناقصه برای ساخت شاهراه های ملی و راه های محلی در مسیر سریع تصویب شده است. بسیاری از پروژه‌های قدیمی که سال‌ها متوقف شده‌اند، برای پیشبرد توسعه زیرساخت‌های کلاس جهانی مجدداً راه‌اندازی شده‌اند. دولت با بازیگران خصوصی هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی کار می کند تا تراکم جاده ها را در سراسر کشور به استاندارد جهانی برساند. در حالی که ابتکاراتی انجام شده است، این تجهیزات راه سازی هستند که به صورت شبانه روزی کار خواهند کرد تا این طرح ها را به واقعیت تبدیل کنند.

 

در اینجا نگاهی کوتاه به محبوب ترین ماشین آلات مورد استفاده برای ساخت و ساز جاده می اندازیم.

 

1. بیل مکانیکی: بسته به اندازه پروژه از بیل مکانیکی های مختلفی برای مراقبت از تمام کارهای طراحی در محل کار استفاده می شود. بیل مکانیکی بزرگ برای پروژه های بزرگراه و پل هوایی استفاده می شود، در حالی که مشاغل کوچکتر جاده سازی می توانند با بیل مکانیکی و مینی بیل مکانیکی کار را انجام دهند. بیل مکانیکی برای حفاری زمین، شکستن آسفالت، تسطیح منطقه، انتقال آوارهای حفر شده از یک مکان به مکان دیگر و مراقبت از برخی کارهای بالابر مفید است. بیل مکانیکی در یک یادداشت کلی برای انواع مشاغل راهسازی ضروری است.

 

2. موتور گریدر: این ماشین ها معمولاً در ساخت و نگهداری جاده های خاکی و شن استفاده می شوند. هنگام ساخت جاده های ذخیره شده، از گریدرها برای ایجاد یک سطح صاف برای آسفالت کردن استفاده می شود. آنها همچنین از لنت های پایه خاک بومی برای تکمیل درجه ها قبل از ساخت و ساز استفاده می کنند. این روزها انواع و اندازه های مختلف موتور گریدر موجود است و برای مشاغل مختلف راه سازی استفاده می شود.

 

3. غلتک جاده: غلتک جاده اساساً یک متراکم کننده است که از خاک فشرده، شن و آسفالت در هنگام ساخت جاده استفاده می کند. برای بزرگراه‌های بزرگ‌تر، تراکم‌کننده‌های چهار چرخ با درام پای پد و تیغه احتمالاً مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی که در جاده‌های منطقه‌ای ممکن است از دستگاه درام پایه تک پد استفاده شود. از غلتک های جاده نیز برای فشرده سازی زمین قبل از آسفالت ریزی پس از اتمام کار گریدرها استفاده می شود. از غلتک ها برای فشار دادن آسفالت در جای خود و چسباندن لایه های مختلف جاده به یکدیگر استفاده می شود.

 

4. کارخانه های اختلاط آسفالت: اندازه آنها بسته به اندازه کار راهسازی مورد نظر می تواند متفاوت باشد. از این ماشین‌ها برای ساخت سنگ‌های جاده‌ای مانند آسفالت، سیمان و سایر سنگ‌های جاده‌ای با روکش استفاده می‌شود که برای ساخت لایه بالایی جاده‌ها هم منطقه‌ای و هم ملی استفاده می‌شود. از این گیاه برای ایجاد مخلوطی از سیمان، سنگ، خاک، مواد معدنی، مواد پرکننده و غیره بر اساس نیاز جاده استفاده می شود. به علاوه این گیاه به گرم نگه داشتن مخلوط برای استفاده کمک می کند. اینها تنها برخی از تجهیزات اساسی مورد استفاده برای ساخت و ساز جاده هستند که نقشی حیاتی در تبدیل رویای هند 2020 به واقعیت دارند.

 

1. موتور گریدر

گریدرهای موتور که به عنوان گریدر جاده نیز شناخته می شوند، سطوح را در کاربردهای درجه بندی صاف می کنند. این ماشین ها وظایف مختلفی را در راه سازی از ابتدا تا انتها انجام می دهند. استفاده اولیه آنها در این برنامه شامل برداشتن و صاف کردن لایه بالایی زمین برای آماده سازی آن برای آسفالت است. لبه تیز آنها را قادر می سازد خندق های زهکشی را حفر کنند که خطر جمع شدن آب را کاهش می دهد. بسته به محل کار، آنها همچنین ممکن است شیب ایجاد کنند، سواحل کنار جاده ها را قطع کنند یا برف را حذف کنند.

 

2. روکش آسفالت

هنگامی که زمین محل کار خود را برای کارهای جاده ای آماده کردید، می توانید آسفالت را با استفاده از سنگفرش آسفالت کنید. سنگفرش های آسفالت مخلوط آسفالت را با کف گرم پخش می کنند. آنها مخلوط را در یک قیف می‌برند که سپس با استفاده از سیستمی مانند نوار نقاله یا مارپیچ به سطح کف می‌رود. سپس سطح آسفالت را صاف می کند و ضخامت آن را با استفاده از مکانیزم ارتعاشی یا کوبشی تعیین می کند. در حین استفاده، اپراتور می تواند برای مدیریت یکنواختی آسفالت، کف را کنترل کند.

 

3. تراکم کننده های آسفالت

یک کمپکتور آسفالت مانند سایر ماشین های تراکم کننده با اضافه کردن یک آب پاش برای کاهش چسبندگی آسفالت کار می کند. در راهسازی، کمپکتورهای آسفالت وزن، ارتعاش و فشار را با هم ترکیب می کنند تا به ضریب چگالی مطلوب دست یابند. مشخصات غلطک مناسب برای پروژه شما به نوع مخلوط آسفالتی که قصد استفاده از آن را دارید بستگی دارد. برخی از ترکیبات مخلوط به یک متراکم کننده پنوماتیک (لاستیکی) نیاز دارند، در حالی که سایر انواع مخلوط به یک غلتک با درام صاف و درجات مختلف ارتعاش نیاز دارند.

 

4. SKID STEER و TRACK LOADERS COMPACT

علاوه بر انجام کارهای خاکی در ساخت و سازهای عمومی، فرمان لغزنده و لودرهای کامپکت مسیر می توانند در کارهای جاده ای کارکرد مضاعف داشته باشند. طیف گسترده ای از پیوست های آنها آنها را برای آماده سازی سایت ضروری می کند. این ماشین‌ها حفاری، درجه‌بندی، جابجایی مواد و برف‌برداری را انجام می‌دهند تا زمین شما را برای سنگ‌فرش آماده کنند. اینکه کدام ماشین برای شما مناسب است به بودجه شما و زمین اطراف بستگی دارد. در حالی که لودر لغزشی دارای چرخ هایی برای حرکت در زمین های سنگفرش شده است، یک لودر مسیری فشرده می تواند از زمین های ناهموارتر عبور کند.

 

5. بیل مکانیکی

بیل مکانیکی طیف گسترده ای از مراحل آماده سازی سایت را در فرآیند ساخت و ساز جاده انجام می دهد. به عنوان نیروگاه های مستقر در خاکبرداری، سنگ، خاک و رس را به راحتی حفر و جابجا می کنند. آنها همچنین می توانند زباله ها را بشکنند و حمل کنند تا یک پایگاه جاده ای تمیز ایجاد کنند. این ماشین ها در اندازه های مختلف هستند و می توانند 360 درجه برای عملکرد انعطاف پذیر بچرخند. مانند اسکید فرمان و لودرهای مسیر، آنها دارای مجموعه گسترده ای از پیوست ها هستند تا تطبیق پذیری خود را به حداکثر برسانند.