باب لی، بنیانگذار برنامه نقدی، به طور مرگبار در سانفرانسیسکو زخمی شد

به گفته پلیس، باب لی، بنیانگذار شرکت انتقال پول Cash App و مدیر ارشد محصولات شرکت ارز دیجیتال MobileCoin Inc.، روز سه شنبه در سانفرانسیسکو به ضرب چاقو کشته شد.

اداره پلیس سانفرانسیسکو گفت که آقای لی، 43 ساله، حوالی ساعت 2:35 بامداد روز سه شنبه مورد اصابت چاقو قرار گرفت و در بیمارستان درگذشت.

بیل اسکات، رئیس پلیس سانفرانسیسکو گفت این قتل یک “جنایت وحشتناک” بود.

آقای اسکات گفت: “من می خواهم به همه اطمینان دهم که بازرسان ما به طور خستگی ناپذیر برای دستگیری و اجرای عدالت برای آقای لی تلاش می کنند.”

پدر آقای لی، ریک لی، در یک پست فیس بوک گفت که او و پسرش از اکتبر پس از نقل مکان از کالیفرنیا در میامی زندگی می کنند. نمی توان مشخص کرد که چرا آقای لی به سانفرانسیسکو بازگشته است.

پدرش گفت: «باب پیراهن را از پشت به تو می‌داد. او هرگز کسی را تحقیر نمی کرد و به یک فلسفه سختگیرانه بدون قضاوت پایبند بود.

پدر آقای لی به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

آقای لی از سال 2021 مدیر ارشد محصولات MobileCoin بود و قبلاً روی برخی از شناخته شده ترین محصولات سیلیکون ولی کار کرده بود.

جاشوا گلدبارد، بنیانگذار و مدیر اجرایی MobileCoin، چهارشنبه گفت: «او فرزند رویاها بود، و هر چه را که تصور می‌کرد، مهم نیست چقدر دیوانه‌کننده بود، به واقعیت تبدیل کرد.

بروک جنکینز، دادستان منطقه سانفرانسیسکو، گفت در یک توییت چهارشنبه که او به خانواده آقای لی تسلیت گفت.

او گفت: «ما این خشونت‌های وحشتناک در سانفرانسیسکو را تحمل نمی‌کنیم.

سانفرانسیسکو نسبت به بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر نرخ قتل کمتری دارد. با این حال، قتل در آنجا در طول همه‌گیری شیوع پیدا کرد و این شهر مدت‌هاست که نرخ جرایم اموالی بالایی داشته است. این شهر قوانین سختگیرانه ای برای اسلحه دارد.

بر اساس صفحه لینکدین، آقای لی به عنوان یک مدیر اجرایی دره سیلیکون و سرمایه گذار فرشته کار کرد. او گفت که در شرکت هایی از جمله اسپیس ایکس به مدیریت ایلان ماسک و فیگما، تجارت نرم افزاری همکاری Adobe سرمایه گذاری کرده است. شرکت

در سال گذشته با خرید 20 میلیارد دلاری موافقت کرد.

دیلن فیلد، مدیر اجرایی فیگما، چهارشنبه در توییتر گفت: «اولین بار در تابستان 2006 با او آشنا شدم – او اهمیتی نمی‌داد که من فقط 14 سال داشتم و در مورد برنامه‌نویسی صحبت کردیم.»

به گزارش MobileCoin، آقای لی روی محصولات موبایل کار می کرد. این شرکت گفت که او به سازمان جهانی بهداشت در طراحی اپلیکیشن تلفن همراه کمک کرده است.

آقای گلدبارد گفت: «او برای جهانی ساخته شده است که هم اکنون در حال تولد است.

بر اساس صفحه لینکدین و آقای گلدبارد، آقای لی در زمانی که اولین مدیر ارشد فناوری در Square Inc. بود، برنامه Cash را ایجاد کرد، جایی که از سال 2010 تا 2014 در آنجا کار می کرد. Cash App از آن زمان به یک برنامه محبوب برای افرادی تبدیل شده است که به دنبال انتقال پول، خرید ارز دیجیتال یا معامله سهام هستند.

Cash App اغلب برای انتقال پول یا خرید ارز دیجیتال استفاده می شود.


عکس:

تیفانی هاگلر-گیر/اخبار بلومبرگ

برنامه نقدی متعلق به بلوک است شرکت،

که اکنون میدان به آن معروف است. آقای لی حدود یک سال قبل از اینکه شرکت سهامی عام شود، Square را ترک کرد که کارت‌خوان‌های کارت اعتباری سیار را تولید می‌کند.

قبل از اسکوئر، آقای لی در آلفابت کار می کرد شرکت

به گفته صفحه لینکدین او و آقای گلدبارد، گوگل، جایی که او به توسعه سیستم عامل موبایل اندروید کمک کرد که در بسیاری از گوشی های هوشمند استفاده می شود.

Google و Block درخواست‌های نظر را برنمی‌گردانند.

آقای گلدبارد گفت: “این ممکن است تاثیرگذار به نظر برسد، اما رزومه واقعی باب قلب ها و ذهن هایی است که او در زمان خود روی زمین لمس کرده است.”

آقای گلدبارد گفت که آقای لی ابتدا به عنوان یک سرمایه گذار و مشاور در مراحل اولیه به MobileCoin پیوست. او بعداً به این شرکت کمک کرد تا یک کیف پول موبایل رمزگذاری شده را توسعه دهد.

او در توییتر از دسته «crazybob» استفاده کرد.

پدر آقای لی در فیس بوک گفت که این زوج پس از مرگ مادر آقای لی در سال 2019 به هم نزدیک شده بودند.

پدر آقای لی گفت: “زندگی با دو مجرد زندگی یک ماجراجویی بوده است، و من بسیار خوشحالم که توانستیم در این سال‌های گذشته تا این حد به هم نزدیک شویم.”

تیم الیور لی روز چهارشنبه در پستی در فیس بوک نوشت که از از دست دادن برادرش ناراحت است.

آقای لی نوشت: «او واقعاً بهترین ما بود. من خیلی خوش شانس بودم که با او بزرگ شدم و احساس می کنم بخشی از خودم را از دست داده ام.

به گفته آقای گلدبارد و پدر آقای لی، از باب لی فرزندان و پدرش به یادگار مانده است.

به Alyssa Lukpat در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8