ایلان ماسک می‌گوید بودجه توییتر با تعمیرات اساسی تقویت شده است

ایلان ماسک گفت که مالکیت توییتر در شش ماه گذشته یک «ترن هوایی» بوده است، اما بازنگری او در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شرکت اجازه دهد تا در این سه ماهه جریان نقدی مثبتی داشته باشد.

آقای ماسک در مصاحبه‌ای با شرکت پخش بریتانیایی که اواخر روز سه‌شنبه به‌طور مستقیم از دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو پخش شد، گفت که زمانی که او در ماه اکتبر این شرکت را تحویل گرفت، درآمد سالانه 3 میلیارد دلار در راه بود. اما 6 میلیارد دلار هزینه سالانه داشت که شامل 1.5 میلیارد دلار خدمات بدهی بود.

او گفت: «ردیابی توییتر سه میلیارد در سال از دست می‌دهد، و آنها یک میلیارد در بانک داشتند، بنابراین چهار ماه مانده به مرگ». “پس این موقعیت شروع شماست.”

آقای ماسک به سرعت مشاغل را کاهش داد. او گفت که توییتر اکنون حدود 1500 کارمند دارد که از زمانی که او این سمت را به دست گرفت کمتر از 8000 کارمند داشت. او گفت که تلاش برای کاهش هزینه ها، همراه با بازگشت بسیاری از تبلیغ کنندگانی که توییتر را ترک کرده بودند، اکنون به این معنی است که شرکت تقریباً در حال شکست است.

در ماه دسامبر، آقای ماسک گفت که نیروی کار توییتر به کمی بیش از 2000 کارمند کاهش یافته است و او انتظار دارد که این شرکت در سال 2023 تقریباً به جریان نقدینگی برسد.

توییتر از زمانی که خصوصی شد جزییات مالی خود را به صورت عمومی گزارش نکرده است و زیان هایی که آقای ماسک در مصاحبه بی بی سی توضیح داد، نشان دهنده کاهش شدید عملکرد قبلی این شرکت است. توییتر در سال 2019 سود سالانه داشت و زیان خالص آن در سال 2021 از 1.14 میلیارد دلار در سال قبل به 221.4 میلیون دلار کاهش یافت. در ماه ژوئیه، اندکی پس از اینکه آقای ماسک اعلام کرد قصد دارد شرکت را خصوصی کند، توییتر ضرر سه ماهه 270 میلیون دلاری را گزارش کرد که تا حدی علت آن را عدم اطمینان تبلیغ کنندگان در مورد خرید پیشنهادی دانست.

آقای ماسک تلاش خود برای خرید توییتر را یک سریال سریال نامید. او در ابتدا پیشنهادی برای توییتر ارائه کرد، و سپس نظرش را تغییر داد، او گفت، زیرا فکر می‌کرد که این شرکت تعداد کاربرانش را به‌دقت شمارش نکرده است. او گفت که در نهایت این معامله را انجام داد زیرا فکر می‌کرد دادگاه در نهایت او را مجبور به انجام این کار خواهد کرد. او برخی از سهام خود از تسلا را فروخت شرکت،

شرکت خودروی برقی او، برای کمک به تامین مالی قرارداد 44 میلیارد دلاری خود برای توییتر، که در ماه اکتبر بسته شد.

یکی از اقدامات اولیه آقای ماسک، بازگرداندن حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود که پس از آن هنوز توییتی منتشر نکرده است. آقای ماسک گفت: “من با او صحبت نکرده ام.” او ممکن است برگردد یا نه. نکته این است که توییتر باید یک میدان شهر باشد که صدایی برابر به کل کشور و در حالت ایده‌آل به کل جهان بدهد.»

آقای ماسک همچنین به شکایات کارکنان بی‌بی‌سی و رادیو عمومی ملی که می‌گویند حساب‌های توییتر این سازمان‌ها نباید برچسب «رسانه‌های دولتی» گذاشته شود، پرداخت. او گفت که این برچسب‌ها را به عنوان «با بودجه عمومی» تغییر خواهد داد.

آقای ماسک گفت که دیگر مدیر اجرایی توییتر نیست و به شوخی گفت که سگش فلوکی از نظر فنی این شغل را بر عهده داشت. او گفت که در حال حاضر کسی را به عنوان رئیس توییتر در نظر ندارد.

آقای ماسک در ماه دسامبر گفت که پس از نظرسنجی که او در مورد رهبری آینده شرکت انجام داده بود و در نهایت خواستار واگذاری پست اصلی توسط او شد، قصد دارد از سمت مدیرعاملی کناره گیری کند.

آقای ماسک در مصاحبه با بی‌بی‌سی در مورد اینکه آیا از تلاش‌های دولت آمریکا برای ممنوع کردن رقیب چینی TikTok حمایت می‌کند یا خیر، مکث کرد. او گفت: «فکر می‌کنم اگر TikTok ممنوع شود، به توییتر کمک می‌کند، زیرا در این صورت مردم زمان بیشتری را در توییتر و زمان کمتری را در TikTok می‌گذرانند.» اما حتی اگر به توئیتر کمک کند، من به طور کلی با ممنوعیت چیزها مخالف خواهم بود.

به Stu Woo در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8