اپل فروش ضعیف‌تری را برای سه ماهه دوم گزارش می‌دهد

اپل AAPL -0.65٪

انتظار می رود که گزارش دهد که فروش برای دومین سه ماهه متوالی کاهش یافته است زیرا تقاضا برای برخی از محصولات آن پس از رسیدن به سطوح رکورد در طول همه گیری کاهش یافته است.

طبق پیش بینی تحلیلگران، درآمد غول فناوری برای سه ماه منتهی به ماه مارس 92.9 میلیارد دلار است که بیش از 4 درصد نسبت به دوره قبل از آن کاهش یافته است. انتظار می رود زمانی که اپل درآمد سه ماهه دوم مالی خود را پس از بسته شدن بازارها در روز پنجشنبه گزارش دهد، درآمد خالص تقریباً 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد و به 22.6 میلیارد دلار برسد.

این تنها سومین بار در یک دهه است که سازنده آیفون سه ماهه‌های متوالی کاهش درآمد داشته است. این شرکت مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا، امیدوار است که از فصل تعطیلات سختی که به دلیل اختلالات زنجیره تامین و علاقه مصرف کنندگان به رایانه های مک و دستگاه های پوشیدنی با مشکل مواجه شده است، خارج شود.

انتظار می‌رود فروش آیفون با حدود 4 درصد کاهش به 48.7 میلیارد دلار برسد. با این حال، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که تقاضای مصرف‌کننده همچنان به سمت گران‌ترین گوشی این شرکت یعنی آیفون 14 پرو مکس می‌رود که طبق گفته‌ی Consumer Intelligence Research Partners، 24 درصد از کل فروش آیفون را به خود اختصاص می‌دهد. این شرکت تحقیقاتی دریافت که آیفون 14 پرو با 22 درصد از کل فروش در سه ماهه دوم بسیار عقب مانده است.

فروش آیفون پرو ممتاز برای استراتژی اپل در سال‌های اخیر برای افزایش درآمد بسیار مهم است در حالی که رشد محموله‌ها کند شده است. طبق گفته‌های Consumer Intelligence Research Partners، تقاضا برای مدل‌های Pro به افزایش میانگین قیمت آیفون در سه ماهه مارس از ۸۰۲ دلار در سه‌ماهه مارس ۲۰۱۹ به ۹۸۸ دلار کمک کرده است.

ایرپادهای اپل دوام زیادی ندارند و اپل آنها را تعمیر نخواهد کرد. چرا که نه؟ کامپوزیت عکس: دیوید نیش

اپل آخرین شرکت فناوری غربی است که درآمد خود را گزارش می دهد. هفته گذشته، سرمایه گذاران به گرمی از نتایج متوسط ​​اکثر همتایان شرکت استقبال کردند که نشان دهنده علاقه مجدد بازار به شرکت های بزرگ فناوری است. فیس بوک‘s

متا پلتفرم ها نشانه هایی از بهبود در تبلیغات دیجیتال را نشان دادند. آلفابت، مالک گوگل، کاهش فروش تبلیغات را گزارش کرد، در حالی که مایکروسافت شاهد کاهش تقاضای شرکت ها برای خدمات ابری خود بود. سهام برای هر سه شرکت به شدت افزایش یافت زیرا آنها از پیش بینی تحلیلگران فراتر رفتند.

اپل تا حد زیادی توانسته است از برخی نااطمینانی های کلان اقتصادی ناشی از همه گیری که به رقبای بزرگ فناوری آن ضربه زده است، جلوگیری کند.

تریپ میلر، شریک مدیریتی در سرمایه گذار اپل، گولان کپیتال پارتنرز، گفت: «اپل به یک معمای مهم برای آنچه در اقتصاد می گذرد، چه در داخل و چه در سطح جهانی تبدیل شده است. “احساس من این است که اوضاع در سطح جهانی کند شده است.”

در سه ماهه دسامبر اپل، این شرکت تلاش کرد تا با تقاضای مدل‌های آیفون 14 پرو خود مطابقت داشته باشد زیرا زنجیره تامین آن در چین با اختلالاتی مواجه شده بود. درآمد در این دوره 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت که اولین کاهش آن در نزدیک به چهار سال گذشته است. تحلیلگران انتظار داشتند که بسیاری از این تقاضای برآورده نشده برای جدیدترین آیفون های پریمیوم به سه ماهه مارس منتقل شود.

افکار خود را به اشتراک بگذارید

امسال چه محصولات جدیدی از اپل خریده اید؟ به گفتگوی زیر بپیوندید.

به گفته تحلیلگران، ماه گذشته، اپل اولین فروشگاه خرده فروشی خود را در هند افتتاح کرد که می تواند به تسریع تقاضای آیفون جدید برای سال کمک کند. این شرکت همچنین به دنبال هند به عنوان یک مکان اصلی بالقوه برای تنوع بیشتر زنجیره تامین خود به دور از چین است. شریک اصلی تولید اپل، Foxconn Technology Group،

وال استریت ژورنال اخیرا گزارش داد که در حال بررسی یک توسعه بزرگ در هند است.

انتظار می‌رود که در سه ماهه مارس، کسب‌وکار خدمات اپل با بازار تبلیغات دیجیتال ضعیف‌تر و هزینه کمتری برای بازی‌های ویدیویی موبایلی مواجه شده باشد. پیش‌بینی می‌شود این بخش 5.8 درصد رشد کند، کمی کندتر از سرعت سه ماهه دسامبر.

ژورنال اخیرا گزارش داد که اپل در ماه آینده میزبان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود خواهد بود، جایی که انتظار می رود نرم افزار جدیدی را برای دستگاه های خود معرفی کند، از جمله یک برنامه بالقوه ژورنال برای کاربران برای پیگیری زندگی روزمره خود. مهمتر از آن، این شرکت آماده است تا اولین محصول جدید خود را در نزدیک به یک دهه معرفی کند: هدستی که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در یک دستگاه ادغام می کند. به گفته تحلیلگران، انتظار نمی رود این محصول در آینده نزدیک سهم مالی عمده ای داشته باشد.

به آرون تیلی در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8