گروه های مصرف کننده اروپا شکایت در مورد نقض داده ها را آغاز می کنند

وکلا می گویند ، پرونده های حقوقی که علیه بریتیش ایرویز و ماریوت تشکیل شده اند می توانند پیشتاز موج پرونده های طبقاتی اروپا باشند که با نگرانی های مربوط به حریم خصوصی روبرو هستند.

یک دستور دادخواست گروهی سال گذشته در انگلیس علیه British Airways گروه هواپیمایی بین المللی تلفیقی در مورد نقض داده های سال 2018 که جزئیات کارت پرداخت را برای حدود 380،000 نفر و سوابق شخصی برای 185،000 نفر در سراسر جهان را نشان داد ، تشکیل شد. جلسه دادرسی برای تعیین تاریخ دادگاه قرار است در تاریخ 25 نوامبر برگزار شود.

حقوقدانان می گویند که دعاوی طبقاتی مربوط به حوادث مربوط به حریم خصوصی در اروپا غیر معمول است ، اما شرکت های حقوقی و سازمان های مصرف کننده به طور فزاینده ای پرونده هایی را برای جبران خسارت برای افرادی که داده های آنها در اثر نقض داده شده است ، جبران می کنند.

“اکنون وقت آن است که [British Airways] باید به مشتریان خود خسارت بدهند. “

آقای وینتربرن گفت ، حدود 4500 نفر در حال حاضر بخشی از دادخواهی علیه بریتیش ایرویز هستند و 3000 نفر دیگر نیز به زودی اضافه می شوند. وی افزود: این شرکت حقوقی تبلیغات تلویزیونی مربوط به دادخواست این ماه را در انگلیس اجرا می کند و انتظار دارد که به زودی مصرف کنندگان بیشتری به آن بپیوندند.

یک دادخواست متفاوت علیه ماریوت اینترنشنال شرکت

در ماه اوت در انگلیس به دلیل نقض جداگانه داده ها ، همچنین در سال 2018 ، که اطلاعات مربوط به 383 میلیون نفر را در سراسر جهان نشان می دهد ، در انگلیس ثبت شد.

سخنگوی شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز گفت که این شرکت هواپیمایی به دستور دادخواست پاسخ داده است اما در این باره توضیحی نداده است و سخنگوی ماریوت در مورد دعوی دعوی طبقاتی توضیحی نداده است.

در ماه اکتبر ، دفتر کمیساریای اطلاعات انگلیس 20 میلیون پوند ، معادل 26 میلیون دلار و ماریوت اینترنشنال 18.4 میلیون پوند ، معادل 24 میلیون دلار ، برای این تخلفات جریمه کرد. جریمه ها به شدت از پیشنهاد اولیه ICO ، که 230 میلیون دلار از این شرکت هواپیمایی و 124 میلیون دلار از ماریوت دریافت می کرد ، کاهش یافت. سخنگویان هر دو شرکت گفتند که از جریمه ها اعتراض نمی کنند اما مسئولیت خود را قبول نمی کنند.

اگرچه جریمه خود را کاهش داد ، ICO در تصمیم خود گفت که “ادعای BA مبنی بر اینکه هیچ آسیبی یا خسارتی ایجاد نشده است” به دلیل نقص امنیت سایبری این شرکت هواپیمایی را قبول نمی کند. آقای وینتربرن گفت: این تصمیم می تواند به پرونده طبقاتی کمک کند زیرا ادعا کردن در مورد اینکه این قانون مقررات کلی حفاظت از داده ها را نقض نکرده است ، برای شرکت سخت تر خواهد بود. کشورهای اتحادیه اروپا از سال 2018 قانون حریم خصوصی موسوم به GDPR را آغاز کردند. انگلیس امسال اتحادیه اروپا را ترک کرد اما هنوز هم این قانون را اعمال می کند.

ادوارد ماچین ، عضو گروه حفظ حریم خصوصی و امنیت سایبری در شرکت حقوقی Ropes & Gray LLP ، گفت: از آنجا که دادخواست های طبقاتی در مورد نقض حریم خصوصی در اروپا نادر است ، مشخص نیست که مصرف کنندگان در یک پرونده موفق چقدر می توانند غرامت دریافت کنند. چنین مواردی ممکن است یکی از تأثیرات GDPR دو ساله باشد که باعث آگاهی بیشتر اروپاییان از حقوق حفظ حریم خصوصی آنها شد. وی گفت: “به نظر می رسد كه آونگ شروع به چرخش می كند در جایی كه ما می خواهیم این را به طور منظم تر ببینیم.”

سازمان های مصرف کننده و موسسات حقوقی اخیراً به اقدامات قانونی مشابه در سراسر اروپا علاقه مند شده اند.

اطلاعات بیشتر از امنیت سایبری WSJ Pro

سازمان ها می توانند به طور جداگانه از یک شکایت درباره حریم خصوصی تحت GDPR ، که افراد و سازمان ها به تنظیم کننده های ملی حفاظت از داده ها ارسال می کنند ، پرونده های قضایی را به سیستم دادگاه های اروپا ارسال کنند. رومین رابرت ، یک وکیل ارشد در Noyb ، یک گروه حمایت از حریم خصوصی مستقر در وین ، گفت: شروع دادخواهی یک روش آسان و سریع برای هرگونه قضاوت قانونی در موارد حفظ حریم خصوصی است.

تحقیقات می تواند خصوصاً در موارد مربوط به شرکتهای بزرگی که ممکن است مردم بیش از یک کشور اتحادیه اروپا را تحت تأثیر قرار دهند طولانی باشد ، زیرا نهادهای نظارتی لازم است با همتایان خود در سایر کشورهای اروپایی مشورت کنند.

قانون جدید اتحادیه اروپا در سال 2022 اجرایی می شود که طبق آن 27 کشور عضو باید دعاوی طبقاتی را به سبک اقدام مجاز بگذارند. ارنانی سراسارو ، یک افسر حقوقی که در زمینه سیاست های مصرف کننده و دیجیتال در سازمان مصرف کننده اروپا کار می کند ، یک گروه غیر انتفاعی مستقر در آن ، گفت: در کشورهایی که چنین پرونده های قضایی را مجاز می دانند ، اختلاف زیادی در میزان هزینه برای گروه های مصرف کننده وجود دارد. در بروکسل

آقای رابرت گفت ، Noyb در حال ساخت یک برنامه تلفن همراه است که امکان ورود به پرونده های مربوط به کلاس را برای افراد راحت تر می کند. “جبران خسارت جمعی روش خوبی برای استفاده از قدرت در برابر شرکت ها است. ادعای خسارت ممکن است بالاتر از دادخواست خسارت باشد [regulators’] جریمه ، “او اضافه کرد.

بنویسید برای کاترین استوپ در [email protected]

حق چاپ © 2020 داو جونز و شرکت ، کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8