کرم لایه بردار AHA چیست؟

اصل دوم: اگر پوست خشک و حساسی دارید، توصیه می شود که از مرطوب کننده های قوی تری استفاده کنید. پوست های خشک سلول های مرده کمتری تولید می کنند و راحت تر نیز آنها را دفع می کنند. در واقع کرم های لایه بردار، با شکستن اتصال بین سلول های مرده پوست، باعث تسریع ریزش آن ها، کاهش قطر منافذ پوست و حذف باکتری های مضر می شوند. استفاده از کرم لایه بردار می تواند مزایایی همچون از بین بردن جوش سرسیاه، چین و چروک، باز کردن منافذ صورت، بازگرداندن رطوبت پوست و شادابی را به همراه داشته باشد.

اما با گذشت زمان و افزایش سن، روند ساخت سلول های جدید کندتر می شود و باعث می شود پوست مرده روی سطح پوست جمع شده و منافذ باز پوست را مسدود کند. و در نتیجه باعث جدا شدن سلول های کهنه از سطح پوست خواهد شد. رفتن به سونا بخار پس از لایه برداری و پاکسازی پوست باعث حساس تر شدن و ایجاد کبودی بر روی سطح پوست می شود.

اگر پوست شما هیچ عارضه ای ندارد ، می توانید هر روش لایه برداری را انتخاب کنید. اصل هشتم: از ورزش کردن در روزهای اولیه خودداری کنید، چرا که در حین ورزش کردن، دمای بدن بالا رفته و ممکن است پوست را تحریک کند. استفاده از کرم ضد آفتاب به خصوص زمانی که بر روی پوستتان سایش ایجاد شده، امر حیاتی است، چرا که پس از لایه برداری، پوست نسبت به قبل حساس تر شده و نور آفتاب ممکن است به آن آسیب برساند. قدرت پوست ما برای دفع سلولهای مرده با افزایش سن كاهش مییابد و باید با یك عامل خارجی این كار را انجام داد.

برای مثال، اگر تعداد سلولهای مرده پوستتان بسیار زیاد باشد، مرطوبکننده روزانهتان میتواند بدون آبرسانی سلولهای پوستی جدید زیرین، روی همه لایهها بنشیند. برای مثال، در اولین بار از استفاده، بگذارید یک دقیقه روی پوستتان بماند، دفعه بعد، دو دقیقه، و به همین ترتیب در طول چندهفته مصرف آن را به چهار الی پنج دقیقه افزایش دهید. البته دقت داشته باشید این کرم نباید بیش از اندازه مصرف شود زیرا مصرف زیاد آن سبب پوسته پوسته شدن صورت میشود و ممکن است اثرات مخربی را داشته باشد. اصل اول: پس از استفاده از کرم های لایه بردار بایستی کمی پوست خود را مرطوب کنید، چرا که پس از لایه برداری، پوست بسیار حساس می شود و باید رطوبت کافی کرم لایه بردار صورت سینره به آن برسد.