کاشت مو به روش sut چیست؟

بدون شک یکی از عامل های زیبایی، داشتن موهایی پرپشت و خوش حالت است. این موهای زیبا امکان دارد در اثر عواملی همچون ژنتیک، آلودگی های محیطی و غیره از بین برود. کاشت مو به روش sut یکی از روش های کاشت مو بوده که قادر است تا حد زیادی نواحی طاس سر را ترمیم کرده و موهای از‌دست‌رفته را به شما بازگرداند.

امروزه روش های مختلفی برای کاشت و ترمیم مو وجود داشته که هر یک با توجه به تشخیص پزشک و نیاز و خواسته های بیمار تجویز می شود. عواملی مانند بیماری های مزمن، تغذیه نامناسب، قارچ و باکتری، مشکلات هورمونی و غیره روی فولیکول های مو اثر گذاشته و باعث ریزش آن ها می شود.

اگر از ریزش مو رنج برده و نواحی زیادی از سرتان خالی از مو شده، ابتدا بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کرده و کلینیک معتبری را برای درمان انتخاب کنید. کلینیک رویان سلامت، با سال ها تجربه در زمینه انواع خدمات زیبایی، در خدمت مراجعان محترم بوده و سعی بر این داشته که با ارائه بهترین خدمات، رضایت مشتریان را به دست آورد.

 

کاشت مو به روش sut در یک نگاه

به طور کلی تمامی روش های کاشت مو در نحوه کاشت با یکدیگر مشابه بوده، اما چیزی که باعث تفاوت آن ها می شود، نحوه برداشت مو است. در روش کاشت مو fit، فولیکول های مو به صورت دستی برداشت شده، در صورتی که دستگاه کاشت مو به روش sut، کاملا پیشرفته، مدرن و مجهز بوده؛ به همین دلیل سرعت بالایی در کاشت داشته و قادر است تمامی نقاط طاس سر را به بهترین نحو بپوشاند.

این روش درمانی، بیشتر از دیگر روش ها مورد حمایت قرار گرفته است؛ زیرا احتمال از بین رفتن فولیکول های مو که با دستگاه برداشته می شود، کمتر بوده و موفقیت جراحی بیشتر است. در واقع به دلیل استفاده از دستگاهی خاص و پیشرفته، اسکارهای پس از جراحی نیز بسیار کمتر دیده شده و اغلب دوره بهبودی سریع تر طی می شود.

اگر بیماری بانک موی خوبی داشته باشد، پزشک با انتخاب این روش پیوند مو، قادر است تا 14000 فولیکول مو را برداشت کرده و به سر بیمار پیوند زند؛ از این رو تراکم بیشتری صورت گرفته و بدون شک بیمار از نتیجه جراحی رضایت بیشتری دارد. به طور کلی کاشت مو به روش اس یو تی نتیجه طبیعی تری دارد و برای خانم ها و آقایان بسیار مناسب است.

 

معایب کاشت مو به روش sut

البته باید در ابتدا مزایای این روش درمانی را بیان می کردیم؛ اما باید بگوییم که معایب کاشت مو به روش اس یو تی بسیار پایین بوده و جای نگرانی نیست؛ اما به هر حال هر روش درمانی امکان دارد عوارضی داشته باشد که باید پیش از عمل از آن ها آگاه باشید. برخی از این موارد به شرح زیر است:

  •        درد و ورم در نواحی کاشت مو و اطراف پیشانی؛
  •        بی حسی در بانک مو؛
  •        عفونت؛
  •        تاخیر در رشد موهای کاشته شده و بلندشدن نابرابر آن ها.

البته تمامی این موارد پس از مدتی از بین می روند و با انجام جلسات ترمیمی قابل درمان هستند. اگر با هر یک از این موارد رو به رو شدید، به پزشک خود اطلاع دهید.

نظرات مردم در مورد کاشت مو به روش sut بسیار متفاوت است و هر یک از افراد با توجه به تجربه خودشان، نظراتی را بیان می کنند. به این نکته توجه داشته باشید انتخاب یک کلینیک معتبر و پزشکی باتجربه، در داشتن تجربه ای مثبت و مفید تاثیر بسزایی دارد. اگر قصد دارید از روند کاشت موی خود راضی باشید، حتما این نکته را مدنظر قرار دهید.

 

مزایای کاشت مو به روش sut

این روش یکی از جدیدترین روش های کاشت مو بوده و بسیار کم خطر است. به دلیل دستگاه های مجهزی که در کاشت مو به روش sut به کار می رود، کمترین بافت پوست سر با فولیکول ها برداشت شده و سعی بر این می شود که آسیب کمتری به بانک مو برسد.

در دیگر روش ها به دلیل وجود پوست سر همراه با فولیکول، منجر به رشد تعداد کمتری از فولیکول های مو می شد؛ از این رو تراکم پایین تری برای بیمار صورت می گرفت. همچنین این روش ترمیم مو، در مطب پزشک کاملا به طور سرپایی انجام می شود و هیچگونه بیهوشی در پی ندارد؛ بلکه تنها با استفاده از بی حسی های موضعی، ناحیه دهنده و گیرنده را بی حس کرده و عمل کاشت را انجام می دهند.

دستگاه کاشت مو به روش sut، تمامی فرآیند را از برداشت تا کاشت مو انجام داده و این موضوع باعث شده که سرعت پیوند نسبت به دیگر روش ها بالا باشد. همچنین این روش کاشت مو، کاملا کم تهاجمی است؛ یعنی موها به صورت دانه دانه برداشت می شوند، نیازی به جراحی نیست و کاشت مو نیز هیچگونه درد، بیهوشی، خونریزی و بخیه ای نیاز ندارد.

در این روش، امکان برداشت مو از ریشه وجود داشته و اغلب پس از گذشت 2 هفته ناحیه دهنده و گیرنده مو التیام پیدا می کند. از دیگر مزایای کاشت مو به روش sut این است که درد اندکی دارید و دوره بهبودی سریع تر طی می شود.

 

اقدامات لازم قبل از کاشت مو به روش sut

در هر یک از روش های درمانی که نیاز به سیستم دفاعی بالای بدن است، توصیه می شود از استعمال دخانیات همچون سیگار، الکل، قلیان و غیره حداقل به مدت یک هفته قبل از کاشت مو خودداری کنید.

همچنین اگر بیماری خاصی دارید و از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، پزشک خود را در جریان قرار داده و زیر نظر وی، مصرف داروها را به طور موقتی کنار بگذارید. اغلب داروهای رقیق کننده خون، باعث شده که در طول کاشت مو، خونریزی بیشتر شده و روند کاشت را با مشکل رو به رو می کند.

برخی از افراد نیز قبل از عمل از مکمل های غذایی و داروهایی برای رشد مو استفاده می کردند. توصیه پزشکان بر این است که به مدت 3 هفته قبل از عمل مصرف این نوع از مکمل ها را کنار بگذارند. البته تمامی این موارد باید تحت نظر پزشک بوده و طبق تجویز وی انجام شود. اگر در این زمینه سوالی دارید، مشاوران کلینیک رویان سلامت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

به طور کلی قبل از کاشت مو به روش اس یو تی باید آزمایشاتی را انجام دهید که مشخص شود آیا آماده پیوند مو هستید یا خیر. همچنین قبل از جراحی حمام کرده و از شامپوی مخصوصی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید. کاشت مو بین 4 الی 8 ساعت زمان می برد؛ از این رو یک غذای سبک و بدون کافئین بخورید.

 

اقدامات لازم پس از کاشت مو به روش sut

در ابتدا توصیه می شود فیلم کامل کاشت مو به روش sut را که در سایت های معتبر موجود است، تماشا کرده و با آگاهی کامل اقدامات لازم را انجام دهید. به طور کلی پس از کاشت مو باید به نکات زیر توجه کنید:

  •        از استعمال دخانیاتی مانند سیگار و قیان بپرهیزید؛
  •        در صورت درد، مسکنی را که پزشک تجویز کرده مصرف کنید؛
  •        پس از جراحی هیچگونه پانسمان خاصی روی سر قرار نمی گیرد؛ از این رو یک کلاه سبک با خود همراه داشته باشید؛
  •        استراحت کافی داشته و زیر سر خود از چند بالش استفاده کنید که نواحی دهنده و گیرنده مو با بالش تماس نداشته باشند؛
  •        هر دو ساعت یکبار با توجه به تجویز پزشک، از کمپرس آب سرد استفاده کنید؛
  •        در 3 روز اول پس از کاشت داشتن خارش خفیف و بی حسی در سر طبیعی بوده. هرگز سر خود را نخارانید و آن را لمس نکنید؛ زیرا ممکن است به فولیکول های تازه کاشته شده آسیب بزنید؛
  •        یک روز پس از جراحی قادر به شستشوی سر به مدت 5 دقیقه زیر آب گرم هستید. در این مدت سر خود را لمس نکرده و این کار را در هفته اول کاشت تکرار کنید؛
  •        از رفتن به استخر و زیر دوش به مدت 3 الی 4 هفته خودداری کنید.

به طور کلی داشتن درد، سوزش و تورم در ناحیه کاشت و برداشت مو طبیعی است؛ اما اگر هر یک از این موارد شدت گرفت، به پزشک اطلاع دهید.

 

سوالات متداول

بسیاری از افراد خواهان این نوع جراحی زیبایی هستند و در این زمینه ابهامات زیادی دارند. در ادامه این مقال تلاش شده است به سوالاتی که امکان دارد برای برخی پیش بیاید، مطرح شود. امید که مثمر باشد.

آیا ریزش مو پس از کاشت به روش اس یو تی طبیعی است؟

اغلب با گذشت دو هفته از کاشت مو، پیازهای کاشته شده همراه با زخم ها می افتند. اما جای نگرانی نیست؛ زیرا تا زمانی که محل کاشت مو خونریزی نکند، فولیکول های کاشته شده به خوبی جای خود باقی مانده و به رشد ادامه می دهند.

پیشنهاد می دهیم با تماشای فیلم کاشت مو به روش اس یو تی تمامی نگرانی های خود را کنار بگذارید. در این روش به خوبی فولیکول ها به محل طاس سر پیوند زده می شوند و به راحتی از بین نمی روند. در 3 ماه اول، موها به رشد خود ادامه می دهند؛ اما پس از آن، به حالت شوک‌مانند، دچار ریزش شده و وارد فاز استراحت خود می شوند.

 رشد کامل موها پس از کاشت چه مدت زمان می برد؟

زمانی که موها ریزش کرده و به طور کامل می ریزند، در یک دوره 14 هفته ای وارد فاز استراحت شده و پس از آن دوره رویش خود را آغاز می کنند. اغلب رشد کامل موها به مدت یک سال زمان می برد؛ از این رو پیشنهاد می دهیم کمی صبور باشید.

در سایت های معتبری ویدیو کاشت مو به روش sut قابل دستیابی است. با مشاهده این ویدئو به طور کامل درمی یابید که کاشت مو در این روش با کمترین نقصی صورت می گیرد و آسیبی به پوست سر وارد نمی شود. به طور کلی پس از رشد مجدد، التهاب هایی در اطراف فولیکول ها دیده شده که طبیعی هستند. تمامی فولیکول های پیوند زده شده تا پایان عمر مراجعه کننده همانند موهای طبیعی رشد می کنند.

  هزینه کاشت مو به روش sut چقدر است؟

هر یک از روش های کاشت مو، هزینه های مختلفی دارند. قیمت کاشت مو به روش sut با توجه به تعداد گرافت های لازم، تعداد جلسات پیوند مو، تراکم مدنظر بیمار، دستمزد پزشک و دیگر دستیاران وی، داروها و تجهیزات تجویزی متفاوت بوده و با توجه به شرایط هر بیمار متغیر است.

نکته قابل توجهی که وجود دارد، عدم اعتماد به مراکزی بوده که هزینه های کمی را دریافت می کنند. به طور کلی هزینه های دریافتی در بیشتر مراکز نرخ ثابتی دارد و تنها در برخی از موارد همچون دستمزد پزشک باید متفاوت باشد.

پایین بودن قیمت کاشت مو به روش sut ممکن است نشانه ای از بی تجربگی خدمه و پزشک باشد که در پی به دست آوردن مشتری هستند. توصیه می کنیم پیش از اقدام، به درستی در رابطه با پزشک و کلینیک مدنظر تحقیق کرده و بهترین را برگزینید. در غیر این صورت امکان دارد خسارات جبران ناپذیری به شما برسد که پشیمانی عائد شما خواهد شد.

آیا انتخاب کلینیک در روند درمان تاثیر دارد؟

در طول زندگی خود اگر دچار بیماری شده اید، احتمالا به دنبال یک پزشک حاذق می گشتید که به بهترین نحو شما را درمان کند. کاشت مو نیز به یک پزشک با‌تجربه نیاز دارد که آسیب های احتمالی پس از جراحی را به حداقل برساند.

مراکز کاشت مو به روش sut در تهران به وفور یافت شده که هر یک با تبلیغات بیشماری در سطح شهر در حال بازاریابی هستند؛ اما هر درمانی که با سلامتی شما همراه است، باید به دور از هرگونه بازاریابی باشد. کلینیک رویان سلامت طبق آمارهای به دست آمده توانسته رضایت تمامی مشتریان را به دست آورد و بعد از عمل هیچگونه جای اسکار، زخم، عفونت و آسیب های جدی را به بیمار نمی رساند.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی را از روش کاشت مو به صورت sut بیان کنیم و به سوالات شما پاسخ دهیم. در این روش به دلیل استفاده از دستگاه های مدرن، روند پیوند سریع تر انجام شده و تراکم مدنظر اتفاق می افتد. اگر ابهامی در این زمینه دارید با مرکز خدمات زیبایی و درمانی رویان سلامت تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را به دست آورید.