کابل HDMI چیست و نکاتی درباره خرید کابل HDMI – بایت گیت

برای اتصال به کانکتور Type A می توانید از کابل Type A و Type C استفاده کنید. توجه داشته باشید از کابلهای با لایه حفاظتی بیشتر زمانی که کابل نزدیک و کنار کابل برق باشد، استفاده کنید. اگر میخواهید با نحوه کارکرد و عملکرد پورت HDMI ARC و قابلیتهای جدید HDMI CEC اطلاعاتی کسب کنید با ما همراه باشید. برای اینکار باید وارد بخش تنظیمات (setting) تلوزیون یا سیستم صوتی خود شوید و ویژگی HTMI ARC را فعال کنید. بسیار افراد اما ترجیح می دهند ps4 خود را به لپ تاپ متصل کنند تا آزادی عمل بیشتری برای محل بازی داشته باشند. کابل های دسته بندی شده در این دسته ، تا 600MHZ تست شده اند و از این رو با نام پر سرعت شناخته می شوند. در نهایت باید گفت استفاده از لپ تاپ به عنوان مانیتور با hdmi یکی از با کیفیت ترین راه های اتصال پی اس 4 به لپ تاپ کابل hdmi همان شارژر است است. HDMI و VGA الگوهای رابط مورد استفاده برای کابلهایی هستند که دستگاههایی مانند: رایانههای لپتاپ و دستگاه پخش DVD را به یک صفحه نمایش مانند تلویزیون، مانیتور رایانه یا ویدئو پرژکتور وصل میکنند. بله. برای استفاده از این قابلیت، کنسول شما باید به اینترنت متصل بوده و دستگاه دیگر، برنامه پلی استیشن Remote Play را نصب داشته باشد.

همچنین شما می توانید توسط راهنمایی که برای هر دانگل وجود دارد به مودم بی سیم خود وصل شده و به صورت همزمان از دانگل انتقال تصویر و اینترنت استفاده کنید و برنامه هایی مانند آیو ، فیلیمو ، آنتن ، آپارات ، نماوا ، یوتیوب و … اما استفاده مداوم از اینترنت آن هم در ایران که اینترنت ها حجمی و گران قیمت هستند و از طرفی سرعتی در سطح سریع ترین حلزون ها دارند، افراد بسیاری را به استفاده از راه های جایگزین انداخته است تا بتوانند به راحتی و بدون استفاده از اینترنت، پی اس فور خود را به لپ تاپ متصل کنند. یکی از مهم ترین شاخصه هایی که کابل های hdmi را به بهترین راه برای اتصال پلی استیشن به لپ تاپ تبدیل می کند، کیفیت تصاویر آن است که در کابل های دیگر همچون کابل vga مشاهده نمی شود، لذت استفاده از کابل hdmi به عنوان نخستین راه برای اتصال ps4 به لپ تاپ بدون استفاده از اینترنت است، همینطور استفاده از کابل hdmi یکی از ساده ترین راه ها برای وصل كردن ps4 بدون اینترنت است.

چرا باید بدون استفاده از اینترنت ps4 را به لپ تاپ وصل کنیم؟ یکی از ساده ترین راه ها برای اتصال ps4 به لپ تاپ استفاده از کابل vga است. سپس می توانید تصاویر ps4 را روی لپ تاپ مشاهده کنید. چنانچه اگر ps4 pro استفاده می کنید و به کیفیت 4K نیاز دارید، حتما باید لپ تاپی انتخاب کنید که کیفیت صفحه نمایش آن 4k باشد، در غیر این صورت کیفیت تصاویر، نهایتا همان کیفیتی است که لپ تاپ از آن پشتیبانی می کند. همینطور به دلیل کوچک تر بودن صفحه نمایش لپ تاپ، برخی این کار را به عنوان راهی برای حفظ حریم خصوصی خود قلمداد می کنند. حتی با استفاده از این کابل ها می توانید گوشی موبایل خود را به تلویزیون یا لپ تاپ متصل کنید. اغلب لپ تاپ ها فاقد ورودی hdmi هستند و تنها از دارای خروجی hdmi هستند. برخی کپچر کارت ها دارای دو پورت ورودی و خروجی hdmi بر روی خود هستند که پورت ورودی برای کار شما مناسب است. کابل 20 متری اچ دی ام آی K-NET PLUS دارای کانکتور با پوشش طلای 24 عیار ( Gold Plated ) کابل hdmi 1/5 می باشد . از این کابل برای انتقال تصاویر با وضوح Ultra HD و یا ۴K با دامنه رنگی گسترده استفاده می شود.

در انتها ذکر این نکته مهم است که اتصال با کابل vga کیفیتی را که با کابل hdmi تجربه می کنید به شما نخواهد داد اما یک راه ساده و ارزان قیمت برای این کار است. کپچر کارت ها معمولا کیفیت پایینی دارند ولی اگر بخواهید می توانید کپچر کارت هایی با کیفیت بالا پیدا کنید که البته بین 2 تا 4 میلیون تومان قیمت دارند. برای مسافتهای بیشتر از 90 متر، مبدلهایی با قیمت مشابه در حال حاضر موجود هستند که در آنها از کابلهای کواکسیال استفاده شده است. HDMI میتواند در حالیکه اطلاعات در حال کدگذاری بهوسیله HDCP هستند، هم ویدئوی دیجیتالی و هم سیگنالهای صوتی را جابجا کند. علاوه بر این، سیگنالهای آنالوگ اطلاعات کمتری را نسبت به سیگنالهای دیجیتال منتقل میکنند؛ برای همین تصویر دریافتی، ضعیفتر از تصویر دریافتی در دیجیتال است. نکته اول اینکه اگر کیفیت تصویر بالا می خواهید باید لپ تاپی با سخت افزار قدرتمند داشته باشید.