پیستون دیزل ژنراتور چیست؟

پیستونهای چدنی مقاومت و وزن بالایی دارند، این جنس از پیستون در موتورهای دیزلی استفاده میشود. جنس پیستونها معمولا از چدن یا آلومینیم انتخاب میشود. رینگ های پیستون دیزل ژنراتور به کار رفته در موتورهای کوچک معمولا شامل رینگ فشاری، رینگ پاک کن (وایپر) و رینگ روغنی می­شوند. تنها یک مکانیک با تجربه میتوان این کار دشوار را انجام دهد و چندین ساعت زمان می برد. رینگهای فشاری عمل انبساط را به طرف بیرون انجام میدهند. این عمل سبب میشود تا رینگ فشاری خاصیت جلوگیری از نشت گاز را داشته باشد. این امر اغلب سبب کنکجاوی افراد و تشویق آنها به کسب اطلاعات درمورد این پیستون وسنر قطعات خواهد شد. مهمترین و متداولترین نشانه خرابی بوش، پیستون رینگ، روغن سوزی موتور است که در این حالت دود آبی از اگزوز خارج می شود و روغن موتور در فواصل زمانی کوتاه کم می کند. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با پیستون به عنوان یک راننده حرفه ای بپردازیم و از عملکرد و جنس و انواع آن تا دلایل خرابی و نشانه های آن صحبت کنیم. پس جنس این قطعه متناسب با موتور مورد نظر ساخته و طراحی میشود . در مواقعی در راستای گژنپین قطر پیستون را کمتر در نظر می گیرند تا پیستون در حالت سرد کمی متمایل به بیضی شود تا این که در دما های بالا پیستون حالت گرد پیستون کاربراتور به خود بگیرد.

تکیه گاه ها یا سطوح عبارتست از لبههایی که بین شیارهای رینگ قرار گرفتهاند بگونهای که رینگ ها را در شیارهای خود نگه داشته و حمایت میکنند. تعداد رینگ موتور زیاد (بین 5 تا 7) رینگ اغلب در موتورهای دیزلی کاربرد دارد. 2. استفاده از روغن موتور نادرست و یا نامرغوب. برای محقق کردن راهکار دوم یعنی جلوگیری از فرار سوخت و هوای متراکم یا محترق شده باید در نواحی مختلفی که امکان نشت سوخت و هوای متراکم از راهکارهای مناسب استفاده نمود. طرح تاج پیستون بستگی به شکل افشانه سوخت پاشیده شده از انژکتور دارد. اجزای تشکیل دهنده پیستون شامل تاج ، دامنه ، رینگ پیستون و سوراخ گژنپین میباشد. نوع طراحی تاج سیلندر فضای محفظه احتراق، استحکام و ضریب انبساط پیستون و کیفیت احتراق را تحت تاثیر میگذارد. ابن نوع چدن برخلاف چدن معمولی خم میشود؛ اما نمیشکند. چدن خاکستری فلزی است که حساسیت کمی در برابر گرما از خود نشان میدهد. شما از طریق رگلاژ قادر خواهید بود تا روز، ساعت و تعمیرگاه مورد دلخواه خود را برای سرویس مورد نظرتان مشخص کنید.

و تعداد پیستون مورد نیاز برای موتور های دیزلی مذکور 6 عدد است. یکی از دلایل روغن سوزی خودرو نیز نشت روغن در محفظه احتراق موتور خودرو می باشد. یکی از قطعات موتوری خودروها رینگ پیستون آن است. پیستون جزء متحرکی است که در داخل یک سیلندر قرار میگیرد و کار آن انتقال نیرو از گازهای داخل سیلندر توسط شاتون به میل لنگ می باشد. سر باز پیستون به شاتون و میل لنگ متصل است. این قطعه به عنوان مرکز و قلب موتور دیزل شناخته میشود و در زمانی که سر سیلندر و درب سوپاپ باز میشود میتوان آن را مشاهده نمود. به گزارش سایت خودرو ، این عضو متحرک که یک سر آن داخل محوطه سیلندر است و از پایین به وسیله شاتون به میل لنگ متصل شده است، پیستون نام دارد. 2. جذب بیشترین نیروی حاصل از انفجار (بدون اینکه نیروی این انفجار از کنار پیستون فرار کند) و انتقال آن به شاطون و نهایتا به میل لنگ. پیستون و دسته پیستون شامل قسمت های هستند که با اتصال به میل لنگ اجازه می دهند که انرژی حرارتی به انرژی مکانیکی تبدیل شود.دستگاه پیستون و دسته پیستون هریک کارهای مهمی را انجام می دهد که در این قسمت کاملا تشریح می گردد.

پس از ماشین کاری پیستون آن را طبق روال خاصی گرم و سرد می کنند و به اصطلاح روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خواص مطلوب را پیدا کند.پس از این مرحله روی بسیاری از پیستون ها را با لایه نازکی از آب قلع یا مواد دیگر می پوشانند. و یکی از نشانه های بروز این مشکل آن است که آب رادیاتور تحت فشار قرار می گیرد و با فشار از لوله سرریز رادیاتور به بیرون می ریزد که علامت قطعی وجود نشتی در واشر سر سیلندر می باشد . اگر روانکار درست و استاندارد و مناسب موتور را استفاده کنید، از فشار آوردن بیهوده به موتور و نگهداشتن آن در دورهای بالا برای مدت طولانی بپرهیزید، از دنده معکوسهای ناگهانی که باعث ایجاد تنش شدید در اجزا میشود بپرهیزید و سیستم خنککاری (فن و رادیاتور و کولانت و ترموستات و واترپمپ) را بهصورت مرتب کنترل کنید، مطمئن باشید که اجزای داخلی موتور و بهخصوص پیستون و شاتون و رینگ پیستون و گژنپین عمری بسیار طولانی خواهند داشت. 1- ایجاد شیار افقی در ساختمان پیستون، که به آن سد حرارتی گفته می شود. شکاف افقی پیستون ها در زیر رینگ ها می باشد و به عنوان سد حرارتی ، از هدایت گرمای قسمت رینگ ها به بدنه پیستون-که دارای حداقل بازی نسبت به سیلندر است-جلوگیری کند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از piston 82 mm ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.