هنرمند Ed Ruscha بیش از 50 سال در همان خیابان لس آنجلس عکاسی کرد

هنگامی که اد روشا دهه ها پیش شروع به عکاسی از خیابان های لس آنجلس می کرد ، غریبه ها از او می پرسیدند که چه کاری انجام می دهد ، پشت لنز نیکون اصلاح شده روی سه پایه در کف تخت وانت داتسون خود را خیز نگاه می کند. “من فقط گفتم ،” آه ، این یک پروژه مدرسه است. ” یا چیزی شبیه به آن ، “آقای روشا به یاد می آورد.

بیش از 50 سال است که این هنرمند تعدادی خیابان را به دقت مستند کرده است ، از جمله بلوار Sunset ، که 22 مایل از مرکز شهر لس آنجلس تا اقیانوس آرام امتداد دارد. اکنون حدود 65000 عکس از خیابان وی دیجیتالی شده و در “12 غروب خورشید” جمع آوری شده است ، بایگانی آنلاین که اخیراً توسط م Instituteسسه تحقیقات گتی در لس آنجلس راه اندازی شده است. آقای Ruscha گفت: “گرفتن بلوار غروب آفتاب سال به سال” به یک وسواس تبدیل شد ، “زیرا این یک رعد و برق تندر یک خیابان است!”

آقای روشکا که این ماه 83 ساله می شود ، هنر پاپ ، هنر مفهومی و سورئالیسم را در یک کار متنوع و با شوخ طبعی تلفیق می کند. وی گفت: “من به نوعی بین ساختن نقاشی ها و چیزهایی كه نقاشی یا نقاشی نیستند ، به عقب بازمی گردم.” “و من چاپ ، سنگ نگاره ، حکاکی می کنم – مواردی از این قبیل.”

بذور “12 غروب خورشید” در سال 2012 کاشته شد ، زمانی که گتی بایگانی متشکل از 500000 تصویر از خیابان های لس آنجلس را توسط آقای روشا بدست آورد. در طول سال ها ، او بسیاری از نوارهای نگاتیو را با چرخاندن آنها به دور حلقه های فیلم متحرک ذخیره کرد. اندرو پرچوک ، معاون م Instituteسسه تحقیقات گتی گفت: “ما این قوطی های غول پیکر فیلم را به دست آوردیم ، گویی که 10 نسخه از” لارنس عربستان “را دریافت کرده ایم.

آقای پرچوک گفت: “این تصاویر برای جمعیت شناسان ، برنامه ریزان شهری و مورخان معماری بسیار مهم است:” هیچ سابقه چنین ریز ریز دیگری در مورد یک شهر آمریکایی وجود ندارد که کسی از آن مطلع باشد. ” بازدید کنندگان از سایت می توانند در امتداد غروب آفتاب به هر جهت ، شرق یا غرب ابزار بگیرند و ببینند که چگونه رستوران ها ، مدارس کاراته و مراکز اجاره تاکسیدو شکوفا شده و از بین می روند. یک بلوار در بلوار غربی هالیوود معروف به Sunset Strip یکی از مراکز قدیمی تجارت موسیقی بود که حضور آن در فروشگاه هایی مانند Organ Center و Guitars ‘R’ Us ، دفاتر ناشران موسیقی و Tower Records گسترده وجود دارد.