مقامات اینترنتی سایبر روابط دولت با بخش خصوصی را آزمایش می کند

در طول دو سال مسئولیت خود به عنوان مدیر آژانس امنیت سایبری و آگاهی از امنیت زیرساخت ، کریس خربس به دلیل ایجاد روابط بین دولت و بخش خصوصی بسیار مشهور بود. قانون گذاران و مدیران اجرایی گفتند که این روابط اکنون پس از اخراج وی توسط رئیس جمهور ترامپ در معرض تهدید است.

با حضور آقای کربس و دو معاون اصلی در CISA ، بازوی وزارت امنیت داخلی ، برخی هشدار می دهند که آتش سوزی سریع باعث می شود همکاری عمومی و خصوصی در زمینه تهدیدهای امنیت سایبری در یک لحظه اساسی مهار شود.

شرکتهای خصوصی دارای بیشترین زیرساختهای مهم ایالات متحده از جمله شبکه برق ، سیستم آب و خدمات مالی هستند. یک کمیسیون فدرال در حال ارزیابی آمادگی سایبری ایالات متحده در سال جاری از آژانس های فدرال خواسته است تا برای جلوگیری از حملات دولت های خارجی و گروه های جنایتکار ، اطلاعات تهدید را با مشاغل تجاری به اشتراک بگذارند – و بالعکس.

CISA از زمان ایجاد آژانس در سال 2018 توسط دولت ترامپ ، چنین مشارکت هایی را تقویت کرده است. اما پاتریک گول ، مدیر اجرایی ائتلاف امنیت ملی فناوری ، یک گروه حامی مستقر در آتلانتا به نمایندگی از رئیس ، اظهار داشت که عزیمت آقای کربس باعث ایجاد هرج و مرج در این خطوط ارتباطی شده است. افسران امنیت اطلاعات.

آقای گال ، که سازمان او نمایندگی روسای امنیتی در شرکتهای Fortune 1000 را بر عهده دارد ، گفت: “رفتن کریس برای ما ناامید کننده است زیرا ما برای ایجاد این رابطه و سطح اعتماد بسیار سخت کار کرده ایم.”

مت مستسترسن ، مشاور ارشد امنیت سایبری در آژانس امنیت سایبری و آگاهی از زیرساخت ها ، در جلسه سنا در سال 2018 شهادت داد.


عکس:

اندرو هارر / اخبار بلومبرگ

اخراج آقای کربس در حالی رخ داد که تنش های فزاینده ای بین CISA – که وظیفه محافظت از زیرساخت های حیاتی مانند سیستم های رأی دادن – و دولت آقای ترامپ را دارد ، که ادعا می کند در انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر تقلب کرده است. هیچ مدرکی از کلاهبرداری گسترده به دست نیامده است ، و در بیانیه مشترک هفته گذشته با به چالش کشیدن چنین ادعاهایی بدون نام بردن از رئیس جمهور ، CISA و سایر آژانس ها انتخابات را “امن ترین انتخابات در تاریخ آمریکا” خواندند.

آقای ترامپ هنگام اعلام خبر شلیک آقای کربس در توییتر ، به این بیانیه استناد کرد. در روزهای اخیر دو مقام ارشد CISA ، معاون مدیر متیو تراویس و دستیار مدیر امنیت سایبری برایان وار ، از سمت خود استعفا دادند و این نگرانی را داشت که مسائل مربوط به امنیت سایبری در دولت فدرال سیاسی می شود.

سناتور آنگوس کینگ (I. ، ماین): “این به جامعه بزرگتر پیشنهاد می کند که شاید CISA یک موسسه غیرحزبی نباشد ، ما واقعاً نمی دانیم چه کسی مسئول آن است و شاید باید برای مدتی مشاوره خود را حفظ کنیم.” گفت

آقای کینگ افزود: “ما دو ماه قبل از حضور یک رئیس جمهور جدید فرصت داریم و دشمنان ما به هر حال انتقال را به عنوان دوره آسیب پذیری می دانند.” “چی [Mr. Trump] در حال انجام است که این آسیب پذیری را چند برابر می کند. “

جری ری ، مدیر ارشد عملیات در شرکت امنیت داده SecureAge Technology Pte مستقر در سنگاپور ، گفت که این پویایی همچنین می تواند در سطح بین المللی گسترش یابد. “شما خواهید دید که بسیاری از کشورها به یکدیگر نگاه می کنند [for information] به جای اینکه ابتدا به ایالات متحده برویم ، “آقای ری گفت.

نمایندگان در CISA و شورای امنیت ملی کاخ سفید به درخواست های اظهار نظر در مورد چنین نگرانی هایی پاسخ ندادند. آقای كربس ، منصوب ترامپ كه در بین كارشناسان سایبر و قانونگذاران هر دو حزب قابل احترام است ، نیز به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

برخی از مقامات دولتی فعلی و سابق می گویند که آژانس می تواند در برابر تمیز کردن خانه در بالا مقاومت کند زیرا آماده می شود تا به دولت جدید تحت ریاست جمهوری جو بایدن منتقل شود.

کیرستن تود ، مدیر عامل موسسه آمادگی سایبری ، یک سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر مشاغل کوچک ، که یک مشاور سایبری در دولت اوباما بود ، گفت: “یک تیم قوی از افراد آنجا هستند.” “هنگامی که هر آژانس به هر میزان زن و مرد کاهش می یابد ، کار آسانی نیست ، اما غیرقابل عبور نیست.”

چندین مقام CISA پس از عزیمت اظهار داشتند که خوشبین هستند که کار آنها در حال حاضر بدون وقفه ادامه خواهد داشت. براندون ولز ، یک مقام شغلی که اکنون به عنوان سرپرست وظیفه مشغول به کار است ، در آژانس بسیار مورد احترام است و به گفته همکارانش ، مأموریت امنیتی انتخاباتی آن بسیار مراقب است. از آنجا که وی منصوب سیاسی نیست ، کاخ سفید برای برکناری وی دشوارتر است.

هنوز هم مقامات آژانس چهارشنبه در حالت آماده باش بودند. برخی نگرانند که مت مسترسون ، مشاور ارشد امنیت سایبری در CISA با تجربه گسترده مدیریت انتخابات ، بعدی باشد که یک برگ صورتی دریافت کند. قبل از پیوستن به DHS ، دو سال پیش ، آقای مسترسون یک کمیسیونر جمهوریخواه در کمیسیون کمک به انتخابات فدرال بود که پس از انتخابات 2016 ، محافظت از انتخابات در برابر حمله سایبری را به یک اولویت تبدیل کرد. وی به دلیل کمک به رفع شکاف بین آژانس های فدرال و مقامات انتخابات ایالتی و محلی ستایش گسترده ای دریافت کرده است.

آقای مسترسون ساعاتی پس از اخراج آقای کربس در توییتر خود نوشت: “این مأموریت بدون تغییر است.”

بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری استدلال می کنند که CISA باید با منابع و اقتدار بیشتری در سالهای آینده با تشدید تهدیدات سایبری در سراسر اقتصاد ایالات متحده توانمند شود. مایکل دانیل ، هماهنگ کننده امنیت سایبری کاخ سفید در زمان رئیس جمهور باراک اوباما ، گفت که این وزارتخانه دستاوردی است که دولت آقای بایدن باید بر اساس آن بنا کند.

آقای دانیل ، اکنون رئیس جمهور و رئیس اجرایی اتحاد تهدیدات سایبری ، یک گروه غیر انتفاعی برای اشتراک اطلاعات ، گفت: سیاست امنیت سایبری ایالات متحده در بین روسای جمهور اخیر تقریباً ثابت مانده است. وی گفت که ادامه کار باعث می شود که اخراج آقای کربس پس از یک انتخابات به نظر می رسد فاقد حوادث مهم ، حتی بیشتر قابل توجه باشد.

آقای دانیل گفت: “برای من این منطقی نیست.”

اطلاعات بیشتر از امنیت سایبری WSJ Pro

بنویسید برای دیوید اوبرتی در [email protected]

حق چاپ © 2020 داو جونز و شرکت ، کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8