مرغ سلولی شرکت کالیفرنیا از سنگاپور تکان می خورد

شرکت غذایی کالیفرنیایی Eat Just Inc. موفق به کسب تأیید دولت سنگاپور برای فروش مرغ پرورش یافته از سلول های طیور شد ، این یک گام به جلو برای یک فناوری نوپا است که هدف آن ایجاد انقلابی در تولید گوشت است.

آژانس غذایی سنگاپور ، که بر ایمنی و امنیت غذایی در این کشور نظارت می کند ، مرغ – تولید شده با استفاده از فناوری کشت سلول – را برای مصرف انسان در سطوحی که Eat Just قصد استفاده در ناخن های مرغ را دارد ، قلمداد کرد. آژانس گفته است که می توان گوشت را در سنگاپور به عنوان ماده مغذی محصول ناگت های Eat Just فروخت.

Eat Just گفت که تصویب به دنبال بحث و بررسی دو ساله انجام شد. این راه را برای اولین فروش تجاری این نوع گوشت کشت سلول باز می کند ، که از سلولهای حیوانی خودتکرار برای رشد بافت عضلانی قابل برداشت به عنوان گوشت استفاده می کند.

توسعه دهندگان گفته اند این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی است و تولید گوشت در مخازن بیوراكتور از سلول های حیوانی بسیار گران تر از پرورش و ذبح مرغ ، گاو و گراز است. این فناوری سرمایه گذاران بزرگ گوشت مانند Cargill Inc. و Tyson Foods Inc و همچنین سرمایه گذاران مانند بیل گیتس و ریچارد برانسون را به خود اختصاص داده است.

طرفداران می گویند این روش می تواند اثرات زیست محیطی تولید گوشت را برای جمعیت در حال رشد جهان کاهش دهد ، اگرچه کشاورزان و دامداران نسبت به اشتیاق مصرف کنندگان برای همبرگر و سینه مرغ که در آزمایشگاه ها تولید می شود بدبین هستند.