غول های فناوری ایالات متحده با مقررات سختگیرانه تری در اروپا روبرو می شوند

اتحادیه اروپا قصد دارد در هفته های آینده پیشنهادهای جدیدی را با هدف تغییر رفتار – و ، در برخی موارد ، مدل های تجاری – در سیستم عامل های بزرگ آنلاین معرفی کند ، و نقش اتحادیه اروپا را به عنوان پلیس فناوری جهانی تأیید می کند.

کمیسیون اروپا ، بخش اجرایی اتحادیه ، در حال تکمیل برنامه های نظارتی است که شرح می دهد چگونه سیستم عامل های آنلاین باید محتوای غیرقانونی را به سرعت حذف کنند و از استفاده از قدرت خود برای سرکوب رقبا یا فشار دادن محصولات خود در سایت های خود خودداری کنند. این کمیسیون با توجه به آشنایان با موضوع ، مجازاتی را برای متخلفان در نظر گرفته است که شامل جریمه و تفکیک احتمالی دارایی است.

طبق این برنامه ها ، هرچه شرکت بزرگتر و تأثیرگذارتر باشد – براساس معیارهایی از جمله سهم بازار و درآمد – تعهدات بیشتری را متحمل می شود. طبق گفته مقامات اتحادیه اروپا ، این قوانین اگرچه هیچ شرکت خاصی را شامل نمی شود ، اما به احتمال زیاد در مورد شرکتهای فناوری ایالات متحده از جمله Google ، Facebook Inc. و Amazon.com Inc شرکت Alphabet Inc. اعمال خواهد شد.

در پاسخ به مقررات پیش رو ، شرکت های فناوری و گروه های صنعتی نسبت به ایجاد مجموعه جدیدی از قوانین رقابت که می تواند نوآوری را بهم بزند هشدار داده اند.

کیوان هازمی-جبلی ، مشاور رقابت و تنظیم انجمن صنعت رایانه و ارتباطات ، یک گروه لابی گری که نماینده شرکت هایی از جمله آمازون ، فیس بوک و گوگل.