علائم خرابی پیستون خودرو

سوخت دربین دو پیستون مشتعل میگردد و در نتیجه حرکت پیستونها داخل سیلندر خود هر دو میل لنگ را به چرخش وا میدارد. شاید بگویید موتور آتش می گیرد , شرکت بوش و پیستون تبریز ولی درست میباشد البته در اینجا رادیاتور اتومبیل نقش زیاد مهمی را ایفا می کند . در عوض به کار گیری از یک شفت بلند در اتومبیل های چندین سیلندره در آن توپی وجود دارااست که همگی شاتون های پیستون ها به توپی وصل شده اند . به طور معمول در قسمت جلویی میل لنگ دندهای وجود دارد که به وسیله زنجیر، تسمه یا این که دنده میل بادامک یا این که میل سوپاپ را میچرخاند. در صورتی که بخواهیم به گویش ساده بگوییم که پیستون دقیقا چه کاری انجام می دهد، می بایست بگوییم که پیستون انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل می کند و در غایت این حرکت، به چرخها و به رخ حرکت چرخشی منتقل میشود. این طرز به شکل رایج در موتورهای 4 زمانه آیتم استعمال قرار میگیرد. زیبایی چرخه دو روزگار همین میباشد که نسبت به نوع مشابه چهارزمانه انرژی تولیدی بیشتری دارد، زیرا دو برابر بخش اعظم احتراق انجام میدهد (بهجای این که در هر چرخه یکبار کار انجام دهد، کلیدی هر توشه رفتوبرگشت یک فرایند کار انجام میشود) بنابراین عمل انجامشده در این طرح بخش اعظم است.پیشرانههای پیستون متقابل مدام وجود داشتهاند و از حدود سال ۱۹۰۰ در کشتیها، تانکها و لوکوموتیوهای راهآهن گزینه به کار گیری قرار میگیرند. موتورهای دیزلی بهطور کلی راندمان سوخت بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. همین موتور از احتراق به نحوه فشرده سازی سوخت (CGI) بهره میبرد. این شرکت به دنبال سال یک موتور پیشرفته دیزلی اهمیت حداکثر قدرت 1000 اسب بخار در سال 2024 است. یک واحد 2.7 لیتری 3 سیلندر است که بضاعت و توان تولید 270 اسب بخار و حداکثر گشتاور 650 نیوتن متر را دارا است. در این شرایط قدرت و شتاب را میتوان بازدید کرد . در این وضعیت میتوانید از دو کلمه به کارگیری کنید. هر مرحله در همین موتور ها نیم به دور یا این که ۱۸۰ رتبه است، بدین ترتیب یک سیکل کامل در موتورهای چهار زمان دو به دور یا ۷۲۰ مرتبه است. موتور چرخشی بسیار نرم، عده و دسته و پر اقتدار و صدای آن بدون صداگیر زیاد بلند است. از مهمترین قسمت های پیستون ، تراز بالایی آن می باشد ، صورت مرحله بالای پیستون بر طرز احتراق ادغام سوخت و هوا اثر می گذارد و اگر تراز بالایی پیستون به مهربانی طراحی شود اختلاط ترکیب سوخت و هوا بهتر شده و سبب ایجاد اقتدار بهینه می شود. اهمیت وجود این، طراحی موتور، سیلندر، سر سیلندر، محیط احتراق و دسته سوپاپ، انتخاب کننده آخری صورت این قطعه است. وقتی همین اختلال پیش آمده از بزرگی سر شاتون باشد باید بیرینگهای میل لنگ و بخشهای نشت بندی کننده را هم بده بستان کرد. تفلون کشور ایران اهمیت به کارگیری طیف وسیعی از پلیمرهای استاندارد و مواد ویژه، و تجربه در زمینه تولید کمپرسور حلقه ها؛ بهترین آببندی را ملازم اهمیت سایش کاهش و طول قدمت عمده به شما ارائه می کند. علت متداول پیدایش این اختلال ، شکسته شدن بیرینگهای سوزنی needle bearings در نصیب سر پهناور یا این که کوچک شاتون میباشد ( ولی در موتورهای کوچکی که از همین گونه بیرینگها استفاده می شود زیرا اکثر اوقات موتورهای بجای بیرینگ سوزنی از بوش بیرینگ استعمال می کنند یا این که یاتاقانهای بی آلایش plain bearing ) یا اینکه رینگ پیستونها شکسته شده و یا این که خار نگهدارنده گژن پین رها می شود و همین ایراد را به وجود می آورد. رینگ پیستون یک واشر قابل انبساط چاکدار است، که برای ساخت آب بند بین پیستون و جداره سیلندر به کار می­رود. زمانی که سوخت و ساز موتور و شمع به شکل صحیح انجام شود، لکه قهوهای برروی پیستون تشکیل می‌گردد که در موتورهای دیزلی به رنگ شکلاتی است، این رنگ نشاندهنده همین می باشد که ادغام سوخت و اکسیژن به صورت درست و صحیح در محفظه احتراق وارد می‌شود و این رنگ براثر حرارت پدید میآید. در سرانجام چهار محفظهٔ منقطع تشکیل میشود. هوا آنگاه از مدخل وارد کمپرسور میشود. اگه درک مطلب بالا براتون سخته خلاصش اینو بگم بهتون که اگه پیستون برعکس سوار سیلندر بشه قشنگ شروع میکنه سیلندرو از یه طرف خراش میده و سپس از مدتی کارکرد فاتحه سیلندر خونده میشه. خب متمایل به کدام طرف؟ در نتیجه سمت چپ پیستون طرف توشه محوری بزرگتر (Major Thrust Face) و سمت درمقابل آن طرف بار محوری کوچکتر ( Minor Thrust Face) نامیده می شود. عبارت بار محوری ( Thrust) و ضد توشه محوری (Antithrust) برخی وقت ها به ترتیب به جای توشه محوری بزرگتر و بار محوری کوچکتر بکار می روند. موتورهای V10 و موتورهای V12 نیز اکثر برای ماشینهای سوپر اسپرت بکار می روند. موتورهای دو زمانه به طور معمولی انرژی بیشتری پس از هر توشه احتراق تولید میکنند. در عاقبت فعالیت بیشتری نیز تولید میکنند. اهمیت حذف سر سیلندر فضای بیشتری ساخت می شود و گرمای کمتری از گوشه و کنار موتور به بیرون بیرون میشود. همین سیستم خیر فقط وظیفه تامین هوای موتور بر عهده داراست بلکه وظیفه بیرون نمودن هوا از درون محفظه احتراق را نیز بر عهده دارد. موتورهای دو دوران به طور سنتی اهمیت مخلوط نمودن روغن و بنزین فعالیت روغن کاری را انجام می‌دهند که دارای استانداردهای زیست محیطی فعلی یک کابوس به شمار میرود.