تندخوانی کتاب

تندخوانی کتاب

در این مطلب قصد داریم توضیحاتی در رابطه با آموزش تندخوانی و اصول صحیح مطالعه حرف بزنیم و حتما این مقاله را کامل بخوانید زیرا نکات مهمی در آن گفته شده.

آموزش تندخوانی کتاب

افراد بسیاری هستند که نیاز دارند تا روش های تندخوانی را فرا بگیرند و با فرا گرفتن این روش ها سرعت خود را در یادگیری مباحث بالا ببرند و همچنین بتوانند یک یا چند مبحث را زودتر از بقیه تمام کنند و آن را یاد بگیرند. بسیاری از افراد بر این باور اند که سریع خواندن یک متن آن هم با سرعت خیلی بالا همان تندخوانی می‌باشد اما لازم به ذکر است که هرگز اینگونه نبوده.

تندخوانی خود نیازمند یادگیری روش های مناسب درک می‌باشد چرا که هر شخصی توانایی سریع خواندن یک کتاب یا یک مبحث را دارد ولی آیا قابلیت درک مبحث و یا آن متن را نیز دارد؟ بسیار واضح است که آن فرد توانایی درک مطلب را نخواهد داشت چرا که بدون هیچ پیش زمینه ذهنی ای تنها متن هایی را خوانده که هیچ ایده ای درباره آن ها نداشته است و همواره به خواندن آن ها ادامه داده است.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش های سریع خواندن متن به طوری که به درک کامل از مباحث کلی متن برسید به شما آموزش دهیم چرا که افراد زیادی به دنبال این هستند تا بتوانند با سرعت بیشتر مباحثی را که دوست دارند و یا مجبور به خواندن آن ها هستند را تمام کنند و مطمعن باشید که آن ها با یادگرفتن روش های مختلفی برای سریع خواند متن ها قادر خواهند بود تا به راحتی زمان کمتری را برای خواندن و درک یک مبحث و یا کتاب بگذارند پس مطمعن شوید که تا انتهای این مقاله همراه ما خواهید بود.

قدم اول آموزش تندخوانی کنار گذاشتن کندخوانی استک

در طول روز موقعیت های بسیاری برای ما پیش می‌آید که لازم داریم که در آن موقعیت ها به مطالعه یک متن مشغول شویم، خواندن این متن ها بالاخره در زمانی مشخص تمام می‌شود ولی آیا راه و روشی وجود دارد که بتوان این مطالعه ها را سریع تر انجام داد و در آخر روز مقدار بیشتری زمان اضافه را برای خود به وجود آورد؟

تندخوانی

پاسخ این سوال به سادگی بله می‌باشد شما تنها کافیست تا تکنیک ها و روش های کاربردی را فرا بگیرید تا بتوانید کندخوانی خود را کنار بگذارید و به راحتی در زمان خود صرفه جویی کنید و همینطور متن ها بیشتری را مطالعه کنید و به راحتی آن ها را درک کنید و در صورت نیاز به آن ها پاسخ دهید.

اگر شما فردی کندخوان باشید این کندخوانی تاثیرات زیادی را بر روی زندگی شما می‌گذارد اگر شما جزو افرادی هستید که روزانه با حجم زیادی از متن ها روبرو هستید که باید همه آن ها را مطالعه کنید و به آن ها پاسخ دهید باید حتما کندخوانی خود را کنار بگذارید و به دنبال راه و چاره ای باشید چرا که با این کار تنها زمان خود را هدر می‌دهید و در آخر روز کلی کار انجام نشده خواهید داشت.

تندخوانی برای کتاب چیست؟ چرا باید آموزش تندخوانی ببینیم؟

تندخوانی مجموعه ای از استراتژی های فعال ذهنی و آگاهانه است که به فرد اجازه می‌دهد در شرایط خاص سرعت مطالعه خود را بالا برده و یا پایین بیارد، این استراتژی ها بسیار کاربردی هستند و شما با استفاده از این استراتژی ها به راحتی قادر خواهید بود تا کندخوانی خود را در طول زمان کوتاهی کنار بگذارید و به راحتی قادر باشید تا متن های بسیار بزرگ را نیز در مدت زمان کوتاهی مطالعه کنید و آن ها را درک کنید.

این استراتژی ها برای همه به راحتی قابل درک هستند و همه قادر به فرا گرفتن این استراتژی ها هستند و به مرور قابلیت افراد در به کار گیری این استراتژی ها افزایش پیدا می‌کند و سرعت مطالعه آن ها گاهی بیشتر از سه و یا چهار برابر حالت عادی می‌شود که این جهش در سرعت خواندن برای یک فرد که تا قبل از این یک کندخوان بوده است بسیار عالی می‎‌باشد و می ‌تواند زمان بسیاری را برای خود نگه دارد و از آن استفاده کند.

همانطور که گفتیم برای فرا گرفتن این مهارت عالی شما نیاز دارید تا استراتژی های کاربردی ای را به کار ببرید، چه نوع استراتژی هایی؟ با ما همراه باشید تا شما را با استراتژی های فعال برای کنار گذاشتن کندخوانی آشنا کنیم و به شما روش های استفاده از این استراتژی ها را بیاموزیم.

اهمیت یک محیط آرام برای مطالعه و آموزش تندخوانی

یک محیط آرام، یکی از عناصر اساسی یک مطالعه بی نقص می‌باشد. شما با پدید آوردن یک محیط آرام و مناسب برای مطالعه، این امکان را برای خود فراهم می‌کنید تا یک آرامش خاصی را در هنگام مطالعه داشته باشید و این آرامش و سکوت برای مطالعه می‌تواند برای شما بسیار مفید واقع شود چرا که هیچ عامل حواس پرتی برای شما وجود ندارد و شما تنها قادر خواهید بود تا بر روی متونی که دارید مطالعه می‌کنید تمرکز کنید و اینگونه شما قادر خواهید بود تا متن ها را به خوبی درک کنید و آن ها را بفهمید. این گام یکی از مهم ترین گام های موجود برای مطالعه می‌باشد.

معجزه ای به نام کارت سفید!

اگر تا به حال در جمعی حضور داشتید که افراد زیادی در حال مطالعه بوده اند حتما دیده اید که عده ای از آن ها مشغول به استفاده از یک کارت یا کاغذ سفید هستند. استفاده از کارت سفید یک تکنیک بسیار ساده برای تقویت مهارت تندخوانی می‌باشد و استفاده از این روش به راحتی می‌تواند برای شما آسان شود و مطمعن باشید که نتیجه ای عالی را کسب خواهید کرد.

آموزش تندخوانی

استفاده از کارت سفید یکی از تکنیک های اساسی آموزش تندخوانی است. شما با استفاده صحیح از یک تکه کارت سفید و یا کاغذ سفید و قرار دادن آن بر روی متون مطالعه شده در هنگام مطالعه یک متن به راحتی عواملی که در صفحه کتاب ممکن است شما را سردرگم کند را پوشانده اید و دیگر نیاز ندارید تا یک متن را دوبار بخوانید تا آن را درک کنید.

بعضی بر این باور اند که زمان استفاده از یک کاغذ و یا کارت سفید باید آن را بر روی متن خوانده نشده که در زیر متن هایی که داریم می‌خوانیم وجود دارد قرار دهیم که این یک باور غلط است چرا که اینگونه متن هایی که مطالعه کرده اید جلوی چشم شما وجود دارد و شما را دچار سردرگمی می‌کند و شما میخواهید تا به آن متن های بالایی برگردید تا شکتان را برطرف کنید، پس طبیعی است که بهترین کار قرار دادن کاغذ و یا کارت سفید بر روی متون خوانده شده است.

بخش مهم آموزش تندخوانی لغت به لغت نخواندن است

یکی از کار هایی که کندخوان ها انجام می‌دهند خواندن لغت به لغت یک متن است شما در استفاده از روش های تندخوانی یاد می‌گیرید که متون را لغت به لغت نخوانید و بتوانید به راحتی زمانی که یک نگاه به متن می‌کنید در زمان کوتاهی آن متن را سریع تمام کنید.

 

 

 

کامل ترین دوره آموزش تندخوانی

? یک بار برای همیشه تندخوانی را یاد بگیرید ?

اگر میخواهید این دوره آموزش تندخوانی شگفت انگیز را دریافت کنید و اطلاعات بیشتری راجب این دوره به دست آورید کافیست فقط بر روی لینک بالا کلیک کنید.

آموزش تندخوانی

 

 

 

چرا تندخوانی شگفت انگیز ترین راه مطالعه است؟

برای اینکه خیلی راحت تر و بهتر این موضوع را درک کنید میخواهم به شما در چندین جمله کوتاه و علمی ثابت کنم که تندخوانی بهترین روش مطالعه است.

  • یادگیری تندخوانی اصلا سخت نیست و شما در یک روز میتوانید یک تندخوان شوید اما بعد از یک ماه میتوانید یک تندخوان حرفه ای شوید.
  • مهم نیست سرعت خواندنتان چقدر است بلکه مهم این است با اصول تندخوانی نسبت به قبل خودتان سریع تر می شوید.
  • با تندخوانی می توانید تا 4 برابر زمان بیشتری به دست آورید! در این صورت میتوانید 4 برابر بیشتر مطالعه کنید.
  • تندخوانی فقط برای کتاب های ساده نیست! بلکه برای کتاب های درسی هم بهترین روش است.
  • با آموزش تندخوانی می توانید یک مطلب را برای همیشه به یاد داشته باشید.
  • با یادگیری تندخوانی انگیزه شما برای خواندن چندین برابر خواهد شد.
  • تندخوانی اعتماد به نفس شما را برای خواندن افزایش می دهد.
  • تندخوانی باعث بهبود عملکرد مغز و حافظه شما می شود.
  • با تندخوانی می توانید روزانه یک کتاب بخوانید.
  • و چند ها مورد مهم دیگر…

اگر جملات بالا را به طور 100% قبول ندارید قطعا ادامه مطلب را بخوانید و مطمئنم پس از خواندن مقاله به طور کامل شما هم این موضوع را به راحتی تایید خواهید کرد. پس اجازه دهید تا راجب تندخوانی بیشتر صحبت کنیم.

محبوب ترین دوره آموزش تندخوانی

تندخوانی

مدرس های یادگیری تندخوانی و اصول مطالعه زیادی در دنیا وجود دارد که چندین سال است دوره های آموزش تندخوانی برگذار میکنند و با استقبال بی نظیری هم روبه رو می شوند که علت آن واضح است! زیرا کسانی که آموزش تندخوانی را یاد میگیرند و بعد از نتایج آن شگفت زده می شوند و به دوستان و آشنایان خود هم این روش را پیشنهاد می کنند.

یکی از این مدرس های معروف خارجی Paul Nowak می باشد که در حال حاضر 47 سال سن دارد و 8 سال از عمر خود را به مطالعه و آموزش تندخوانی گذرانده است که در سایت های بین المللی آموزشی مانند لیندا هم تدریس کرده و حتی ایرانی ها می توانند اکانت اشتراکی لیندا را با دلار بخرند و این آموزش ها را ببینید اما خب با مشکلات مهمی رو به رو هستند.

  • دوره Paul Nowak کاملا انگلیسی می باشد
  • تمرینات این دوره هم انگلیسی می باشد
  • در این دوره از اصطلاحات انگلیسی استفاده شده
  • قیمت اکانت سایت لیندا 29 دلار در ماه است
  • و سایر مشکلات دیگر

 

کتاب خواندن

 

این مطلب به پایان رسید. نتایج زیر ترجمه مقالات خارجی توسط گوگل ترجمه می باشد که میتواند اطلاعات مفیدی را در بر داشته باشد.

آموزش تندخوانی

خوب ، در اینجا ما می رویم! دوشنبه روزی بود که آمار با نشان دادن روزانه درآمد ما به نویسندگان ، کیفیتی اعتیاد آورتر به خود گرفت. مثل بسیاری از شما ، مرتباً در حال تازه کردن در انتظار تجدید آمار و ارقام جدید آمار بودم – من استراحت های مناسب برای خوابیدن ، خوردن و رفتن به دستشویی انجام داده ام. اگر قبلاً نبودم ، اکنون به یک پناهگاه آمار احتیاج دارم که به یک ضربه ثابت نیاز داشته باشم.

اکنون درآمد از مقدار زمانی که یک خواننده برای هر داستان می گذرد محاسبه می شود. اگرچه این ممکن است یک مدل عادلانه تر از مدل قبلی مبتنی بر کلپ ها باشد ، اما این برای خوانندگان سریع چه معنی دارد؟

طبق گفته Medium ، سیستم جدید بیشتر از اینکه سادگی یک نویسنده روی یک داستان خاص بماند ، ردیابی می کند ، ظاهراً نظارت می کند که شما چند بار پیمایش می کنید ، و چه مدت در یک نقطه خاص می مانید

در حقیقت ، می داند که آیا شما واقعاً با داستان درگیر هستید یا فقط در آنجا نشسته اید و انگشتان دست خود را بهم زده یا بینی خود را انتخاب کرده اید. من همچنین فکر می کنم ممکن است بد باشد یا خوب باشید و گزارشی را به سانتا ارسال می کنید.

سریع خواندن مطالب

من یک خواننده سریع هستم و در نیمی از زمان خواندن ارسال شده ، داستانهای زیادی را در Medium مشاهده می کنم. در حالی که من تمام داستانهایی را که می خوانم کاملاً می خوانم – من هرگز کسی نبودم که دست و پنجه نرم کنم – من غالباً تعجب کرده ام که آیا به اندازه کافی طولانی به آن می چسبم که بخوانم به عنوان خوانده شده باشم.

بنابراین ، اگر بخواهیم اطمینان حاصل کنیم که یک نویسنده نسبتاً جبران می شود ، چه کاری می توانیم بخوانیم؟

آهسته خواندن یا آموزش تندخوانی؟

این احتمالاً بدیهی ترین راه حل است. به عقب بنشینید و وقت خود را در هنگام خواندن یک داستان بگذرانید. پاهای خود را به پایین بکشید ، یک قاشق چای / قهوه / یا نوشیدنی الکلی بین پاراگراف ها بگیرید ، به یک متن پاسخ دهید ، با شریک زندگی خود تجارت کنید و غیره.

یادگیری تندخوانی

سرعت خواندن من به روزهای مدرسه برمی گردد. مهارت تعویق افسانه ای من به معنای این بود که من کارهای انتصابی خواندن را تا آخرین لحظه ممکن متوقف می کنم ، و جادویی مقالاتی را از پشت خودم درست در نیک زمان بیرون می کشم. خواندن با سرعت از آن زمان تا کنون با من گیر کرده است.

بنابراین ، هنگام خواندن یک داستان جدید ، به یاد داشته باشید این یک مسابقه نیست! شاید یکی از فواید سیستم جدید این باشد که ما خوانندگان سریع ممکن است یاد بگیریم که کندتر شده و از روند کار کمی بیشتر لذت ببریم.

در تندخوانی درگیر داستان باشید

باشه ، من عاشق بزرگ برجسته شدن هستم شما باید کتاب های دانشگاه من را ببینید! آنها با لکه های پر جنب و جوش زرد ، نارنجی و آبی زنده هستند – من چیزهای براق را دوست دارم. همکلاسی هایم از من لذت می برند تا اینکه من آزمون یا امتحان نهایی را قبول نکنم ، و بعد آنها از توانایی های من ترس داشتند – خوب ، نه واقعاً.