با Frankenshirt آشنا شوید. این سه (یا هفت) پیراهن در یک است

یک شوخی وجود دارد خطی که طراحان لباس مردان هنگام ارائه مجموعه ای از دکمه ها و بلیزرهای آشکار و واضح به آن اعتماد می کنند: “انتظار داری که من یک پیراهن سه آستین ایجاد کنم؟” اظهار نظر خفیف ، انعکاسی است ، اما من آن را دریافت کردم. هنگامی که محدودیت های کالبدی و محدودیت های خوش سلیقگی را در نظر می گیرید ، طراحان فقط می توانند منگنه های اصلی مردانه را به بسیاری از روش ها رگرمی کنند.

یا ، بنابراین فکر کردم. در این ماه به یک مورد لباس روبرو شدم که این مفهوم پیراهن جهش یافته را از قلمرو فرضی خارج می کرد. باربری،

علامت تجاری که بیشتر با کت خزانه “کازابلانکا” بوگارت شناخته می شود ، یک پیراهن فلان شطرنجی ایجاد کرده است که ظاهرا برای یک موجود سه سر طراحی شده است.


“هدف اصلی پارچه های وصله ای و تکه تکه کردن با هم استفاده از آنچه در دسترس است است.”

این سه یقه دارد: یقه مرکزی که یک سر انسان واقعی از آن عبور می کند و سپس دو یقه ساختگی دکمه دار روی هر شانه مانند لنت های یک خط خط ، کاملاً برای جلوه ، جمع می شوند. گرچه حیرت آور است ، این مشمش دوستانه سربروس صرفاً شدیدترین جلوه گرایش است: سایر برچسب ها ، از خانه بلند (خانه مد میلان Marni) گرفته تا برابری طلب (Uniqlo) ، لباس های مجلل خود را با هم قلاب کرده اند.

ملایم تر ، پیراهن Uniqlo چهار صفحه از الگوهای متضاد ، اما یکنواخت تیره را در کنار هم قرار می دهد. این کولاژ منظم “پیراهن های سرگرم کننده” Preppy Brothers Brothers را برانگیخته می کند ، نمونه های اولیه تاپ های تازه مد ، که از دهه 1970 شروع می شدند ، از قراضه های باقیمانده اطراف کارخانه پیراهن برچسب تولید می شدند.

Damien Paul ، رئیس لباس مردانه در خرده فروش Matchesfashion مستقر در لندن ، گفت: اخلاقی مشابه بدون هیچ قراضه ای باعث پیراهن های تکه تکه امروزی می شود: “تمام هدف پارچه های وصله و تکه تکه کردن با هم استفاده از آنچه در دسترس است است.” نمونه هایی که مسابقات کبریت می فروشد بسیار دست و پا گیر است. برچسب Ahluwalia لندن برای ساختن یک دکمه شلوغ در حال ارائه ، قطعات پیراهن های لباس راه راه قدیمی را به صورت پوسته پوسته ای خرد کرد. Rebuild ، خط تولید مارک ژاپنی Needles ، نوارهای عمودی فلانج مختلف را به ضرب وشتم پوشیدنی می دوزد.

ترور جوردن ، 23 ساله ، کارمند خرده فروشی در سیاتل ، هفته ها به جستجوی آنلاین پرداخت تا یک نیدلز Frankenshirt را پیدا کند که ترکیب خاصی از پارچه با او صحبت می کرد. (مانند بسیاری از لباس های بازسازی شده از مواد نجات یافته ، این پیراهن ها همه یک نوع هستند.) برای آقای جردن ، که تمام عمر خود را در شمال غربی اقیانوس آرام در محاصره پیراهن های چهارخانه چوبی چوبی گذرانده است ، ظاهر پیچیده سوزن نشان دهنده یک ظاهر تازه است. با این حال مانند کلاسیک متناسب است. “من به نوعی با داشتن آن بزرگ شدم [shirts as] بخشی از کمد لباس من ، “او گفت.

HODGEPODGES HANDSOME HODGEPODGES پیراهن های تکه ای که جذابیت بیشتری با آزمایش های علمی دارند. از سمت چپ: پیراهن سوزن ، 230 دلار ، matchesfashion.com؛ پیراهن Ahluwalia ، 550 دلار ، ln-cc.com ؛ پیراهن ، 600 دلار ، مارنی ، 646-532-6015

شیرین کاری یقه سه تایی Burberry با وجود این ، بیشتر پیراهن های بازسازی شده برای بیگانگان طراحی نشده اند. از نظر یک ظاهر طراحی شده ، عاقلانه خواهید بود که دکمه های هنرمندانه مارنی (که دو الگوی مستقیم را در وسط می آمیزد) را با برخی از شلوارهای بلند و کفش های ساده تعدیل کنید. اما روی بدن شما مانند هر پیراهن دیگری احساس خواهد شد ، بعید به نظر می رسد قدم شما را پرتاب کند.

تیموتی گریندل ، صاحب بوتیک کانو کلاب در بولدر ، کولو ، خاطرنشان کرد که به نظر می رسد مشتریان او نسبت به خرید یک پیراهن کاملاً باز و گشاد Frankenstein’d بسیار بازتر هستند ، مثلاً یک جفت شلوار پا گشاد. (او همین چند هفته پیش چنین پیراهنی را به یک مرد 60 ساله فروخت.) گرچه سبک خود را تحت فشار قرار داد ، آقای گریندل صاحب چهار عدد فلانل سوزنی است و آنها را به لباسهای دیگری مانند “کمی چاشنی” مخلوط می کند دیوانه. ”

خریداران با پایداری ، پیراهن های Ahluwalia ، Needles و سایر شرکت ها (از جمله Bode و Pentimento) را که از منسوجات موجود استفاده مجدد می کنند ، فضیلت می بینند. دیویس کالین رید ، 23 ساله ، دانشجوی مدیریت بازاریابی مد در کالج هنر و طراحی ساوانا ، به تازگی یکی از پیراهن های بازیافتی نیدلز را جمع کرده و قضاوت کرده است که این سازگارتر از یک پارچه کاملا جدید از غول سریع مد H&M است..

اما از آنجایی که این روند فراتر از حد پیشرفته ای پیش رفته است ، سازندگان سازگار با محیط زیست مانند نیدلز ، تنش ایجاد شده است. آن پیراهن Uniqlo وصله شده فوق الذکر از مواد موجود ساخته نشده است. همچنین تاپ های رمیکس شده از Marni ، Burberry یا LL Bean وجود ندارد.

برای اطمینان ، تصور اینکه یک خرده فروش انبوه مانند Uniqlo به اندازه کافی لباس ریخته شده را جمع کرده و دوباره جمع کند تا حجم لازم را در مقیاس خود ایجاد کند ، دشوار است. و به نظر می رسد که این برچسب های لوکس چیچی بیشتر از اینکه برای استفاده مجدد قراضه استفاده کنند ، بیشتر به جیب زدن برخی از مصالح بیانیه متمرکز هستند. کالاهای کاملاً جدید وصله شده به خودی خود بد نیستند ، اما اگر نگرانی های زیست محیطی خریدهای شما را برمی انگیزد ، اطمینان حاصل کنید که مواد اولیه خلق شده کلاژ شده شما به طور واقعی نجات یافته اند.

بنویسید برای یعقوب گالاگر در [email protected]

وال استریت ژورنال توسط خرده فروشانی که در مقاله های خود به عنوان محل فروش محصولات ذکر شده اند ، جبران نمی شود. خرده فروشان ذکر شده اغلب تنها خرده فروشی ها نیستند.

حق چاپ © 2020 داو جونز و شرکت ، کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8