اوبر واحد اتومبیل رانندگی خود را به استارت آپ خودران رانندگی می فروشد

شرکت Uber Technologies در آخرین خروج تجارت توسط شرکت استقبال از خودرو ، در حالیکه قصد دارد قول سودآوری سهامداران را بدهد ، واحد اتومبیل خودران خود را به یک رقیب دره سیلیکون ، Aurora Innovation Inc فروخت.

دو شرکت روز دوشنبه گفتند که به عنوان بخشی از معامله برای واحد خودروی خودران ، معروف به گروه پیشرفته فناوری یا ATG ، اوبر 400 میلیون دلار سرمایه گذاری نقدی در شفق قطبی انجام خواهد داد. اوبر گفت که پس از اتمام معامله حدود 26٪ از سهام آرورا را در اختیار خواهد داشت. دارا خسروشاهی ، رئیس اجرایی اوبر نیز به عضویت هیئت مدیره شرکت در می آید.

آقای خسروشاهی برای تحقق وعده سودآوری این شرکت ، به تغییر ساختار اوبر روی آورده است و بسیاری از مشاغل گران قیمت جانبی خود را از جمله دوچرخه های برقی و اتومبیل های پرنده کاهش داده است. اوبر ماشین جوجه کشی محصولات و آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را خنثی کرده ، از دوچرخه های الکترونیکی خارج شده و سهام واحد حمل و نقل بی سود خود را فروخته است. این شرکت قول داده است که قبل از بهره ، مالیات ، استهلاک و استهلاک تا پایان سال آینده به صورت تعدیل شده سودآوری داشته باشد.

Uber گفت ATG ، همراه با سایر برنامه های فن آوری ، در سه ماهه سوم با 25 میلیون دلار درآمد 104 میلیون دلار ضرر کرده است.

Aurora توسط پیشگام رانندگی خودکار کریس اورمسون هدایت می شود ، که به راه اندازی پروژه رانندگی خودمختار گوگل کمک کرد. این خرید موقعیت شفق قطبی را در صنعتی تقویت می کند که دچار نقص فنی زیادی شده است.