انواع ترمیم دندان و روش های آن

در مراحل اولیه پوسیدگی دندان فلوراید میتواند باعث ترمیم مینای دندان آسیب دیده شود. درمان کانال ریشه زمان انجام میشود که لایه مرکزی دندان که حاوی عروق خونی و اعصاب است درگیر شده باشد و باعث بروز درد شدید در هنگام مصرف غذا و مایعات داغ یا سرد شود. درمان کانال ریشه یکی از آخرین و جدیدترین روشهای درمان پوسیدگی دندان است. در صورتی که پوسیدگی دندان با عفونت لثه همراه شود شما متوجه خواهید شد که دهان تان بدمزه است. مشکلی که در این رابطه وجود دارد این است که پوسیدگی دندان در مواردی که شما دچار درد لثه و دندان نمیشوید تشخیص داده نخواهد شد.

این لکهها به صورت لکههای حاصل از مصرف چای یا قهوه به صورت کامل سطح دندان را میپوشانند یا لکههای مجزا روی سطح دندان به وجود میآیند. هرچند که کارایی ونیرها در زیبایی دندان بیشتر است اما چون روکش ها سطح بیشتری را میپوشانند، و کم هزینه تر هستند، با استقبال بیشتر مواجه هستند. برای پر کردن دندان با کامپوزیت نیاز کمتری به تراشیدن و دریل کردن دندان است و بخش بیشتری از ساختار طبیعی دندان حفظ می شود. همین موضوع می تواند منجر به ترک خوردگی دندان شود و یا اجازه دهد غذا و باکتری ها وارد دندان شده و منجر به ایجاد پوسیدگی و حفره دندانی شود.

ممکن است شما موقع غذا خوردن متوجه شوید که تکه ای از دندان در دهانتان است، یا تیز شدن گوشه دندان را با زبان تان احساس کنید. همچنین دندان ها هستند که لثه را در جای خود نگاه داشته اند و با برداشتن دندان ها لثه شدیدا تحلیل می رود بنا به این دلایل ترمیم گزینه بهتری است و باید بهترین روش ترمیم دندان را انتخاب کنید تا بتوانید دندانی سالم را در دهان خود داشته باشید تا هم زیبایی لبخند شما حفظ شود و هم در هنگام غذا خوردن دچار مشکلاتی نشوید. شامل حداقل ۳۰ دقیقه پس از خوردن مواد غذایی به ویژه خوردن برنج که حاوی مقدار زیادی قند و کربوهیدرات ترمیم دندان روزه را باطل میکند است مسواک بزنید.

در مواردی از این ترمیم ها استفاده می شود که دندان به حدی آسیب دیده است که پر کردگی زیادی نیاز دارد اما این حجم از پرکردگی را نمی تواند پشتیبانی کند. به کمک این رویه بسیاری از مشکلات دندان برطرف میشود. در این رشته به کمک مواد، تجهیزات و تکنیک های خاصی اقدام به زیباسازی دندان ها میشود. در مواردی که دو تا از سطوح دندان دچار پوسیدگی شوند، به آن ترمیم دو سطحی دندان می گوییم. ایمپلنت دندان از دو بخش تشکیل شده است فیکسچر هایی که داخل لثه قرار میگیرند و یا به استخوان فک متصل می شوند و تاج که به مانند دندان ساخته می شود و بر روی فیکسچر ها قرار می گیرد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد ترمیم دندان مصنوعی در منزل بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.