الون ماسک به تگزاس نقل مکان می کند ، در دره سیلیکون جاب می گیرد

تسلا شرکت

رئیس اجرایی ایلان ماسک گفت که او با هدف گرفتن دره سیلیکون و تبدیل شدن به یکی از بالاترین مدیرانی که هنوز کالیفرنیا را در طی شیوع ویروس کرونا ترک نکرده است ، به تگزاس نقل مکان کرده است.

وی گفت که تغییر مکان با کارخانه جدید تسلا در تگزاس در حال ساخت است. وی ابراز تأسف کرد که از نظر وی ، کالیفرنیا با مبتکران خود راضی شده است.

شرکت های آقای ماسک به فعالیت های گسترده خود در کالیفرنیا ادامه می دهند و سایر شرکت های فناوری حضور خود را در آنجا گسترش می دهند. با این حال تصمیم وی برای انتقال نارضایتی فزاینده ای را نشان می دهد ، به ویژه در میان متخصصان ثروتمند فناوری ، از هزینه های زندگی در این ایالت ، بحران املاک و مستغلات قبل از همه گیری و مسدود شدن جاده ها.

اخذ اقامت در تگزاس برای آقای ماسک مزایای شخصی به همراه دارد: این ایالت درآمد دولت یا مالیات بر سود سرمایه را برای افراد دریافت نمی کند. مدیر اجرایی خودرو در سال جاری به عنوان بخشی از توافق نامه بسته حقوق ، میلیاردها دلار جبران خسارت سهام را واگذار کرد و او را به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل کرد.

در طول بهار ، هنگامی که آقای ماسک در مورد سفارشات پناهگاه ویروس کرونا که منجر به تعطیلی کارخانه وی در نزدیکی سانفرانسیسکو می شد ، اقدام کرد ، فرماندار کالیفرنیا ، گاوین نیوزوم به CNBC گفت که “نگران رفتن ایلون به این زودی نیست” و دولت متعهد شد به موفقیت سازنده خودرو. آقای نیوزوم ، یک دموکرات ، گفت: “ما ممکن است ارزانترین مکان برای تجارت نباشیم اما بهترین مکان برای تجارت هستیم.” سیلیکون ولی همچنان خانه داغترین شرکتها – Airbnb است شرکت

و شرکت تحویل غذا DoorDash Inc. آماده لیست های چند میلیارد دلاری در ماه جاری هستند و هر دو در سانفرانسیسکو مستقر هستند.

دفتر آقای Newsom بلافاصله به درخواست نظر در مورد اقدام آقای ماسک پاسخ نداد.

همه گیری برخی از آرزوها ترین جنبه های کار در سیلیکون ولی را تحت تأثیر قرار داده است: سهولت نسبی شبکه سازی و همکاری با کارگران فن آوری مشابه ، بنیان گذاران و سرمایه گذاران که برای فروش معاملات یا مزایای وعده های غذایی رایگان تا این حد مجاز هستند. ، خدمات خشکشویی ، کلاس های ماساژ و تناسب اندام در پردیس های مجلل شرکتی.

از زمان حمله Covid-19 ، مدیران و کارمندان منطقه خلیج سانفرانسیسکو را به دلیل محلی ارزان تر فرار کرده اند زیرا شرایط کار از راه دور برای بسیاری از افراد عادی شده است. هفته گذشته ، Hewlett Packard Enterprise،

که ریشه آن به تأسیس دره سیلیکون برمی گردد ، گفت که قصد دارد دفتر مرکزی خود را به تگزاس منتقل کند. این عزیمت باعث شده بسیاری از رهبران فناوری و ناظران صنعت این س questionال را مطرح کنند که آیا منطقه جغرافیایی موقعیت خود را به عنوان قطب پیشرو فناوری در کشور از دست می دهد یا خیر

فن آوری های Palantir شرکت ،

در سال 2003 در منطقه خلیج تاسیس شد ، امسال دفتر مرکزی خود را به دنور منتقل کرد. مدیر عامل الکس کارپ ، که یکی از بنیانگذاران این شرکت بود ، این ارتباط را با آنچه وی می گوید دیدگاهی در سیلیکون ولی است و از اصول آمریکایی و نیازهای اجتماعی ارتباط ندارد ، مرتبط دانست.

در طول شورای مدیرعامل WSJ ، رئیس تسلا گفت که همه گیری می تواند تأثیر منطقه را کاهش دهد و در مورد “ویروس های ذهنی” که به گفتگو در رسانه های اجتماعی آسیب می رساند هشدار داد. عکس: توبیاس شوارتز / مطبوعات ZUMA

آقای ماسک روز سه شنبه با ابراز عقیده بر این عقیده که منطقه خلیج سانفرانسیسکو “تأثیر زیادی بر جهان دارد”. وی گفت که این قدرت در حال تغییر است. “من فکر می کنم که شاهد مقداری کاهش نفوذ دره سیلیکون خواهیم بود.”

آقای ماسک در هنگام اجلاس سالانه شورای مدیرعامل وال استریت ژورنال در مصاحبه ای با سردبیر سردبیر مات ، نظرات خود را از تگزاس بیان کرد.

جو لونسدیل ، بنیانگذار پالانتیر ، یک سرمایه دار خطرناک ، امسال به آستین نقل مکان کرد. این شهر به جایگزینی جذاب برای سیلیکون ولی برای متخصصان صنعت فناوری تبدیل شده است. او ماه گذشته در مقاله نظر ژورنال نوشت كه كالیفرنیا به محلی تبدیل شده است كه “سیاست های بد باعث دلسردی تجارت و نوآوری ، فرصت ها را خفه می كند و زندگی را در شهرهای بزرگ زشت و ناخوشایند می كند.”

دو سرمایه دار خطرناک محافظه کار برجسته دیگر ، پیتر تیل و کیت رابوئس ، آنچه را که سیاست لیبرال دره سیلیکون می دانند ، به عنوان دلایل نقل مکان مجدد ذکر کرده اند. آقای رابوئیس گفت که او به میامی می رود. آقای تایل به لس آنجلس نقل مکان کرده است.

مالیات کالیفرنیا زمینه ساز بسیاری از شکایات است. مالیات بر درآمد شخصی این کشور برای مبالغی بیش از 1 میلیون دلار در سال 13.3 درصد است که بالاترین میزان در کشور است. سود سرمایه با نرخ مشابهی مالیات دریافت می شود. بسیاری از کسانی که منطقه خلیج Bay را خانه خود می دانند از کنار رفتن متخصصان فناوری که مسئول افزایش هزینه های زندگی و ازدحام آزادراه ها هستند ، ابراز آرامش می کنند.

کارخانه اتومبیل سازی جدید تسلا ، اولین کارخانه آمریکایی آن در خارج از سیلیکون ولی ، قرار است سال آینده در آستین افتتاح شود. شرکت موشک سازی آقای ماسک ، Space Exploration Technologies Corp. یا SpaceX ، در جنوب تگزاس فعالیت هایی انجام می دهد و همین باعث می شود آقای ماسک وقت زیادی را در این ایالت بگذراند. طبق اسناد محلی ، اواخر ماه اکتبر مدارک خود را برای انتقال بنیاد شخصی خود از کالیفرنیا به آستین ثبت کرد. این حرکت قبلاً توسط بلومبرگ گزارش شده بود.

آقای ماسک کالیفرنیا را به یک تیم ورزشی با پیروزی طولانی تشبیه کرد و گفت: “آنها تمایل به کمی رضایت خاطر دارند ، کمی حق دارند و سپس دیگر قهرمان نمی شوند.” وی گفت ، کالیفرنیا “برای مدت طولانی برنده بوده است. و من فکر می کنم آنها آنها را کمی مسلم می دانند. “

آقای ماسک بیشتر عمر خود را در کالیفرنیا گذرانده و فرمونت ، جنوب شرقی سانفرانسیسکو را برای اولین کارخانه تسلا در آمریکا انتخاب کرده است. وی هم در جنوب کالیفرنیا و هم در منطقه خلیج مالک خانه هایی بوده است.

بسیاری ابراز خسارت می کنند تا پایان سیلیکون ولی را اعلام کنند. پیش بینی های قبلی مبنی بر فرار دسته جمعی نخبگان ثروتمند فناوری به کشورهایی که مالیات کمی دارند ، محقق نشده اند. کارفرمایان بزرگی مانند Google-parent Alphabet هستند شرکت

و فیس بوک شرکت

اخیراً حتی در زمان شیوع بیماری نیز فضای اداری بیشتری را در منطقه اجاره کرده اند.

و برتری خلیج فارس به عنوان ستادی برای استارتاپ ها همچنان ادامه دارد. بر اساس اطلاعات شرکت PitchBook ، در طی همه گیر شدن بیماری – از آوریل تا اوایل دسامبر – این منطقه محل زندگی 26.6٪ از کل استارت آپ های مرحله ابتدایی ایالات متحده است که بودجه سرمایه گذاری خطر پذیر را دریافت می کنند. این تنها اندکی کمتر از میانگین 27.4٪ از ابتدای سال 2017 است.

آقای ماسک به طور گسترده ای از مقررات دولت انتقاد کرد و آن را خنثی کردن ایجاد استارتاپ و طرفدار انحصارها یا دو انحصارها دانست. وی از دولت خواست “فقط از راه” مبتکران خلاص شود.

مقررات زیست محیطی شرکت خودروهای الکتریکی وی را تشویق کرده است. تسلا در سال جاری با فروش اعتبارات آلایندگی دولت به سایر سازندگان خودرو 1.18 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

آقای ماسک در گذشته از نهادهای نظارتی انتقاد کرده است. وی در حالی که در ماه مه با مقامات آنجا درگیر بود ، تهدید کرد که عملیات تسلا را به خارج از کالیفرنیا منتقل خواهد کرد ، پس از دستورالعمل های محلی برای پناه دادن به وی ، وی به عنوان بخشی از اقدامات برای کاهش سرعت ویروس کرونا ، از کارخانه اتومبیل سازی خود در ایالات متحده جلوگیری کرد. وی در آن زمان از مقامات محلی انتقاد كرد و گفت: “با تحمیل محدودیت ها آزادی های مردم” را می شكنند.

بعداً مقامات قضایی علیه شهرستان آلامدا ، خانه کارخانه تسلا شکایت کردند و با اقدام به بازگشایی کارخانه ، از مقامات محلی سرپیچی کردند و آنها را جرأت دستگیری وی کردند. شهرستان سرانجام بازگشایی کارخانه را برکت داد و دستگیری را دنبال نکرد.

آقای ماسک ماه گذشته گفت که آزمایش Covid-19 را پس از بارها و بارها بررسی کردن خطرات بیماری آزمایش کرده است.

TJ Nahigian ، بنیانگذار و شریک مدیر شرکت سرمایه گذاری Base10 Partners مستقر در سانفرانسیسکو ، گفت که انتقال به سانفرانسیسکو در حال حاضر در محافل فنی منافی تلقی می شود. اما او فکر می کند این روند همیشه خیلی افراطی نخواهد بود.

آقای ناهیگیان گفت: “من معتقدم که منطقه خلیج به عنوان قطب برجسته فناوری در دنیای غرب همچنان شکوفا خواهد شد.” “من فکر می کنم اتفاقی که می تواند بیفتد این است که هزینه های زندگی در سانفرانسیسکو کاهش می یابد ، فضا در دسترس قرار می گیرد و با شروع پاکسازی Covid محصول جدیدی از کارآفرینان به منطقه خلیج می آیند.”

انتقاد آقای ماسک از سیلیکون ولی علی رغم یک سال موفقیت آمیز برای تسلا صورت می گیرد. این شرکت روز سه شنبه گفت که با فروش جدید سهام تا 5 میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد ، برای دومین بار در سال جاری این مبلغ را برای تأمین اعتبار برنامه های توسعه خود جمع می کند.

آقای ماسک گفت که هم تسلا و هم اسپیس ایکس عملیات بزرگی را در کالیفرنیا حفظ می کنند.

بنویسید برای هدر سامرویل در [email protected]

حق چاپ © 2020 داو جونز و شرکت ، کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8