اروپا برای جلوگیری از دره سیلیکون ، نفوذ چین ، در محافظت از داده ها دو برابر می شود

اتحادیه اروپا می خواهد داده های خود را کنترل کند ، بخشی از تلاش گسترده تر برای از بین بردن نفوذ دیجیتال از شرکت های بزرگ در ایالات متحده و چین.

بازوی اجرایی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه قانون جدیدی را با هدف ایجاد یک بازار داده در سراسر اتحادیه اروپا برای تسهیل اشتراک اطلاعات صنعتی و دولتی پیشنهاد کرد – به شرطی که داده ها طبق استانداردهای اروپا محافظت شوند ، و زیر نظر تنظیم کنندگان اتحادیه قرار دارد.

در حالی که اروپا مدتهاست قوانین سختگیرانه ای راجع به استفاده و صادرات اطلاعات شخصی اروپایی اعمال می کند ، این اولین باری است که اتحادیه اروپا اقدام به انجام کاری مشابه برای داده های صنعتی و دولتی نیز می کند. این بخشی از چیزی است که مسئولان آن را بازی برای حاکمیت داده ها می نامند.

داده هایی که باید تحت پوشش قرار گیرند شامل اطلاعات دولت عمومی مانند سوابق مراقبت های بهداشتی یا نتایج سرشماری است. داده های صنعتی یک زمینه پررونق است زیرا کارخانه های بیشتری به اینترنت وصل می شوند ، به ویژه از طریق شبکه های جدید 5G ، و شرکت ها “داده های کلان” را برای بینش و مزیت رقابتی استخراج می کنند. اطلاعات انحصاری مانند طرح ، پروسه های ثبت اختراع و تحقیقات بازار به طور فزاینده ای هدف هک و سرقت قرار می گیرد – و مقامات اتحادیه اروپا می گویند شرکت ها و ادارات دولتی در صورت اطمینان از محافظت از آنها ، داده های بیشتری را به اشتراک می گذارند.

یک ماده از قانون جدید ، شرکتهایی را که اطلاعات خاص دولت را پردازش می کنند مجبور می کند تا آنها را در برابر انواع خاصی از خواسته های دولت خارجی برای تحویل آنها محافظت کند. در حالی که می توان داده های موضوع این قانون را به خارج از کشور صادر کرد ، شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که با همان محافظتی که در اروپا لازم است پردازش می شوند – و مقامات مقررات آینده را برای محدود کردن برخی از صادرات در بخشهای خاص خاص رد نمی کنند.