آموزش ساخت بک لینک Pbn (پی بی ان و نکات مهم)

• هر لینک خارجی به صفحه شما، یک رای (vote) محسوب می شود: لینک های خارجی به گوگل می گویند که صفحه شما از نظر محتوا به اندازه کافی خوب است و ارزش به اشتراک گذاشته شدن را دارد. در عوض، آنها بک لینک های nofollow را که در سطح صفحه کار اعمال می کنند. یکی از ابزار های مفید برای این کار وبسایت Similar Site Search است که مطابق تصویر زیر می توان وبسایت های مشابه را پیدا کرد. بله درست است که گروه های تخصصی در تلگرام بسیار کاربردی و در دسترس تر است ، اما این را بدانید که طول عمر بسیاری از این انجمن های تخصصی در ایران به چندین سال میرسه و اعتبار خوبی نزد گوگل دارند. البته این گزینه را میتوانید برای سایتهایی که از اعتبار و جایگاه خوبی برخوردار هستند در استراتژی لینک سازی خود قرار دهید. سعی کنید به دنبال موضوع هایی بروید که یا در اینترنت کم یاب است و یا اینکه به خوبی به آن موضوع پرداخته نشده و یا اینکه نیاز امروز مخاطب شماست. اما بهتر است که هنگام حضور در این شبکههای اشتراک مقاله، مطالب خود را به صورت نسبتاً کامل منتشر کنید، تا بتوانید کم کم نظرمخاطبان خود را جلب کرده و با بیشتر دیده شدن، مقالات شما، سبب جذب و هدایت افراد به سمت وبسایت خود شوید، ضمین اینکه در لابهلای نوشتههای خود، افراد را به دیدن صفحات مختلف وبسایت خودتان دعوت میکنید و با اینکار، میتوانید اعتبار دیگر صفحات وبسایت خود را هم بیشتر کنید و این یعنی با یک تیر ۲ نشان!

یکی دیگر از روش های بسیار کاربردی برای ساخت لینک های مفید ، این است که به سایت های تخصصی مرتبط با فعالیت وبسایت خود بروید و شروع کنید به درج نظر و کامنت های کارشناسانه و تخصصی در پایین مقالات نوشته شده و داخل متن ، لینکی از صفحات مرتبط با آن پست منتشر شده ، قرار دهید. بنابر این هنگام تایپ آن آدرس URL در مرورگر ، با خطای ۴۰۴ روبه رو می شویم. البته فراموش نشود امضاء انجمن را لینک به وب سایت خود قرار دهید و همچنین در بخش پروفایل آدرس وب سایت را حتما درج نمایید. سعی کنید بخشی در وبسایت خود راه اندازی کنید و شروع به تولید و انتشار اینفوگرافیک های کاربرپسند نمایید. زمانی که شما اطلاعات را در قالب تصویر و متن به کاربر مورد نظر خود ارائه دهید به نوعی ، یک اینفوگرافیک ، یا انتقال اطلاعات با تصویر های گرافیکی منتشر کرده اید. شما میتوانید از طریق انتشار مقالات خود دربخش Article شبکه لینکدین، بک لینک رایگان دریافت کنید که خودش به نوعی یک Social Signal هم محسوب میشود و شما میتوانید برای ساخت بک لینک معتبر از این وبسایت معتبر، کمک بگیرید. پیشنهاد میشود که متن های لینک شده به سایت شما ترکیبی طبیعی از حالت های رایج در فضای اینترنت داشته باشند.

اگر این کار را نکنید احتمال شکست خوردنتان زیاد میشود. از دلایل مهم هر وبسایت موفق در اینترنت میتوان به بک لینک ها اشاره کرد طوری که میتوان گفت سرنوشت سئو هر وبسایت به بک لینک های آن بستگی دارد و همینطور این موضوع بدین معنی است که هر لینکی برای سئو قابل پذیرش نیست و نباید به دنبال جمع آوری هرگونه بک لینک در اینترنت باشیم در واقع بک لینک ها نردبانی برای موفقیت هر وبسایت هستند که میتواند روز به روز آن ها را بالا ببرد و هر چقدر که این نردبان محکم تر باشد میتواند از بروز حادثه سقوط وبسایت جلوگیری کند زیرا برخی از بک لینک ها تا مرز موفقیت میروند و در ادامه باعث سقوط یکدفعه ای میشوند. هدف از محتوای Ego-Bait این است که فرد اشاره شده در مقاله، پس از مطالعه مطلب دربارۀ خود به احساس بهتری دست یابد و مقاله را نیز با کاربران خود به اشتراک بگذارد.

در میان فرمت ها و اشکال گوناگون محتوا ، مصاحبه با افراد به نام و موفق در حوزه کاری خود یکی از جذاب ترین نمونه های محتوا محسوب می شود. یکی از روش های بسیار کارآمد برای ساخت بک لینک باکیفیت از این وبسایت پر طرفدار ، تصحیح و ویرایش لینک های شکسته ( همان ۴۰۴ ) است و جایگزین کردن لینک وبسایت خودمان به جای این لینک های شکسته . یکی از این وبسایتها سایت ویرگول است که قابلیّت ساخت لینک را دارد و علاوه بر اینکه برای لینک سازی مناسب است، میتواند بازدیدکننده واقعی را به سمت وبسایت شما روانه کند. شاید دلیل اصلی اینکه حتی بعد از انجام روش های گوناگون ساخت بک لینک باکیفیت ، نتیجه ای که می خواهیم را نمی گیریم ، همین بی کیفیتی وبسایتمان باشد . به همین دلیل PBN را شناسایی کرده و حسابی شما را جریمه میکند. بنده خودم این مورد را بار ها تست کرده ام و در بسیاری از وبلاگ ها و سایت های تخصصی ، این کار جواب داده و معمولا چون شما یک نظر کارشناسانه و تخصصی درج می کنید ، کمتر پیش می آید که نظرتان توسط مدیر سایت تایید نشود.

این مطلب می تواند تعریف و تمجید باشد و یا انتقادی. هر آن چیزی که شما در وبسایت خود منتشر می کنید ( فرقی نمی کند عکس ، متن ، ویدیو، صوت یا ….) همه و همه ، محتوا محسوب می شود بنابر این باید در تولید و انتشار محتوای ناب تلاش کنید. در ویکی پدیا امکان ویرایش مطالب وجود دارد که شما باید در سایت عضو شده تا بتوانید مطالب مرتبط با حوزه کاری خود را ویرایش کنید. در پایان روز، اگر شما محتوایی ایجاد میکنید که مخاطبانتان دوست دارند، شما در مسیر درستی هستید. البته اگر بتوانید مصاحبه های صوتی و تصویری تهیه کنید که دیگر خیلی خیلی بهتر است و با انتشار آن در وبسایتتان می توانید یک محتوای جذاب برای دریافت بک لینک داشته باشید. این نکته را بدانید که اگر شما ۵ عدد لینک با کیفیت و مرتبط با حوزه کاری خودتان بگیرید ، بسیار با ارزش تر از آن است که ۱۰۰ لینک از وبسایت های غیر مرتبط به سمت صفحات سایت خود هدایت کنید که البته هم در بهبود رتبه تاثیر بیشتری داشته اید و هم به مخاطبین سایت مبدا کمک می کنید که به مکان مرتبط با نیاز خود هدایت شوند تا پلی باشید برای کمک بیشتر به مخاطبین.