چند هفته پیش، برای خرید شرابی رفتم که بتواند مرا بخنداند. و اگر نخندید، پس حداقل کمی لبخند بزنید.
منظور من پلک های ارزان و شاد با نام های جذاب و حیوانات کارتونی روی برچسب ها نیست (اگرچه تعداد زیادی از آن ها را پیدا کردم) بلکه شراب هایی از تولیدکنندگان با استعدادی که اتفاقاً حس شوخ طبعی دارند. برای این زمان از سال، زمانی که بسیاری از مردم به دنبال نوشیدن شراب های سبک تر هستند، تلاشی مناسب به نظر می رسید. چرا شرابی که دلپذیر هم باشد نه؟
اولین شرابی با نام بامزه ای که خریدم اولین شرابی با نام خنده دار بود که تا به حال چشیده بودم، بیش از سه دهه پیش. است! است!! است!!! در دهه 1990 محبوب بود، اگرچه امروزه یافتن آن دشوارتر است.
این ترکیب سفید از Montefiascone، ایتالیا، نام خود را از لاتین “It is!” گرفته شده است. (سه بار) و با یک داستان منشا جالب همراه است. با توجه به برچسب بطری، اسقفی در سفر به رم، خدمتکار خود را به جلو فرستاد تا شراب را در میخانه های مسیر بررسی کند. علاوه بر این، طبق روایات، به خدمتکار گفته شد که «Est» را بنویسد تا نشان دهد آیا شراب آنجا خوب است یا خیر. شرابی که در یک میخانه خاص ریخته شد آنقدر خوب بود که نوشت: «Est! است! است!»
من داستان را راحت تر از شراب به یاد آوردم و وقتی این همه سال بعد آن را چشیدم دلیل آن را فهمیدم. Fratelli Bellini Pietro Est 2020! است!! است!!! (15 دلار) به طرز ناامیدکننده ای صاف، ساده و حتی کمی تلخ بود.
بعد از اینکه من یک قانون را تحمیل کردم، اوضاع به سرعت بهبود یافت. این باید یک شراب باکیفیت باشد که توسط یک شراب ساز واقعی با حس شوخ طبعی یا حداقل تا حدی ساده لوح خلق شده باشد، نه یک مارک تجاری انبوه با یک تیم بازاریابی باهوش.
به نظر می رسد که دسته ترکیب قرمز برای استخدام متخصصان بازاریابی وجود دارد. با قدم زدن در راهروی ترکیبی قرمز چند فروشگاه شراب، مجموعه وسیعی از برچسبهای کارتونی و نامهای جذاب، مانند فراری و مرد مسلح، هر دو از کالیفرنیا را نشان داد. بطریها از 19 Crimes، یک برند استرالیایی متعلق به Treasury Wine Estates،
دارای پرتره هایی از جنایتکاران و شورشیان واقعی است. خنده دارترین فیلم ۱۹ جنایات Martha’s Chard بود که با عکسی پر زرق و برق از مارتا استوارت، که در سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ مدتی را در زندان ایالتی فدرال گذراند. من حس شوخ طبعی خانم استوارت را در بازی با برند تحسین می کردم، اما این بطری نیز قانون من را نقض کرد.
خوشبختانه، من چند شراب استرالیایی از شرابسازانی پیدا کردم که هم با استعداد و هم دارای حس شوخ طبعی هستند. Bugalugs Barossa Grenache فوقالعاده 2021 تیم اسمیت (25 دلار) یکی از مورد علاقههای من بود، قرمز شاداب و صیقلی با تاننهای ملایم و نتهایی از ادویه و میوههای قرمز جدیتر از نام احمقانهاش – در استرالیا “bugalugs” به معنای “همسر” است. یا “دوست” – پیشنهاد می کند.
افکار خود را به اشتراک بگذارید
کدام شراب با نام احمقانه شما را با کیفیت خود شگفت زده کرده است؟ به گفتگوی زیر بپیوندید.
تیم اسمیت از طریق ایمیل توضیح داد: «مردی که شرابهای من را به بریتانیا وارد میکرد، یک استرالیایی بود، که فکر میکرد یک شراب سطح ابتدایی با نام مستعار اصلی استرالیایی موفقیتآمیز خواهد بود». آقای اسمیت با نام Bugalugs آمد. چرا بسیاری از استرالیایی ها به شراب ها نام های خنده دار می دهند؟ شاید استرالیاییها به دلیل بیاحترامی ما از آن دور شوند [toward] بسیاری از ارزش های سنتی،” آقای اسمیت حدس زد. “این واقعا یک بی احترامی نیست. من حدس میزنم که ما دنیا را اینگونه میبینیم.»
همکار استرالیایی دیوید فرانتس لمان (پسر شرابساز افسانهای پیتر لمان) شرابی با داستانی بیپروا تولید کرد: دیوید فرانتس اپیلاسیون لیریکال ماتارو 2019 (28 دلار). برچسب آن قسمتی از موسیقی (چهار فصل ویوالدی) است که روی بطری شیشه ای چاپ شده است. به گفته واردکننده شراب، گوردون لیتل از واردات طاووس کوچولو، آقای لمان شنیده که مادرش به یکی از دوستانش میگوید که پسرش در مورد ماتارو، شرابی خاکی، کمی روستایی و غذاساز است که به ندرت انگور قرمز را به نمایش میگذارد. به تنهایی vinified.
رز 2021 Edmunds St. John Bone-Jolly El Dorado County (25 دلار)، از استیو ادموندز مستقر در برکلی، کالیفرنیا، برای مدت طولانی یکی از رزهای مورد علاقه من بوده است – سبک و آبدار، که با رایحه های فریبنده توت فرنگی و توت فرنگی مشخص شده است. میوه قرمز آقای ادموندز در ایمیلی گفت: «زمانی که شروع به تولید شراب از Gamay کردیم، جلب توجه مردم به شیوهای سرگرمکننده بسیار مهم بود. او هر دو نسخه قرمز و صورتی از Bone-Jolly را ساخته است – یک ریف احمقانه بر روی Beaujolais، معروف ترین شراب ساخته شده از Gamay – اما در سال های 2020 و 2021 یک شراب قرمز درست نکرد.
“من به دنبال شرابی با کیفیت بودم که توسط یک شرابساز واقعی با حس شوخ طبعی ساخته شده باشد، نه یک مارک تجاری با یک تیم بازاریابی باهوش.”
شراب 2021 آگاهانه Willamette Valley Pinot Noir Rosé اثر ساموئل رابرت واینز (15 دلار) شراب صورتی دیگری با نامی جذاب بود. نوشیدن آن آبدار و سرگرم کننده بود، نه به رنگ صورتی انفجاری. به گفته برین کوئیلو، مالک شرابسازی، او و همسر شرابسازش، ساموئل کوئیلو، این نام را انتخاب کردند تا نشان دهند که «به همه چیز آگاه هستند»، از پرورش انگور گرفته تا شرابی که نوشیدنی لذت بخش است. این شرابسازان واژهساز از طراحی برچسب نیز لذت بردند، هجاهای “آگاه” را به شکلی که در فرهنگ لغت هستند شکستند و تلفظ را نیز ارائه کردند.
آگاهی مشابهی به Lukas van Loggerenberg 2020 Trust Your Gut Chenin Blanc (35 دلار) از آفریقای جنوبی، یکی دیگر از موارد مورد علاقه، اطلاع داد. شرابسازی توضیح داد: «این نام از تصمیمگیری در مورد زمان چیدن انگور برای رسیدن بهینه گرفته شده است، اما در عین حال بازی با تمام تصمیمهای بزرگ زندگی است – که در واقع باید در بیشتر مواقع فقط به دل خود اعتماد کنید.» – مالک روکسان ون لاگرنبرگ این شراب بیان زیبایی از انگور Chenin Blanc است: سفیدی معدنی و متوسط با نت های هلو و خربزه.
آخرین کشف سرگرمکننده من «Straight Outta Sancerre» Tournebride در سال 2020 بود (22 دلار)، نام آن – اشارهای به آلبوم NWA در سال 1988 و فیلم «Straight Outta Compton» در سال 2015 – کار مشترک شرابساز دره لوآر وینسنت گادری و او در نیویورک- وارد کننده مستقر ادوارد لو گارک. این شراب ترکیبی از دو ترویر Sancerre، به طرز هیجان انگیزی معدنی است و به طرز قابل توجهی غنی از غلظت و ظرافت است.
ناگفته نماند که هیچ یک از این شراب ها اگر نامی هوشمندانه بیش نبودند ارزش نوشتن درباره آنها را نداشتند. اما برچسبهای سرگرمکننده میتوانند کمی توجه بیشتری به شرابهای ارزشمند داشته باشند و راه دیگری برای بیان خود به شرابسازان بدهند.
OENOFILE / نام های احمقانه، شراب هایی که ارزش جدی گرفتن دارند
- 2021 Edmunds St. John Bone-Jolly El Dorado County Rosé, 25 دلار. این شراب آبدار، پر جنب و جوش و صورتی کم رنگ که از انگورهای کاشته شده در شهرستان الدورادو، کالیفرنیا تهیه شده است، از ترکیبی از Gamay و Syrah ساخته شده و با رایحه های توت فرنگی و میوه های قرمز مشخص شده است.
- 2021 آگاهانه Willamette Valley Pinot Noir Rosé اثر ساموئل رابرت واینز، 15 دلار. این گل رز آبدار که از پینو نوآر تولید شده در املاک و مستغلات تولید شده است، رنگ صورتی سرگرم کننده و واضح دارد. براین کوئلیو، مالک کارخانه شراب سازی توضیح داد که “آگاهانه” “کلمه ای است که خلاصه ای از کارهایی است که ما هر روز انجام می دهیم.”
- Tournebride «Straight Outta Sancerre» 2020، 22 دلار. شاید اولین سانسری که به آلبوم رپ اصلی وینسنت گادری، شرابساز NWA ادای احترام میکند، به وضوح یک شمایلباز است، اما همانطور که این رنگ سفید معدنی متعادل، متمرکز و زیبا نشان میدهد، او همچنین یک شرابساز با استعداد است.
- 2021 تیم اسمیت بوگالوگ باروسا گرناچ، 25 دلار. همانطور که این Grenache دندانپزشک از منطقه Barossa نشان میدهد، تولیدکنندگان برتر استرالیایی میتوانند به همان اندازه جدی و سرگرمکننده باشند. این نوشیدنی که با رایحه ای از میوه های قرمز و ادویه، اسیدیته روشن و تانن های مخملی مشخص شده است، نوشیدنی کاملاً لذت بخشی است.
- 2020 لوکاس ون لاگرنبرگ به روده خود اعتماد کنید چنین بلان، 35 دلار. به گفته لوکاس ون لوگرنبرگ، شرابساز، این نام کمی «یادداشت به خود» است. این شراب یک Chenin Blanc فوق العاده تند با رایحه خربزه و میوه هسته دار از کیپ غربی آفریقای جنوبی است.
مصاحبه با Lettie را در https://www.wsjplus.com/journalists/lettie-teague بیابید.
پست الکترونیک Lettie در [email protected]
حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8