بورسیه تحصیلی کانادا | 3 قدم تا تحصیل رایگان در کانادا

کانادا از جمله کشورهایی است که در کنار دیگر کشورهای آمریکایی و اروپایی برای جذب دانشجویان لایق و برتر سراسر جهان، اجازه تحصیل رایگان در کانادا را می‌دهد.

با توجه به اینکه تعداد ایرانیان ساکن این کشور بسیار زیاد است، شرایط زندگی آن نسبت به دیگر کشورها بهتر بوده، بعد از تحصیل در این کشور می‌توانید راحت‌تر برای دریافت اقامتش اقدام کنید و… احتمالا علاقه زیادی به دریافت بورسیه تحصیلی کانادا داشته باشید. پس این مقاله را دقیقا برای شما عزیزان نوشته‌ایم! با ما همراه باشید تا تمامی مراحل دریافت این بورسیه تحصیلی رایگان را به شما توضیح بدهیم.

1_ مطمئن شوید شرایط دریافت بورسیه کانادا را دارید

بورسیه تحصیلی کانادا | تحصیل رایگان در کانادا

همانطور که بالاتر هم گفته شد، بورسیه های تحصیلی رایگان با هدف جذب دانشجویان منتخب صادر می‌شوند. بنابراین برای دریافت این بورسیه، باید بین دانشجویان برتر کشور دسته‌بندی شوید. از جمله شرایط لازمی که برای انتخاب شدن نیاز دارید، عبارتند از:

        مدرک زبان با نمره مناسب،

        مدارک تحصیلی با نمرات بالا،

        معدل بالا،

        ترجیحا سابقه انتشار مقالات علمی.

البته ممکن است بعضی دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش دانشجویان با بورسیه، قوانین آسان‌تری داشته و مثلا مدرک زبان یا سابقه انتشار مقاله علمی نخواهند.

2_ مدارک‌تان را برای یک شرکت مهاجرتی فعال ارسال کنید

اگر نمرات درسی بالایی داشته و به‌نظر شرایط‌تان برای دریافت بورسیه تحصیلی محیاست، قدم بعدی این است که مدارک خودتان را برای یک شرکت مهاجرتی فعال این زمینه ارسال کنید. این شرکت‌ها بعد از بررسی مدارک شما آنها را با قوانین تعیین شده از طرف دولت یا دانشگاه‌های کانادا وفق می‌دهند.

در صورتی که تمامی مدارک و پیش‌نیازها آماده بوده و از طرف شرکت هم تایید شود، آنها مدارک‌تان را برای دانشگاه‌های فعال در کانادا ارسال می‌کنند. بعد از این‌هم باید منتظر بمانید تا شرکت مهاجرتی مورد نظر در مورد شما برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا رایگان با دانشگاه‌ها مذاکره کند.

اما در مورد انتخاب شرکت مهاجرتی: اگر نظر ما را بخواهید شرکت رایا بین الملل یکی از شرکت‌های فعال و معتبر در زمینه دریافت بورسیه‌های تحصیلی است که می‌تواند برای تسریع این فرآیند و افزایش احتمال موفقیت، به شما کمک کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات این شرکت، شرایط دریافت بورسیه و… بهتر است وارد سایت آن شوید. سایت رایابین الملل 

3_ آماده شدن برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

 

در نهایت اگر تمامی کارهای لازم به‌خوبی انجام شده و دانشگاه مورد نظر با بورسیه شما موافقت کرد، باید برای مهاجرت آماده شده و بقیه کارهای مربوط به سفر از جمله دریافت ویزا را انجام بدهید. در این مسیر هم خود شرکت‌های مهاجرتی کمک زیادی به شما کرده و عملا نیاز نیست نسبت به آن نگران باشید.

چه کنیم که احتمال موفقیت‌مان در دریافت بورسیه تحصیلی کانادا بیشتر شود؟

به طور خلاصه انجام کارهایی که در ادامه توضیح می‌دهیم، می‌تواند باعث افزایش احتمال موفقیت شما در دریافت بورسیه تحصیلی کانادا شود:

        فعالیت‌های علمی و انتشار مقالات در ژورنال‌های معتبر علمی،

        یادگیری زبان انگلیسی و دریافت نمره بالا در آزمون‌هایی مثل آیلتس،

        فعالیت علمی در شبکه اجتماعی لینکدین،

        عمل به توصیه‌های شرکت مهاجرتی مورد نظر

کلام آخر

خب به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله با هم شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا را بررسی کردیم و با شرکت رایا بین الملل که در این زمینه کمک زیادی به دانشجویان و متقاضیان می‌کند، آشنا شدیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز سوالاتی در مورد این موضوع در ذهن‌تان وجود دارد، جواب آنها را در سایت رایا بین الملل پیدا کنید.