انتظار میرود گوگل دومین کاهش متوالی درآمد تبلیغاتی را گزارش کند که این کاهش نادر را افزایش میدهد زیرا این شرکت با عدم اطمینان اقتصادی مبارزه میکند و تلاش میکند از پیشرفتهای اخیر در هوش مصنوعی سرمایهگذاری کند.
بر اساس برآورد اجماع تحلیلگران مورد بررسی FactSet، انتظار می رود Alphabet Inc.، شرکت مادر گوگل، 53.7 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی را برای سه ماهه اول گزارش دهد که کاهش 1.8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد. این سومین کاهش در فروش تبلیغات از زمان تبدیل شدن گوگل به یک شرکت عمومی در سال 2004 و دومین کاهش متوالی سه ماهه پس از افت 3.6 درصدی در سه ماهه چهارم خواهد بود.